Avant 760i ammattimaiseen kiinteistönhoitoon | Sivu 14 | AvantClub - Keskustelupalsta
No sitten. Kuvittelin että ei käynnisty. Eli jos k10 ohittaa ja starttaa avaimesta on virtalukko yhteys moottoriin kunnossa. Onko startissa alkuperäinen heräte myös kiinni? Jos on voi ecu saada käynnistys pyynnön myös sitä kautta.
On alkuperäinen heräte kiinni. Reppuselkä liittimen kautta suora virta akulta niin lähtee käyntiin
 
Helpointa saada vian haulle suuntaa on ohittaa tuo k10 jos starttaa niin sen jälkeen etsii näytöstä valikon mistä löytyy seuraavat tiedot
Controlled supply HS (high side = 12V) K9 ohjaus and Cranking enable LS (low side = 0V) K10 ohjaus Molempien pitäisi olla 1 kun avain Start asennossa jos näin niin seuraava vaihe voisi olla vaihtaa releet uuteen.
 
Tänään vaati pari tuntia käynnistyäkseen. Öljynpaineesta kiukutteli,kai. Startti pyöritti mut ei käyntiin.
 
Mä toivon että lumisuus vähän nyt vähenisi... ole yhteydessä tehtaalle ja katso onko niillä varakone lainaksi niin ei tule taukoja lumitöihin.
 
Eikö tämä ole takuunalainen kone? Itse en kyllä uskaltaisi tehdä mitään virityksiä jos ei avaimesta lähde käyntiin.
 
Omassa autossani on takuuta jäljellä ja täyskaskossa on keskeytysvakuutus. Ohjaustehostin jäätyi niin hinuri vei takuusulatukseen ja vakuutusyhtiö toimitti sijaissuton kotipihaan.

Kai tuon hintaluokan Avantiinkin kasko kannattaa muutamalla satasella hankkia niin säästää hieman hermojaan. Olettaen, että vakuutuksen saa, ainakin traktoriin sai.
 
Tekisi joskus mieli täälläkin avata suu..
Mutta tyydyn sanomaan .. .. ...... ...... ......
Tuohon mistä häipyy virrat niin uutta johtosarjaa ja toinen ecu . Lienee vedetty pultti jostain läpi vaihteeksi.

Kaitsun konetta on meillä elvytetty. Kai siinä näkyy alkupään ongelmat nyt..

Ja niin Olli joka Jyväskylässä tekee.. on huikea kaveri. Ja joskus että vehkeet saa rokkamaan pitää käyttää hyppysähköä.

Korjataan ne oikeat viat sitten kun on oikeasti osia.

Mitä muuten tulee vihreiden sähköihin.. niin no.
Joo .. kyllä .. semmosta . .ja joo
 
Suunnittelussa pitäisi ottaa enemmän huomioon johto reitit ja rakentaa runkosarjasta sellainen että siinä kulkee kaikki eikä sen seitsemän erillistä johto viritystä. Väylä tekniikkaa voisi hyödyntää huomattavasti enemmän. Väylä tekniikkaa pelättiin töissä kauan ja nykyään se on yksi varmimmin toimiva. Taka vaunussa voisi olla oma yksikkö mistä tulee kaikki toiminnot samoin keulassa vähentys vikaantuvat johdot. Saatan joskus tuon oman muokata jahka saan sopivat osat hankittua. Ihan vain esimerkiksi.
 
Tekisi joskus mieli täälläkin avata suu..
Mutta tyydyn sanomaan .. .. ...... ...... ......
Tuohon mistä häipyy virrat niin uutta johtosarjaa ja toinen ecu . Lienee vedetty pultti jostain läpi vaihteeksi.

Kaitsun konetta on meillä elvytetty. Kai siinä näkyy alkupään ongelmat nyt..

Ja niin Olli joka Jyväskylässä tekee.. on huikea kaveri. Ja joskus että vehkeet saa rokkamaan pitää käyttää hyppysähköä.

Korjataan ne oikeat viat sitten kun on oikeasti osia.

Mitä muuten tulee vihreiden sähköihin.. niin no.
Joo .. kyllä .. semmosta . .ja joo
Tasaiseen 3-4 vuoden välein viestiä pukkaa :cool: eikä kaikkia sanoja vielä löydy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
No paina kaasua!! :p
Ai niin se ei tottele kaasua...
Saatko konetta tilalle?? Vai joudutko ottamaan tappion itse kontollesi?
Homma hoituu oottaessa niin ei oo tarvetta varakoneelle. Nyt on homma minusta kiinni, lumen kantamista ja nurkkien siivoomista. Sit tulis tappiota jos en tekis ensin töitä kun vähän ylimääräsenä niitä saanu. Volkkariin sain leimankin vasta tänään.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Timotopi
Väylä tekniikkaa pelättiin töissä kauan ja nykyään se on yksi varmimmin toimiva.
Viimeisen kymmenen vuotta tuota väylätekniikan toimimattomuutta tärinänälle/säälle alttiilla koneilla ajaneena en voi kyllä tuota tekniikkaa kehua,eikä kehu kyllä nuo meidän korjaamotkaan.
Jos näissä vehkeissä välittäis vikakoodeista,vikavaloista,summereista ei ajoon voi edes yleensä lähteä.Ja jos Päivä menee ilman yhtään ajon pysäyttävää häiriötä,niin se on suuri saavutus..
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Viimeisen kymmenen vuotta tuota väylätekniikan toimimattomuutta tärinänälle/säälle alttiilla koneilla ajaneena en voi kyllä tuota tekniikkaa kehua,eikä kehu kyllä nuo meidän korjaamotkaan.
Jos näissä vehkeissä välittäis vikakoodeista,vikavaloista,summereista ei ajoon voi edes yleensä lähteä.Ja jos Päivä menee ilman yhtään ajon pysäyttävää häiriötä,niin se on suuri saavutus..
Samaa mieltä kahesta viimesestä lauseesta.
 
Monesti jos ei ole sähköistä TÄYSIN perillä niin haukutaan koneet paskoiksi vaikka ongelma on asentajan tietämättömyydessä.
En tarkoita että boltin tapauksessa olis kyse tästä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
joskus 10-15 vuotta sitten hankin volsun pakun ja se oli heti maahantulon jälkeen verhoilussa & radion tms varustelussa volsuun erikoistuneella tehtaalla. Automyyjän siirtoajo varsinaista luovutusta varten keskeytyi koetaulun erinäisiin vikavaloihin, sen jälkeen kun hän laittoi puolimatkasta stereot päälle. Radion herätevirta oli napattu can-väylästä... Että erikoistuneesta liikkeestä saattaa saada erikoista palvelua.
 
  • Vau
Reaktiot: STEFFE

Uusimmat keskustelut