Hulcolla Avantin kuljetus | AvantClub - Keskustelupalsta

640

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.11.2019
924
423
63
Silmämääräsesti katottuna Avanttia ei saa sijottua Hulcoon omista sidontalenkeistä jotka tulee pyörännapaan tai takapuskuriin kiinni. Onko näin? Puskurin -ja navanlenkit jää alemmaksi kuin Hulcon kiinnityslenkit,joten kiristys nostaisi kärjistettynä Avantin ilmaan!!!
 
Ei ole näin. Eli hyvin saa sidottua.
95024405-1EDD-406C-BC39-E4B265A44C87.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Hulcon lenkki noin 26-28cm korkeammalla kuin pohja. Avanttia en oo mitannu.
 
Mulla ainakin tulee liikaa aisapainoa, jos ajaa perä edellä kyytiin. Aika etupainoiselta näyttää Willenkin kuorma.
 
ite asiassa paremmin jakautuu paino noin mulla. ei oo aisapainonen. mut jos ajat toistepäin niin on liikaa päräpainoa.
Kuvakulma hämää tuolla kärryn edessä on 60cm tilaa vielä avantin peään mitattuna. Aina parempi aisa painoa ku että nostattas aisaa.
 
Kyllä minäkin kuljetan koneen aina perä edellä, ja kyllä parempi olla liikaa aisapainoa , jos taas on liian takapainoinen niin sitten on piru irti ja hallittavuus on mitä on. jos on paino jäänyt liian taakse niin se on pidemmällä matkalla siirrettävä konetta ei voi ajaa sallitua nopeutta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Sama täällä, suurin osa avantin painosta on taka-akselin päällä.
Ja kun vielä hinasin vajaa tehoisella mitsu l200:sella niin hyvä että jaksoi yli 60 kulkea jos oli nokka edellä ajettu ja vähän vastatuulta.
Hytin yläkulmaan jo jää aika tuulipussi saatikka iso kauha edessä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille
Mittasin aikoinani tuon oman kuormani, joka näkyy tuossa ylempänä. Vaaka näyttää 90 kg aisapainoa noin päin. Jos ajaa Avantin toisin päin, niin kauhan pitää olla ihan kiinni rampissa ja silti aisapainoksi jää yli 200 kg, joka on typerää ja laitonta.
 
Jos Avantin nostais tikun nokkaan niin missähän kohtaa tikun pää olis Avantissa jotta olis tasapainossa. Pelkkä kone.
 
Toinen hyödyllinen tieto olisi painopisteen korkeus maanpinnasta. Kumpikin selviäisi konetta kallistamalla.

Oke
 
Toinen hyödyllinen tieto olisi painopisteen korkeus maanpinnasta. Kumpikin selviäisi konetta kallistamalla.

Oke

Miten mitataan/ määritellään painopiste maanpinnasta? Sen ymmärän jos lavalle laittaa betonilevyn tai Avantin, toisessa painopiste ylempänä.
 
Miten mitataan/ määritellään painopiste maanpinnasta
Mitta senttimetreinä maanpinnasta lähtien, jonka alapuolella ja yläpuolella on saman verran Avantin painoa, kun katsot sitä sivusta päin. Kuten sanottu, se on Avanteissa uskomattoman alhaalla. Jossain tuossa, mihin piirsin viivan. Mutua kyllä koko homma...

1579805024619.png
 
hyvä että jaksoi yli 60 kulkea jos oli nokka edellä ajettu ja vähän vastatuulta.
Hytin yläkulmaan jo jää aika tuulipussi saatikka iso kauha edessä.
No nyt ymmärrän miksei mun 640 jaksa kulkea kovempaa... :D :D :cool:
Sitten asiaan, on varmaan aina yksilöllistä sekä kärryn että koneen mallin osalta kuinka istuu paketti parhaiten.
Porukalla on eri verran takapainoja, kärryt on eri mittaisia joten yksiselitteistä vastausta kummin päin ei varmaan löydy?
 
