Tuli hankittua vannesaha, joka painaa noin 250 kiloa. Ongelmana oli sahan siirtäminen sahausradalle ja siitä pois, kun sahaa ei oikein saanut nostettua ja siirrettyä Avantilla. Rakentelin ratkaisuksi siirtovaunut, jolla on kolme toimintoa:
1. Sahausyksikön siirtäminen
2. Sahausradan palojen siirtäminen
3. Sahauksessa syntyvien tuotteiden varastointi sahauksen aikana sekä siirto
Siirtovaunua piti kertaalleen muuttaa, kun yhdistelmä ei mahtunut varaston ovesta ja sen tähden runkoa on siirretty keskeltä hieman sivuun. Vaunussa on korkeussäädettävä alarunko, jossa takaosan säätö tehdään trapetsiruuveilla sekä etuosan joko Avantilla tai nokkapyörällä. Nokkapyörä on helpompi, kun kiinnittää sahaa. Saha kiinnitetään vaunun alaosaan 10 mm pulteilla, joista etummaisia voi säätää korkeussuunnassa. Siirrettäessä vaunu ajetaan poikittain sahausradan eteen ja lasketaan alle siirretylle sahausradan osalle tai kuormalavan päälle, josta se sitten työnnetään sahausradalle.
Sahausradan palat ovat kaksi metriä pitkiä ja painavat n. 50 kiloa. Ne kiinnitetään ketjuilla vaunun alarunkoon. Vaunu ajetaan tälläin pitkittäin sahausradan päälle.
Sahauksen ajaksi alarunko irroitetaan, jotta korkeussäädön siirtoveivit eivät ole tiellä sahatavaraa siirrettäessä.
Siirtovaunu täytää hyvin tarpeet ja sahan siirto onnistuu nyt yksin, kun Avant on apuna. Voin laittaa tarkempia tietoja vaunusta, jos joku on kiinnostunut.
1. Sahausyksikön siirtäminen
2. Sahausradan palojen siirtäminen
3. Sahauksessa syntyvien tuotteiden varastointi sahauksen aikana sekä siirto
Siirtovaunua piti kertaalleen muuttaa, kun yhdistelmä ei mahtunut varaston ovesta ja sen tähden runkoa on siirretty keskeltä hieman sivuun. Vaunussa on korkeussäädettävä alarunko, jossa takaosan säätö tehdään trapetsiruuveilla sekä etuosan joko Avantilla tai nokkapyörällä. Nokkapyörä on helpompi, kun kiinnittää sahaa. Saha kiinnitetään vaunun alaosaan 10 mm pulteilla, joista etummaisia voi säätää korkeussuunnassa. Siirrettäessä vaunu ajetaan poikittain sahausradan eteen ja lasketaan alle siirretylle sahausradan osalle tai kuormalavan päälle, josta se sitten työnnetään sahausradalle.
Sahausradan palat ovat kaksi metriä pitkiä ja painavat n. 50 kiloa. Ne kiinnitetään ketjuilla vaunun alarunkoon. Vaunu ajetaan tälläin pitkittäin sahausradan päälle.
Sahauksen ajaksi alarunko irroitetaan, jotta korkeussäädön siirtoveivit eivät ole tiellä sahatavaraa siirrettäessä.
Siirtovaunu täytää hyvin tarpeet ja sahan siirto onnistuu nyt yksin, kun Avant on apuna. Voin laittaa tarkempia tietoja vaunusta, jos joku on kiinnostunut.