216 nostoteho?

natikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2010
32
0
6
Onko paineet liian alhaalla jos puskee kauhan täyteen hiekkaa puomi alhaalla ei nouse kauha eikä perä ja meinaa loppua kauhankallistuksesta teho koko ajan. Koneessa ei ole lisäpainoja muuta kuin 100kg kuski.
 

Huolto

Jäsen
17.9.2008
237
0
16
Paineet kannattaa tarkastaa, oikea painetaso on 185bar.
Oikea sivumuovi pois venttiililtä löytyy mittanippa ja säätö ruuvi suojakorkin alta.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 005
23
38
Espoo
Huolto:


Mikäs olisi sopiva mittari satunnaiseen käyttöön? Nestepaineella näytti olevan (kiinteästi) asennettavia mittareita n. 30 eur hintaan? Olisiko joku näistä sopiva, kunhan laittaa mittapisteeseen sopivan nippelin jatkeeksi?

http://customer.canter.fi/nestepaine/index.php?page=products&c=7&e=74290&p=0#74299
 

Paalari

Jäsen
27.9.2008
172
0
16
Itsellä on puolen metrin letkunpätkä pikaliittimellä mittarin jatkona.
Eikös ne paineet löydy yhtälailla koneen työlaitehydr pikaliittimesta.
 

Huolto

Jäsen
17.9.2008
237
0
16
7222315 6308 PBL 315 0...315 R1/4 AISI 316
mittari on hyvä.

Paalarille huomautus. 200 sarjan koneissa on 2 erillistä vanttiiliä joilla molemmilla oma painesäätö.
Pikaliittimiltä saa mitattua ainoastaan työhydrauliikan paineen joka säädetään jalkapolkimen venttiililtä.
Puomin nostoon vaikuttava paine säädetään käyttövivun alla olevalta venttiililtä.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 005
23
38
Espoo
No ny on mittari. Mittaletku maksoi mittaria enemmän. Vehkeen voi asentaa myös kiinteästi, mutta en ostanut vielä pidempää letkua, kun ajattelin katsella reitin kohdalleen ensin. Paketilla oli hintaa rapiat 50 eur.

Seuraamalla työpaineita ajon aikana voisi optimoida kaasun käyttöä ennalta eri tyyppisiin kohteisiin, kuten vaikkapa kaivuu, klapikone, ruohonleikkuua, soranotto jne. Tämmöiseen esiohjaukseen olisi varmasti isona helpotuksena muutamalla muistipaikalla ja asetettavilla säädöillä varustettu moottoriohjaus.
 

exjko

Moderaattori
24.2.2009
1 093
29
48
Maasturisti sanoi:
No ny on mittari. Mittaletku maksoi mittaria enemmän.
jos copywright ei estä, niin laitakko kuvaa mittausvehkeestä ja liittimistä ja ite mittaushavainnoista

Maasturisti sanoi:
Seuraamalla työpaineita ajon aikana voisi optimoida kaasun käyttöä ennalta eri tyyppisiin kohteisiin, kuten vaikkapa kaivuu, klapikone, ruohonleikkuua, soranotto jne. Tämmöiseen esiohjaukseen olisi varmasti isona helpotuksena muutamalla muistipaikalla ja asetettavilla säädöillä varustettu moottoriohjaus.
Tästähän voisi pilke silmäkulmassa jatkaa ideointia siten, että laittaa hahmontunnistuksen vielä tuohon pakettiin. Kun kone huomaa nokalla em laitteen, niin moottori ja pumppu säätyisivät optimaaliksi automaattisesti. Tai kun ylämäki lähestyy, niin Avantti laittaisi lisää tehoja jne... Kun kuski ottaa aamukahvin(ljan) kouraan, niin kone stoppaisi.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 005
23
38
Espoo
exjko sanoi:
Maasturisti sanoi:
No ny on mittari. Mittaletku maksoi mittaria enemmän.
jos copywright ei estä, niin laitakko kuvaa mittausvehkeestä ja liittimistä ja ite mittaushavainnoista

.
Juu, laitetaan. toistaiseksi ainoa havainto on että mittari ei ole poistunut siitä paikasta, johon sen valmiina pakettina laskin. eilen oli lähellä, mutta meni koko päivä parin liitoksen uusimiseen. Letkun päättäminen 30 asteen kulmanippaan pitäisi kieltää.

No joka tapauksessa osia meni seuraavasti:

Cejn pistoke 3/8 sisäkierre
3/8->1/2"sovite
1/2" pikaliitin uros (näillä kolmella erillisen työhydrauliikan mittaus onnistuua, tarpeen sr1 plus ja 600-> sarjoissa)

letkuasetelma Np 500mm (tässä siis pistoke+mittariin käyvä liitin ja letku)
0-400 bar painemittari ("tavallisella" pärjää näillä kahdella)

Koko paketin hinta oli alennusten jälkeen nestepaineessa n. 70 eur ja puolikkaan n. 32 eur, apteekin hinta n. tuplat 315 bar painemittari antaisi tarkemman asteikon ja olisi riittävä ainakin 500 sr1 koneelle, mutta niitä ei juuri ollut.

tarkoitus on jatkaa projektia asentamalla kiinteä ajopainemittari. olen plärännyt kuvastoja myös sähkötoimisten antureiden osalta, josko semmoinen olisi helpompi tuoda ohjaamoon. pitää nyt vielä fundeerata.
 
Keskustelun aloittaja Samankaltaiset keskustelut Foorumi Vastaukset Päivä
J Sähkömoottori 216 een ? Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
W Avant 216 jäi tyhjäkäynnille Avant Planet - Huolto ja korjaus 0
J Avant 216 moottorin vaihto Avant Planet - Huolto ja korjaus 20
T 216 keskinivel Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
W 216:n kaivurin runko murtui Avant Planet - Huolto ja korjaus 0
H Avant 216 ja hondan moottori Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
H avant 216 moottoriöljy Avant Planet - Huolto ja korjaus 1
Juhani 216:n venttiilien säätö Avant Planet - Huolto ja korjaus 9
T 216 Joystick ei toimi Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
H Avant 216 / Hammashihnan vaihto Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
H Avant 216 vm. 2005 : ajomoottorin räjäytyskuva Avant Planet - Huolto ja korjaus 4
Nantti 216:n polttoainelinjan puhdistus, vinkkejä kaivataan Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
N 216 käynnistys vaikeuksia Avant Planet - Huolto ja korjaus 28
A Vaeltava käynti, vika löytyi (216) Avant Planet - Huolto ja korjaus 1
P Avant 216 puutuu. Avant Planet - Huolto ja korjaus 6
J Avant 216 öljyt ulos pakoputkesta savuna ja nesteenä? Avant Planet - Huolto ja korjaus 1
J Avant 216 käynti-/käynnistysongelma Avant Planet - Huolto ja korjaus 6
N 216 hydraulipumppu Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
T 216 öljyvuoto Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
T 216 käynti vaeltaa Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
Nantti 216:n Hondasta hevosia kateissa? Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
G 216:n puomin vakaajan vääntyminen Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
T 528+sr1 puomin nostoteho? Avant Planet - Huolto ja korjaus 2

Samankaltaiset keskustelut