220/250 kaivurin kauhan kiinnikkeet | AvantClub - Keskustelupalsta

mtm

Jäsen
Keskustelun aloittaja
30.12.2008
10
0
1
Tietääkö kukaan enemmän alaa tunteva että noudattaako 220/250 kaivurin kauhan kiinitys jotain standardia. Eli saisiko siihen jostain pikakiinnitys sovitinta.

S30/150 on pienin standardi kauhankiinnitys jonka olen löytänyt ja se on mitoiltaan isompi kuin avantin kaivurissa käytetty.

T:Marko
 
Käsittääkseni kauhoissa ei ole mitään standardia. Voi olla huono löytää valmiiksi pientä sovitetta. Olen kanssa toivonut pikakiinnikkeitä ja ihmetellyt ettei niitä ole jo valmiina uutuuttaan. Ei luulisi lisäävän kustannuksia niin paljon, että vaikuttaisi myyntiin. Päinvastoin kenties. Kilpailijan kaivuulaitteessa on mielestäni hoidettu homma aika kivasti. Liitoksen väljentymistä saattaa kyllä ilmetä liitoskynsien ollessa likaisemmalla puolella. Hyviä ominaisuuksia pikakiinnikkeelle on mataluus, ettei kauhan vääntömomentti pienenisi ja mahdollisuus kiinnittää kauha myös pistoasentoon.

Kilpailija lisälaitteet tästä.
Tutun näköinen uusi turvakehikko etusivulla!

Uudenlainen kääntölaite ja vähän pikakiinnikkeistä löytyy tästä.

Löytyi vielä tämä. Ei kylläkään pieniin koneisiin, mutta mielenkiintoinen. :)
 
Juu viiden kauhan loukussa elävänä tervehtisin ilola pikakiinnikettä. Olen fundeerannut että paino voisi olla hinnan ohella yksi tekijä joka sulkee ainakin roton listalta.

katselin kerran kun edistyneempi kuski vaihtoi kauhan pikakiinnikkeeseen yhden pyörähdyksen aikana. puomi sivulle, kauha pois ja uusi tilalle. aikaa meni ehkä 15 sekunttia...Käy se manuaalitapeillakin samaan tapaan, välissä vain menee vähintään vartti.

Ehkäpä uusi 700 sarja tuo tullessaan järeämpiä kaivuulaitteita sekä niihin liityviä vipstaakeja?
 

Uusimmat keskustelut