Avant tiputtelee öljyä | AvantClub - Keskustelupalsta

veke

Jäsen
Keskustelun aloittaja
20.4.2020
3
0
1
Missähän mahtaa olla vika kun pakosarjan päälle tippuu oljyä 220 avantissa. Vaihdoin pakosarjan tiivisteen, siitä ei ollut apua. Öljy tulee jostain ylempää. Koneen käyntiäänikin on juuri sellainen että luulin että pakosarja vuotaa mutta siitä ei ollut kysymys.
 
Huohottaako moottori? Öljymäärä on koneessa sopiva!?
Ilmeisesti vanhemmasata 200 sarjalaisesta kyse.
Siinä yläpuolella ei oikein ole mitään mistä tiputtelisi öljyä.
Hydrauliikan suodatin lähinnä, onko se kuiva ympäristöstään.
 
Mulla tihku joskus siitä toisen venttiilikopan päältä jossa on huohotin, se kumi siinä välissä oli murtunu.
 
Vanhemman sarjan 200 kyseessä, vuosimallia 2011. Tänään kuuntelin niin moottori tosiaan huohottaa. Öljyä joutuu lisäämään aika ajoin. Mystinen vika kun en saa paikallistettua kohtaa mistä öljyä tihkuu pakosarjan päälle. Moottoriöljyä se kuitenkin on, ei hydrauliikka öljyä. Huomasin myös että kun koneen sammuttaa niin kuuluu sellainen huohottava ääni.Tehot tuntuu olevan tallella. Ko. sylinterin tulppa tosin oli aika karstainen kun otin irti. Toisella puolella tulppa oli aivan puhdas? Olisiko siellä männänrengas jumissa tms?
 
Vanhemman sarjan 200 kyseessä, vuosimallia 2011. Tänään kuuntelin niin moottori tosiaan huohottaa. Öljyä joutuu lisäämään aika ajoin. Mystinen vika kun en saa paikallistettua kohtaa mistä öljyä tihkuu pakosarjan päälle. Moottoriöljyä se kuitenkin on, ei hydrauliikka öljyä. Huomasin myös että kun koneen sammuttaa niin kuuluu sellainen huohottava ääni.Tehot tuntuu olevan tallella. Ko. sylinterin tulppa tosin oli aika karstainen kun otin irti. Toisella puolella tulppa oli aivan puhdas? Olisiko siellä männänrengas jumissa tms?

Paljos tunteja?
 
Screenshot_20200421-085911.png


28. on se huohotin, voisiko vuotaa siitä. Onko huohotin tukossa? Sen voisi putsata.
Männänrenkaiden jumia ei pysty päättelemään, täytyisi mitata paineet sylintereistä.
 
Tarkistettu. Ei vuoda tiiviste nro. 27. Reilut 1200h mittarissa. Öljyä pääsee selkeästi palotilaankin, ei tulppa voi muuten olla näin karstainen kuin se tässä koneessa on. Varsinkin kun toisen puolen sylinterin tulppa on ihan kirkas. Jotenkin tuntuisi että nämä kaksi asiaa liityy toisiinsa. Onko iso homma ottaa irti tuo sylinterilohko. Briggs@strattonin moottorin sylinterilohkon olen joskus ottanut auki mutta kohlerin moottoriin en ole koskenut.
 

Uusimmat keskustelut