Laitanpa tähän pari kantapään kautta opittua asiaa 200-sarjan Avantin hydrauliöljyn vaihtoon liittyen. Nämä ovat monelle varmaan itsestään selviä, mutta tällaiselle konttorirotalle molemmat aiheuttivat ensimmäisessä öljynvaihdossa varsinaisen ahaa-elämyksen
Öljysäiliön tyhjennys: No, säiliössähän on pohjaproppu, mitäs ihmeellistä tässä voisi olla? Mutta kun öljyä on 27 litraa, proppu on melkoisen suuri ja kaiken lisäksi varustettu tosi voimakkaalla magneetilla niin enpä suosittele ensimmäisenä tämän propun avaamista :? . Ota sen sijaan oikea sivupaneli irti jolloin hydraulisäiliön letkujen liitokset (säiliön takaosassa) tulevat esiin. Löysää alempaa liitoskohtaa sen verran että öljy alkaa HALLITUSTI vuotaa ja laita astia alle. Kun pinta on laskenut säiliössä niin alas että liitoksesta ei enää valu öljyä, laita liitos kiinni ja tyhjennä loput öljyn normaalisti propun kautta, nyt alle riittää vähän pienempikin (esim. normaali Bilteman) öljyastia.
Hydrauliöljyn painesuodatin: Tämä suodatin näyttää aivan samalta kuin esimerkiksi auton moottoriöljynsuodatin mutta irroittaminen ei onnistukaan ihan samalla tavalla (ota kiinni ja väännä). Voin vakuuttaa, kokeiltu on. Suodatin lähtee helposti kun hankit 12 mm kuusiokoloavaimen työkaluliikkeestä (sellaisen hylsyavaimeen kiinnitettävän). Suodatin on puristettu tämän kokoisella kuusiokoloruuvilla kiinnityskaulukseensa. Samalla avaimella saat kiristettyä uuden suodattimen riittävän kireälle ettei se vuoda (muista voidella uuden suodattimen tiiviste pyyhkäisemällä sihen tippa öljyä).
Suodattimet olen hankkinut Avantilta valmiina suodatinpaketteina (lähettävät laskulla kotiin) ja hydrauliöljyn Hyvinkään Agrimarketista (sitä Avantin suosittelemaa Shellin öljyä, Tellus TX vaimikäsenytoli).
Öljysäiliön tyhjennys: No, säiliössähän on pohjaproppu, mitäs ihmeellistä tässä voisi olla? Mutta kun öljyä on 27 litraa, proppu on melkoisen suuri ja kaiken lisäksi varustettu tosi voimakkaalla magneetilla niin enpä suosittele ensimmäisenä tämän propun avaamista :? . Ota sen sijaan oikea sivupaneli irti jolloin hydraulisäiliön letkujen liitokset (säiliön takaosassa) tulevat esiin. Löysää alempaa liitoskohtaa sen verran että öljy alkaa HALLITUSTI vuotaa ja laita astia alle. Kun pinta on laskenut säiliössä niin alas että liitoksesta ei enää valu öljyä, laita liitos kiinni ja tyhjennä loput öljyn normaalisti propun kautta, nyt alle riittää vähän pienempikin (esim. normaali Bilteman) öljyastia.
Hydrauliöljyn painesuodatin: Tämä suodatin näyttää aivan samalta kuin esimerkiksi auton moottoriöljynsuodatin mutta irroittaminen ei onnistukaan ihan samalla tavalla (ota kiinni ja väännä). Voin vakuuttaa, kokeiltu on. Suodatin lähtee helposti kun hankit 12 mm kuusiokoloavaimen työkaluliikkeestä (sellaisen hylsyavaimeen kiinnitettävän). Suodatin on puristettu tämän kokoisella kuusiokoloruuvilla kiinnityskaulukseensa. Samalla avaimella saat kiristettyä uuden suodattimen riittävän kireälle ettei se vuoda (muista voidella uuden suodattimen tiiviste pyyhkäisemällä sihen tippa öljyä).
Suodattimet olen hankkinut Avantilta valmiina suodatinpaketteina (lähettävät laskulla kotiin) ja hydrauliöljyn Hyvinkään Agrimarketista (sitä Avantin suosittelemaa Shellin öljyä, Tellus TX vaimikäsenytoli).