7400 tuntia sisäänajettu 750 | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 197
139
63
Espoo
Tekemisen puutteen johdosta innostuin hankkimaan sellaista otsikon laitteen muodossa ja varmuudeksi näkemättä, että jännitys säilyisi loppuun saakka.

Expander pulttia kaipaa keskiniveleen ja jotain pientä hipistelyä nyt ainakin. Voisin tähän ketjuun kertoa hiukan käyttökokemuksia. Alku saa odottaa tovin, sillä haen tämän vasta vapuksi ja Pleh ei saa pettyä, varmaan me keretään siitä toisestakin masiinasta vielä kaupat tekemään, tämä on nyt vain tälläinen päähänpistos.

 
Näyttää hyvältä kuvissa, sen kun penkinsuojat päivittää ja menoksi vai mitä. Toi tuiki tarpeellinen poppikoneen kaukosäädin varmaan oli se viimeinen niitti ostopäätöstä tehdessä... (vai mikä se siellä kattoverkossa on?)
 
Tilasin edelleen näkemättä puomiston huoltosarjan, suodatinsarjan ja expander tapin.

Semmoiset kuljetustuet ajattelin laittaa vanteisiin. Nyt voisi lavalle laittaa kiinteät lukituspisteet, kun pituussuunnassa ei mahdu muuta (350 cm lava) Vanttikiristimien käytön voisi varmaan opetella samalla, tai sitten hommata semmoiset hinausautoliinat.

Yhdet joutavat 26/12-12 renkaat olisi nurmikuvioilla nurkissa. 745 on tuolla rengastuksella. Vauhti tippuisi 20km/h tuntumaan jäniksellä, mutta työntövoima kasvaisi. (siis jos löytäisi sopivat vanteet jostain... Konttorilla pitäisi varmaankin käydä näyttämässä uudet gummit, kun ei ole vaihtareita merkattu otteeseen. Onkohan tuossa mitään järkeä.
 
Konttorilla pitäisi varmaankin käydä näyttämässä uudet gummit
Seuraavalla poliisien EU teemaviikolla keskitytään nimenomaan pienkuormaajien rengastuksissa havaituihin vakaviin ongelmiin. Jopa uusia laserkameroita pystytetään niille tieosuuksille, joissa pienkuormaajia saattaa liikkua. Nämä uudet kamerathan tunnistaa renkaasta urasyvyydet, kantavuuden ja paistopäivän vauhdissa.
 
renkaat ja vanteet
Tuossahan sulle on uus paketti

Kiitti vinkistä. Pitää varmistaa mahtuuko pyöriin, rengaskoko vaihtui 2012 ja tietenkin pitää tingata :)

Tänään tilasin opti ctrl kytkinpaketin ja ne kuljetuspalikat keskiöihin
Käytettyä jakkaraa kyselin toiveikkaasti ja esittelymallin nelitoimikauhaa. Saisivat valmistaa käytettyjä työlaitteita, olisi parempi saatavuus.


edit: Vakiorengaskoko näyttäisi olevan 29 X 12,5-15. Pitääpä varmistaa että 31" mahtuu katteiden alle.

edit2: tuollahan se onkin mainittu, ei sovi: https://www.nettikone.com/avant/nurmirengas-700-sarja/1947184

"Tuotevelikoimasta poistuneita, uusia 700-sarjan palarenkaita. Rengaskoko 31x15,5-15, pulttijako 10x140. Rengas soveltuu malleihin Avant 760i ja 750, 750 vain kevään 2015 jälkeen tehtyihin runkoihin. Vanhemmissa ei ole tälle tilaa. Malleihin 745 ja 755i tätä ei suositella, sillä kehän kasvaminen syö koneen puskuvoiman. Näidenkin tapauksessa vain kevään 2015 jälkeisiin malleihin."
 
Viimeksi muokattu:
Utelin hiukan aiemmasta huoltohistoriasta. 200h välein oli vaihdettu öljyt ja suodattimet.

Ei oo ollu huonolla pidolla kun on noin paljon tunteja kestäny.

Joku ostajakandidaatti tiesi et oli omassa 630:ssä paljon tunteja kun sitä myin ja tunteja oli vaan 2300.
Runkonivelkin ihan tihti viäl ja puomi suora. Puomin tapit olin vaihtunut vastikään.
 
Kiitti vinkistä. Pitää varmistaa mahtuuko pyöriin, rengaskoko vaihtui 2012 ja tietenkin pitää tingata :)

Tänään tilasin opti ctrl kytkinpaketin ja ne kuljetuspalikat keskiöihin
Käytettyä jakkaraa kyselin toiveikkaasti ja esittelymallin nelitoimikauhaa. Saisivat valmistaa käytettyjä työlaitteita, olisi parempi saatavuus.


edit: Vakiorengaskoko näyttäisi olevan 29 X 12,5-15. Pitääpä varmistaa että 31" mahtuu katteiden alle.

edit2: tuollahan se onkin mainittu, ei sovi: https://www.nettikone.com/avant/nurmirengas-700-sarja/1947184

"Tuotevelikoimasta poistuneita, uusia 700-sarjan palarenkaita. Rengaskoko 31x15,5-15, pulttijako 10x140. Rengas soveltuu malleihin Avant 760i ja 750, 750 vain kevään 2015 jälkeen tehtyihin runkoihin. Vanhemmissa ei ole tälle tilaa. Malleihin 745 ja 755i tätä ei suositella, sillä kehän kasvaminen syö koneen puskuvoiman. Näidenkin tapauksessa vain kevään 2015 jälkeisiin malleihin."
Mut nuo on just 29 x 12,5-15.
 
