216:n Hondasta hevosia kateissa? | AvantClub - Keskustelupalsta

Nantti

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.9.2008
138
0
16
Eilen kesken ruohonleikkuun alkoi tuntumaan siltä että osa Hondan tehoista olisi karannut jonnekin. Tänään katsoin koneen öljyt ja ilmanputsarin mutta en huomannut mitään tavallisuudesta poikkeavaa.

Onko mitään vinkkejä mistä vikaa kannattaisi etsiä? Vähän tuntuu siltä että kone ottaa myös huonommin kierroksia ja äänikin on ehkä vähän erilainen. Tämä on kaikki tosin "musta tuntuu" osastoa, kone kuitenkin kulkee ja ruohonleikkurikin pyörii.

Toivottavasti tämä ei ole ensioire näitä Hondia vaivaavasta voiteluongelmasta joka johtuu liian pienestä öljytilasta :? . Koneella on nyt ajettu n. 450 tuntia.
 
Tällä kertaa todellakin toivon olevani väärässä, enkä mitekään halua pilata päivääsi.
Kertomasi vaikutti vaan niin tutulta tapahtumalta, joten päätin kirjoittaa.
Minulla oli ihan uusi 216 - siis Hondan moottorilla. Ruohonleikkuri pyöri mutta ei jaksanut leikata kuin kikkailemalla. Käyntiääni oli "outo". Käynistäminen hankalaa.
Huoltomies tuli paikalle ja epäili puolan särkyneen. Tilattiin uusi puola ja jäin odottelemaan. Itsestäni diaknoosi ei ollut oikea, enkä malttanut pitää näppejäni erossa. Kun irroitti toisen tulpanjohdon kone kävi jotenkin. Sama kokeilu toisin päin ja kone ei käynyt, vaikka kipinä tuli. - Siispä tylpat irti ja puristuspainemittari reikään. Toisessa sylinterissä normaalit paineet ja toisessa puhdas NOLLA. Venttiilikoneisto oli hajonnut. Otin yhteyttä Avantin tehtaalle.
He pitivät pienen mietintähetken ja kysyivät vaihdetaanko laite 218 koneeksi - nyt siis Kohler.
Näin toimittiin ja murheita ei ole ollut, ajettuna tällä hetkellä 150 tuntia.
Voisit kokeilla noita em. yksinkertaisia testajä - pelkään pahaa - toivon parasta.
 
Hondan kaasutin saattaa olla puhdistuksen tarpeessa. Kaasarissa on hyvin pieniä polttoainekanavia jotka voivat mennä tukkoon ja aiheuttaa käyntiongelmia. Voit kokeilla Forte fuel system claneria. Ihmeaine toimii hondan kaasarin tukkoisuuteen yllättävän hyvin. Ainetta myydään 400ml pulloissa, sopiva annos täyteen tankilliseen on 80ml (216 malli).
Jos tämä ei auta on vika syytä tutkia korjaamolla.
 
Kiitoksia neuvoista. Tässä vaiheessa olen vielä toiveikas että välttämättä mitään isompaa vikaa ei ole kun kone kuitenkin käynnistyy ihan niin kuin ennenkin enkä tyhjäkäynnissä huomaa mitään eroa entiseen, vain puhtia on poissa. Fortea on nyt pullo tilattu ja hoito alkaa välittömästi sen saavuttua. Toivottavasti tehoaa!
 
No niin, Forte saapui ja laitoin sitä tankkiin huollon annosteluohjeen mukaisesti vajaan desin. Ruoho tuli leikattua ja tämän noin kolmen tunnin session jälkeen minusta tuntuu että tuo todella auttoi!

Kiitokset vielä huollolle hyvistä neuvoista!

Ja nyt muistin myös että tehtaan huoltokoulutuksessa kehotettiinkin tyhjentämään ja puhdistamaan bensatankki vuosittain, itse olen tämän muistanut/jaksanut tehdä vain kerran pari vuotta sitten. Lienee syytä muistaa tehdä taas ensi talvena.
 
Juu, se tankin putsaus olisi hyvä tehdä syksyllä, ennen pakkasia. Mulla hyytyi kone viime talvena, kun olin oikaissut tankin putsauksessa ja onnistuin kertaalleen ajeleen 20 asteen pikkupakkasella tankin tyhjäksi, jonka jälkeen polttoainesuodattimet jäätyivät.
 

Uusimmat keskustelut