216 nostoteho? | AvantClub - Keskustelupalsta

natikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2010
32
0
6
Onko paineet liian alhaalla jos puskee kauhan täyteen hiekkaa puomi alhaalla ei nouse kauha eikä perä ja meinaa loppua kauhankallistuksesta teho koko ajan. Koneessa ei ole lisäpainoja muuta kuin 100kg kuski.
 
Paineet kannattaa tarkastaa, oikea painetaso on 185bar.
Oikea sivumuovi pois venttiililtä löytyy mittanippa ja säätö ruuvi suojakorkin alta.
 
Huolto:


Mikäs olisi sopiva mittari satunnaiseen käyttöön? Nestepaineella näytti olevan (kiinteästi) asennettavia mittareita n. 30 eur hintaan? Olisiko joku näistä sopiva, kunhan laittaa mittapisteeseen sopivan nippelin jatkeeksi?

http://customer.canter.fi/nestepaine/index.php?page=products&c=7&e=74290&p=0#74299
 
Itsellä on puolen metrin letkunpätkä pikaliittimellä mittarin jatkona.
Eikös ne paineet löydy yhtälailla koneen työlaitehydr pikaliittimesta.
 
7222315 6308 PBL 315 0...315 R1/4 AISI 316
mittari on hyvä.

Paalarille huomautus. 200 sarjan koneissa on 2 erillistä vanttiiliä joilla molemmilla oma painesäätö.
Pikaliittimiltä saa mitattua ainoastaan työhydrauliikan paineen joka säädetään jalkapolkimen venttiililtä.
Puomin nostoon vaikuttava paine säädetään käyttövivun alla olevalta venttiililtä.
 
No ny on mittari. Mittaletku maksoi mittaria enemmän. Vehkeen voi asentaa myös kiinteästi, mutta en ostanut vielä pidempää letkua, kun ajattelin katsella reitin kohdalleen ensin. Paketilla oli hintaa rapiat 50 eur.

Seuraamalla työpaineita ajon aikana voisi optimoida kaasun käyttöä ennalta eri tyyppisiin kohteisiin, kuten vaikkapa kaivuu, klapikone, ruohonleikkuua, soranotto jne. Tämmöiseen esiohjaukseen olisi varmasti isona helpotuksena muutamalla muistipaikalla ja asetettavilla säädöillä varustettu moottoriohjaus.
 
Maasturisti sanoi:
No ny on mittari. Mittaletku maksoi mittaria enemmän.

jos copywright ei estä, niin laitakko kuvaa mittausvehkeestä ja liittimistä ja ite mittaushavainnoista

Maasturisti sanoi:
Seuraamalla työpaineita ajon aikana voisi optimoida kaasun käyttöä ennalta eri tyyppisiin kohteisiin, kuten vaikkapa kaivuu, klapikone, ruohonleikkuua, soranotto jne. Tämmöiseen esiohjaukseen olisi varmasti isona helpotuksena muutamalla muistipaikalla ja asetettavilla säädöillä varustettu moottoriohjaus.

Tästähän voisi pilke silmäkulmassa jatkaa ideointia siten, että laittaa hahmontunnistuksen vielä tuohon pakettiin. Kun kone huomaa nokalla em laitteen, niin moottori ja pumppu säätyisivät optimaaliksi automaattisesti. Tai kun ylämäki lähestyy, niin Avantti laittaisi lisää tehoja jne... Kun kuski ottaa aamukahvin(ljan) kouraan, niin kone stoppaisi.
 
exjko sanoi:
Maasturisti sanoi:
No ny on mittari. Mittaletku maksoi mittaria enemmän.

jos copywright ei estä, niin laitakko kuvaa mittausvehkeestä ja liittimistä ja ite mittaushavainnoista

.

Juu, laitetaan. toistaiseksi ainoa havainto on että mittari ei ole poistunut siitä paikasta, johon sen valmiina pakettina laskin. eilen oli lähellä, mutta meni koko päivä parin liitoksen uusimiseen. Letkun päättäminen 30 asteen kulmanippaan pitäisi kieltää.

No joka tapauksessa osia meni seuraavasti:

Cejn pistoke 3/8 sisäkierre
3/8->1/2"sovite
1/2" pikaliitin uros (näillä kolmella erillisen työhydrauliikan mittaus onnistuua, tarpeen sr1 plus ja 600-> sarjoissa)

letkuasetelma Np 500mm (tässä siis pistoke+mittariin käyvä liitin ja letku)
0-400 bar painemittari ("tavallisella" pärjää näillä kahdella)

Koko paketin hinta oli alennusten jälkeen nestepaineessa n. 70 eur ja puolikkaan n. 32 eur, apteekin hinta n. tuplat 315 bar painemittari antaisi tarkemman asteikon ja olisi riittävä ainakin 500 sr1 koneelle, mutta niitä ei juuri ollut.

tarkoitus on jatkaa projektia asentamalla kiinteä ajopainemittari. olen plärännyt kuvastoja myös sähkötoimisten antureiden osalta, josko semmoinen olisi helpompi tuoda ohjaamoon. pitää nyt vielä fundeerata.
 

Uusimmat keskustelut