Mut nuo on just 29 x 12,5-15.
No nyt laskin oikein calculaattorilla ja niinpä näyttää. Eli 320 on leveys ja profiili on 55 = korkeus = 0.55*320, tämä tuumiksi *2 ja vanne, niin päästään 29 tuntumaan. Joo pitää kysäistä apteekin hinta. Rengassatseja näyttää olevan jonkin verran liikkeellä käytettynä n=3. Kuitenkin tuossa on kolme satsia enemmän, kuin oletin. Paistoleima on oleellinen, yli viisi vuotias alkaa olla vahvasti ehtoopuolella kuviosta huomimatta.

edit, jaa siinähän se oli renkaan kylkeen numeroitunakin tuo laskutoimitus.
 
  • Haha
Reaktiot: DilleWille
No nyt se on siten haettu. Laitoin uudet renkaat ja vähän käytetyn jakkaran.

Keskinivel on hiukan joustava vielä, expander pultit auttanevat siihen.
Ja puomi oli hiukan kenossa, mutta katsotaan mitä korjaussarja auttaa.

Joystikkiin hommasin sen sähkökytkentärasian.

Kone tuntui olevan muuten suhteellisen siisti ja hyvässä kunnossa.
 

Liitteet

  • IMG_20210430_162713.jpg
    IMG_20210430_162713.jpg
    683,6 KB · Katselut: 246
Onkohan tuohon seatin istuimeen soveltuvia penkinpäällisiä? Jos laittaisi tekstiilipäällisen niin voisi ehkä tuplata jakkaran keston. Muistaakseni kangaspenkki luovutti edellisessä pelissä jossain tuhannen tunnin jälkeen. Vaihdoin sen räjähtäneen melko uuteen kangaspenkkiin ja nyt haluttaisi hiukan ennakoida tulevaa.

Katkaisuhoidon siirsin ensi viikolle, kun etelään on luvassa takatalvi.
 
Mitenkähän Fasteri asettuisi takakulmaan. Mietin että vaatisi varmaan jonkun erillisen asennusraudan, jotta istuisi kunnolla. Onkos kukaan asentanut moista?
 
Eikös Timotopilla ollut kone täynnä Fastereita? Edessä, takana, perässä, ja oliko katollakin pari?

Sain menovinkin, että kannattaisi asentaa vaakatasoon, kuten edessä. Pitänee miettiä jonkinlaista telinettä "nokkapellin" yläpuolelle. Lienee ainoa paikka missä tilaa.
 
600 jäisi hyvä tila fasterille, jos ottais nykyiset tr-liittimet telineineen pois.
Siihen sylärin päälle. Nokkapellistä (ei nokka, eikä pelti. höh, mootorinmuovisuoja) pieni pala pois.
 
Joo, ei kun taakse mietin fasteria. Edessä on dilemana mihin ihmeeseen saan 6/2 venttiilin asennettua, Se kuitenkin painaa ihan reilusti, joten pitää saada jengattua paikalleen. Mutta nyt kun katselin tuota sun tuplaus juttua, niin mietin, että jos sen 6/2 laittaisikin sinne mihin metalliputket päättyy. Pitää katsella huomenna.

Takapään kiinnityskohteeksi mietin että jos sen fasterin laittaisi siihen konekopan "turvakaaren" päälle ja tekisi vaikka konekoppaan jonkun luukun, eli että kopan saisi nostettua fasterin läpi. Mutta melkein haluaisi jonkun aihion harjoitteluun :) Pitää varmaankin tutkailla Etolan kuvastoa, sieltä löytynee sopivaa listaa tähänkin tarkoitukseen.


Otin pari kuvaa konehuoneesta. Oli melko siisti tai siis todella siisti tunnit huomioiden.Pölyä nyt hiukan oli, pitää puhallella. Joitakin johdotuksia ja suojateippauksia oli matkalla tehty, mutta melko siistin oloisesti. Ctekillekin oli piuha valmiina.

Öljytikusta otin kuvan kanssa, mutta se ei oikein kunnolla tullut esiin. Tikku oli melko kirkas, eli öljyt on oikeasti vaihdettu 50h sitten ja parin sadan välein.

Hiukan perä pompottelee ajossa. Pitää katsoa miten tappien vaihto auttaa. Huonolla säkällä pääsee huoltamaan ajomoottoreita ja oikein huonolla säkällä vaihtamaan. Hydesysteemi tuntuu muuten olevan kunnossa ja voimissaan.
 

Liitteet

  • IMG_20210507_201531.jpeg
    IMG_20210507_201531.jpeg
    113,8 KB · Katselut: 275
  • IMG_20210507_201617.jpeg
    IMG_20210507_201617.jpeg
    105,9 KB · Katselut: 263

Uusimmat keskustelut