Mönkkäri teloilla | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
Onko kellään kokemusta tuollaisesta. Olisin vähän kiinnostunut tela mahdollisuudesta. Toki saisihan niitä myös Avanttiin...
 
Ei henkilökohtaista ajoa, mutta sähköfirmalta kuultua. Siellä ukot ajelee niillä vähän miten sattuu, niin aika usein on jostain palasina pyörästöt tai kannakkeet. Useamman merkkisiä ollut kokeilussa, eikä sieltä parasta ole noussut esiin.
 
  • Vau
Reaktiot: STEFFE
Onko kellään kokemusta tuollaisesta. Olisin vähän kiinnostunut tela mahdollisuudesta. Toki saisihan niitä myös Avanttiin...
Pyöritän pienkonehuoltoa ni sillon tällöin tulee niitäkin huoltoon. Testiajoa ajettava ni kyllä menee hangessa. Ei nopeisiin siirtymiin mutta hitaampaan ajoon todella päteviä. Kiinni ei saa jäämään kovinkaan helposti. Ohjaustehostin melkeinpä ehdoton varuste telojen kanssa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE ja Leppis
Komppaan paria edellistä, toki kovassa käytössä sähkö yhtiöillä, puolen kilsan kaapelia kun vedetään perässä.
Yksityiskäytössä uusimmat telat ilmeisen hyviä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
On kokemusta Yamaha Grizzly 700 telojen kanssa, lumisena talvena ihan huippuvehje menemään. Kiinni ei saa jäämään oikein mihinkään, ellei sitten ole kärryä perässä tms.. Tosin tuo meni kyllä ihmeen syvässä lumessa myös 28" renkaillakin. Täällä etelässä ei tule teloja laitettua kiinni läheskään joka talvi, ikävä ajaa kovalla pinnalla tai jos juurakkoa tms. silloin hakkaa läpi ikävästi kun ei ole rengasta pehmentämässä menoa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
KElkkakerholla ollut meillä jo 10 vuotta teloilla mönkkäri.
-Tehostin pakko olla
-ei jää kiinni
-mukava ajaa
-mut ovat liika hepposia
-ei meinaa pysyä telat paikallaan ja laakerit ja rullat postaa
-harraste käyttöön menee ja mitä enempi lunta niin sitä paremmat ja varmasti sillon kestävätkin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Tappelin tänään Grizzlyn (ei teloja) kanssa kun laitetta ei meinannut saada käyntiin. Tai kyllä se lähti käyntiin, mutta sammui kun laittoi vaihteen päälle. Sitten loppui akku. No apukaapeleilla lähti kun pari minuuttia starttailin. Että on noissa kalliissa merkkikoneissakin vähän sanomista. Tuossakin on ilmeisesti ruisku säädetty päästösyistä niin laihalle, että ei meinaa pysyä käynnissä. Ajettu 18 tuntia.
 
  • Vau
Reaktiot: STEFFE
Tappelin tänään Grizzlyn (ei teloja) kanssa kun laitetta ei meinannut saada käyntiin. Tai kyllä se lähti käyntiin, mutta sammui kun laittoi vaihteen päälle. Sitten loppui akku. No apukaapeleilla lähti kun pari minuuttia starttailin. Että on noissa kalliissa merkkikoneissakin vähän sanomista. Tuossakin on ilmeisesti ruisku säädetty päästösyistä niin laihalle, että ei meinaa pysyä käynnissä. Ajettu 18 tuntia.
Onko tuossa oikea tomaatti vai, onko siinä variaattori mikä hoitaa vaihteiden virkaa?
 
Variaattori, jossa hidas ja nopea alue + keskipakokytkin. Toimii todella hyvin. Voimaa ja vauhtia löytyy (48 hv).
 
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE
Jammuissa on ollut tuota käyntiongelmaa ja se johtuu juurikin tuosta liian laihalle säädetystä polttoainekartasta päästösyistä.
Stumppailevat myös välillä kun antaa happea ja löysää kaasua niin sammuu.
Tuota polttoainekarttaa pystyy kyllä säätämään, saattaa metkkihuoltokin suostua tuon säätämään kun nätisti kysyy.
 
Taitaa Hoda olla ainut vaihdelaatikollinen? Muistelen, ei viimeistä tietoa mulla!

Juu, Hondassa ei ole variaattoria. Aik. niillä oli jopa hydrostaattinen malli (Rubicon), mutta se on jäänyt pois. Onkohan Hondia nykyisin sekä perinteisellä laatikolla että jonkin sortin kaksoiskytkinratkaisulla.
 
Hondassa on vaihdelaatikko ja märkä keskipakokytkin, sen vuoksi hyvä työkäytössä. Itellä Honda ja kivasti tulee tukki ja sorakärry perässä, voi ryömittää ilman pelkoa kytkimen rikkoutumisesta.
Hihnavetoisissa ongelmana vetohihnan luistaminen ja sen myötä hihnan savuaminen ja kuluminen. Moni vaihtaa noissa keskipakokytkimen välitykset pienemmäksi tuon takia.
 
John Deere Gatoriin sai ennen ainakin telasarjan. Kävin kokeilemassa. Ainoa miinus oli se, että huippunopeus jäin jonnekin 20 km/h tuntumaan tai alle. Myyjän mukaan käytettiin paljon latujen aurauksessa. Mikä oli latuja tehdä, kun oli lämmin hytti.

Oke
 
Meillä olisi tämmöinen peli...
120 km ajettu 195hp.. jaksaa mennä teloilla. Hinta ainoastaan 39900€.
 

Liitteet

  • 20210119_163203.jpg
    20210119_163203.jpg
    769,3 KB · Katselut: 305
John Deere Gatoriin sai ennen ainakin telasarjan. Kävin kokeilemassa. Ainoa miinus oli se, että huippunopeus jäin jonnekin 20 km/h tuntumaan tai alle. Myyjän mukaan käytettiin paljon latujen aurauksessa. Mikä oli latuja tehdä, kun oli lämmin hytti.

Oke
Meidän kunnalla taitaapi olla just tuo gatori, latuhöylän vedossa nähny kulkevan teloilla,, kesäsin taitaa olla urheilu kentän hoidossa
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Tappelin tänään Grizzlyn (ei teloja) kanssa kun laitetta ei meinannut saada käyntiin. Tai kyllä se lähti käyntiin, mutta sammui kun laittoi vaihteen päälle. Sitten loppui akku. No apukaapeleilla lähti kun pari minuuttia starttailin. Että on noissa kalliissa merkkikoneissakin vähän sanomista. Tuossakin on ilmeisesti ruisku säädetty päästösyistä niin laihalle, että ei meinaa pysyä käynnissä. Ajettu 18 tuntia.

Taisi Jammun ongelmat johtua huonosta bensasta. Syksyllä laitoin tankkiin yhden vanhan kanisterin ja se saattoi kostautua. Vähän ihmettelinkin, että voiko japsimerkkiin tulla tällainen vika. Kyllä tällä mönkijäksi suht hyvin auraa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Nyt on videoita katsottu, vaikka minkälaisia. Tuollainen tupla matto Tayga Burankin olisi ihan mielenkiintoinen. Joku venäläinen kelkka se taitaa olla. Mutta ei ole hinnalla pilattu.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis

Uusimmat keskustelut