Mittasin aikoinani tuon oman kuormani, joka näkyy tuossa ylempänä. Vaaka näyttää 90 kg aisapainoa noin päin. Jos ajaa Avantin toisin päin, niin kauhan pitää olla ihan kiinni rampissa ja silti aisapainoksi jää yli 200 kg, joka on typerää ja laitonta.
Mulla sama kärry ja yleensä sorakauha tai nelitoimi edessä etulaitaa vasten ja sitten 640:en kaivurin kanssa kiinni siinä edessä olevassa kauhassa. En ole aisapainoja mittaillut, mutta hyvin on kulkenut ja uskon, että aisapaino aikalailla toleransseissa, koska kulkee kuin juna. Minulla vielä koneessa ne 2x90kg limput.
 
Juhani@ Sulla on siis 640 ja kaivuri? Onko umpi hytillinen? Pystyykö käyttään kaivuria jos ottaa vain sen alaikkunan pois?
Saaks minä, minä tiedän, saanko????
Joo pystyy, mutta jää vähän lyhyiksi vipujen liikeradat tai sitten olen ollut laiska asettelemaan paremmin. Minulla on ylimääräisenä ongelmana TheKone'en kanssa sen keskusvoitelujärjestelmän palikat pahasti juuri puomin päällä.
 
Miten mitataan/ määritellään painopiste maanpinnasta? Sen ymmärän jos lavalle laittaa betonilevyn tai Avantin, toisessa painopiste ylempänä.

Kokeile vaikka täydellä ja vajaalla mehutölkillä. Kallista ensin toiselle kulmalle siten, että tölkki pysyy itsekseen pystyssä ja piirrä pystysuora viiva kulmasta suoraan ylöspäin. Sitten sama juttu toisella kulmalla. Painopiste on siinä missä viivat yhtyvät.
Täyden ja vajaan mehutölkin painopisteet ovat eri kohdissa eli mehun keskellä. Huomaa myös, että alempana olevaa painopiste merkitsee isompaa kallistusta.

Oke
 
  • Tykkään
Reaktiot: 640
Mitenkähän Touaregin kanssa pärjää talvella 3500kg koukussa? Riittääkö auton paino, pysähtyykö? Talvella en muistaakseni ole vetäny noin painavaa kuormaa millään sutolla, kesäkelillä kylläkin tai lähelle.
 
Mitenkähän Touaregin kanssa pärjää talvella 3500kg koukussa? Riittääkö auton paino, pysähtyykö? Talvella en muistaakseni ole vetäny noin painavaa kuormaa millään sutolla, kesäkelillä kylläkin tai lähelle.
Hulco ja Avant tulee eleettömästi perässä talvellakin, mutta painoa ei ole kuin ehkä sen 2500kg. Kyllä mä 3,5 tonnin kuormalla olisin jo vähän varovaisempi... Nastat pitäis sitten olla kaikissa renkaissa, sekä autossa että kärryssä. Kitkoilla en yrittäis lähteä kiihdyttämään liukkaalla tommosen kuorman kanssa...

Pysähtyminen on sitten kokonaan eri juttu. Jos autossa on hyvä pito, esim. tuoreet nastat ja kärryssä heikommat renkaat, jopa vaikka kitkat, niin jarrutuksessa työntöjarru tulee kokonaan sisään ja lukitsee herkästi kärryn jarrut. Sitten kärry voikin elää omaa elämäänsä, esim. kääntymällä auton viereen...

Ilmajousitetun T-regin etu on, että jos rupeaa sutimaan, voi autoa nostaa sen verran, että koukulle tulee lisää painoa = pitoa enemmän autolle. Pari kertaa kesäkelilläkin jumittanut 3-akselisen kärryn johonkin hiekkaan, niin nätisti lähtee pois kun nostaa volsun off-road-asentoon.
 

Samankaltaisia keskusteluja

Uusimmat keskustelut