raksaaja sanoi:
Nyt on avantti tallissa & huollossa.
Huolto melko hyvällä mallilla.
Tarttis tehdä huolto-ohjekirja typeryksille/insinööreille, aika monta kohtaa nimittäin mietitytti:
- mitä öljyä pitäisi käyttää esisuodattimen öljyämiseen (kelpaisiko käytetty hydrauliikkaöljy tai WD40 spray)
???
- tulpat pitää tarkistaa / vaihtaa silloin kun painepuolen hydaulisuodatin ei ole paikallaan.
- eikö moottoriöljyn valutusputken sisällä oleva öljy pala aikaamyöden putken sisälle koska punahehkuinen pakoputki on 5cm päässä?
- mitenkähän parhaiten saisi nelivedon vapautusventtiilin liitokset tiiviiksi (laitoin tiivisteliimaa, saapa nähdä auttaako)?
(mielestäni venttiili ei näytä hydaulikomponentilta liitäntöjensä osalta)
- kuuluisiko kauhan ohjausvivun nivelet voidella joskus (itse laitan nyt vaseliinisprayta)?
(minulla alkoi jumittaa vipu, myös nosto/laskuventtiilin ohjausvarsi on irtoamassa kierteestä, ruuvilukite ei ole pitänyt ... ikävä korjata kun on ahdasta)
- miten olisi suositeltavaa lisätä moottoriöljyn paine ja lämpömittari (ajattelin hakea bilteman sovittimen öljyn suodattimen alle)?
- olisi hyödyllistä jos jossain olisi koostetusti lueteltu huollossa tarvittavien avaimien millimetrikoot
(hydraulioainesuodatin 12mm kuusiokolo, paluusuodatin 10mm, hydrauliöljyproppu 27mm, moottoriöljyproppu 19mm ja 22mm, jne...)
- moottorin ohjekirja on huono tai minulla on jokin yleisversio (moottorin tarkka malli hieman epäselvä V18S tai vai CV620S, avant218).
(esim tarvitseeko venttiilinvälyksiä tarkistella vai onko vehkeessä hydrauliset nostimet joiden välyksistä ri tarvitse huolta kantaa)
- mitä suositellaan 218:n talvikäynnistyvyyden parantamiseksi ?
(nykyisin joudun lataamaan akkua miltei päivittäin ja käynnistyminen -2 asteen pakkasesta tai kylmemmästä on mahdollista vain kun kone on laturissa kiinni)
(alkuperäinen akku hikisen pieni, ahtaassa paikassa, tehoton ja muutenkin ihan p*ska)
Voideltavia vaseliininippoja tais olla enemmän kuin mitä ohjekirja sanoo jne...
218:ssa voisi olla paikka "sulanapitokaapelille" moottorin öljypohjassa sekä hydrauliöljysäiliön kyljessä. Sulanapitokaapelilla olisi turvallista ja kait aika ekologista lämmittää kone kovassa pakkasessa. (nykyisin käytän palovaarallista lämmityspuhallinta ja pressuja koneen päällä, 1500W ja 30 minuuttia riittää + akku laturissa)
218:n sähköntuotosta olen haarukoinut että omat 2x35W halogeenit vehje jaksaa hyvin mutta jo yksi 55W H3 lisää vie rajoille ja tyhjäkäynnillä luultavasti alkaa jo purkaa akkua. Ja kun hydrauliöljyn jäähdyttimen puhallin käynnistyy ei valoja kestä olla laisinkaan mikäli kone on tyhjäkäynnillä. 218 pitäisi olla varustettu led polttimoilla.
Ehkä Avanttechno vois ottaa nettikauppaansa soveltuvia LED polttimoita, silloin niitä ei tarvitsisi eBay:stä tilailla.