Peräkärry koneen kuljettamiseen | Sivu 7 | AvantClub - Keskustelupalsta
Siipilumikauha ei mahu ilman virityksiä tai ylimääräsiä kolhuja kyytiin. Auton kuletukseen huono kun ei salli yhtään peräylitystä. Avantin kuletukseen mainio kärry jos ei ole leveitä työlaitteita kiinni.
Nyt jos ostasin kärryä niin kattoisin löytyiskö kantavuudeltaan samanlaista kärryä monipuolisempaan käyttöön ilman virityksiä. Voisin silti päätyä vieläkin Hulcoon.
Ai nii hankala veneen kuletukseen ajosillan takia.
 
Siipilumikauha ei mahu ilman virityksiä tai ylimääräsiä kolhuja kyytiin. Auton kuletukseen huono kun ei salli yhtään peräylitystä
Hulco Terraxista vissiin puhe? Sisäleveys on n. 180, joten kyllähän sille nyt aika leveä työkone mahtuu. Pituus on tosiaan rajoitettu rampin takia. Käytön helppous, vahva rakenne, hyvä ramppi, matala lastauskynnys, hyvät sidontalenkit jne, on Avantin kuskaukseen ammattimaisesti erittäin käyttökelpoista. Jos tarvii vaan silloin tällöin Anttia kuskata, käy siihen mikä tahansa kärry, jos vaan kantavuus riittää...

Sen takia mullakin on 2 kärryä, eli muuhun kuskaukseen 2,1*4,2 josta saa laidat pois, ja kippikin löytyy. Avantin kuskaukseen Terrax vaan on niin hyvä...
 
Hulco Terraxista puhutaan. Tehtaan myymä siipilumukauha ei mahu 180cm väliin. Ei monesta sentistä kiinni mutta just pahasti kun jää kauhan reuna painamaan kuitenkin suht ohutta kotelorakennetta vasten. Vahva kotelo siihen mihin tarkotettu,mut kauhan terävä nurkka on paha.
Kaksi kärryä pitäis olla tai useempi. Minulla vaan raha estää....
 
Timotopi, jätä se vanha hyvä kärry itelles toiseks kärryksi. Vaihossa tahtoo mennä puoli-ilmaseksi.
 
Onkos teillä piirturit kunnossa HENKILÖ-PAKETTI-JA MAASTOAUTOISSA kun Avantteja kulettelette kaupallisessa mielessä?
 
Heitinpä kysymyksen tarkotuksella kun tänään kävin direktiiviäpäiviä suorittamassa ja siellä sanottiin että piirturi tarvitaan jos yhistelmä painaa yli 3500kg. Äkkiähän tuo paino tulee vaikka lehtiä kuskailis. Kysyin vielä esimerkkinä koskeeko piirturipakko oikeesti henkilöautoa jos vaikka Avanttia vuokrailee ja vie koneen asiakkaalle,niin vastaus oli että koskee kun kaupallista toimintaa ja 3500kg yhistelmäpaino ylittyy.
Jotenkin vaan vaikee uskoo/ymmärtää. Ite väittäsin kiven kovaan että ei koske, mut jos ope kerran noin sanoo.
 
Luin, pahalta kuulosti. Samaa se hoki direktiivipäivillä. Ei viijä Hulcolla korokelaitojen kanssa halkoja suoraan asiakkaalle,mutta torille saan viijä sen halkokuorman ja myyvä siellä.
 
Sääntö jota hankala valvoo. Menee tosi monimutkaseksi jos sen piirturin pitäis sitten toimia niin kun oikeissa kuorma-autoissa. Rengaskoot muuttuu monesti henkilöautossa kesä-ja talvirenkaiden osalta. Yhtä piirturin säätöö. Kauanko pitää dokumentit säilyttää,missä,miten,kuka jne....ja monta monta muuta asiaa.
Mutta jos lakiin noin kirjattu niin sit kun jotain sattuu niin ruvetaan piirturin perään kyseleen,lepoajat,kurmaukset ym. työaika jutut. Kuka sit on syyllinen,no kuski. Onneksi sitä ei voi valvoo aktiivisesti kun poliisitkaan ei tiijä. Olen "helpomassakin" soittanut poliisille ja kysynyt miten pitää toimia,ei tienny.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
Ihmetyttää, että nämä ropelihatut eivät ole vielä keksineet jotain älypuhelinsoftaa noiden piirtureiden tilalle?:rolleyes:
 
niinpä, varsinkin kun henkilöautoa monestikkin käytetään myös siviiliajossa. Pitäis olla hyvin yksinkertainen systeemi millä seurata jos yleensä tarpeen seurata em. yhistelmää. Tuo piirturi viidakko on nytkin jo tarpeeksi epäselvä,monimutkanen ja tulkinnanvarainenkin.
 
Sitäpaitsi tuo lepoaika ja muut säädökset koskee sitten vaan tilannetta, jossa kärry on perässä, eikö niin. Eli kun meidän vesseli veti kärryt toiselle puolelle Suomea, paluumatka sujui pelkällä vetoautolla. Eli vaikka poika oli 12h auton ratissa, vain puolet siitä oli omamassaa yhdistelmällä yli 3500kg. Ota siitäkin sitten selvää...
 
En osaa tuohon sanoo mitään. Kuorma-autoissa pitää kuljettajalla olla dokumentit 28pv:n ajalta esittää ja yrittäjän/autonomistajan pitää säilyttää dokumentit vuoden. Kaikki poikkeava mitä matkalla sattuu pitää kirjata ylös. Ihan tuulestatemmattu villi heitto,paluumatka piirturiautossa pitää jotenkin kirjata ylös. Onko sillä merkitystä onko auto yrityksen vai yksityisen nimissä?
 
Tuntuu vähän kaukaa haetulta, että kun omalla, yksityiskäyttöön ostetulla maasturilla ajelee ilman kärryä, että poliisille tulisi mieleen tsekata ajopiirturi... Onkohan Suomessa yhdessäkään maasturissa piirturia...?

Tämä nyt on ihan viihdyttävää spekulointia, mutta en ajatellut esim. pojan Porscheen asentaa ajopiirturia. Toisaalta siitä saisi kyllä selville yhtä ja toista :D
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi

Uusimmat keskustelut