216 käynnistys vaikeuksia | Sivu 2 | AvantClub - Keskustelupalsta
STP sanoi:
220 ja sama juttu kylmillä keleillä käynnistyksen kanssa. Ärsyttävä ominaisuus.

Kirjoitin aikaisemmin että minulla ei ole ongelmia 220 käynnistyksen kanssa. Kun muistelen tarkemmin asiaa niin uutena aparaattini ei halunnut käynnistyä lämpimänä. Kun olin koulutuksessa mukana kerran ja otin asian puheeksi niin asia selvisi. Aparaatti oli sitä aikakautta jolloin ei oltu laitettu vielä jotain aikarajoitinta tähän öljynpainevahtiin. Tarkoitti sitä että kun öljy oli lämmintä, kesti tartata kauan ennen kuin sinne kehittyi öljynpaine niin korkeaksi että se vahti suostui antamaan sähköä sytytykseen jolloin kone käynnistyi. Sauli (tai jokin muu) antoi minulle matkaan jonkun vempaimen ja ohjeet sen asentamiseen. Väsäsin vempaimen paikalleen ja kas kummaa, käynnistysvaikeudet katosivat kaikki.
Taidampa myös suunnitella tuloa kokoontumisajoihin maaliskuussa...
 
Asensin 220:en öljyvahdin ohituskytkennän, jonka sain tehtaalta. Sitä ennen oli vaikea saada käyntiin pakkasella. Nyt käynnistyy hyvin. Kytkentä poistaa öljyvahdin vain käynnistyksen ajaksi.

Tosin sekä kesällä että talvella kylmäkäynnistettäessä moottori käy ensimmäisellä kerralla pari sekuntia ja toisella kertaa jää käyntiin.
 

Uusimmat keskustelut