No niin, olen sitten liittynyt koneensa kaataneitten komeaan kerhoon.
Tapahtui niin, että avant-kokoontumisen jälkeen ajelin kaverille avustamaan liiterin teossa. Siellä kaivuria käytettäessä kävi niin, että kone oli linkussa ja yritin saada kiveä kammettua maasta ylös. Päästäkseni paremmin kiven alle, painoin kaivurin vartta alaspäin niin, että koneen etupää nousi ilmaan. Ja yhtäkkiä kone sitten hieman heilahti ja vaistomaisesti painoin vipua eteenpäin (juontaa juurensa lentämisharrastuksesta, sauvaa eteen ja mennään alaspäin). Kone sitten nousi tietysti lisää ja kellahti siitä samoin tein.
Sentään ymmärsin pysyä paikoillani ja en lähtenyt syöksymään mihinkään. Kone kellahti melko rauhallisesti tasaisella maalla.
Sammutin koneen heti ja kömmin ulos. Lähellä olleet pari henkilöä syöksyivät säikähtäneenä paikalle ja totesin että nyt koetetaan nostaa kone pystyyn käsivoimin. Yllätyksekseni kone nousi melko vaivatta pystyyn. Öljyä ehti valua ehkä desin tai kaksi, mutta ei enempää.
Sitten käynnistelin koneen ja jatkoin normaalisti hommia. Kone kävi hetken aikaa hieman epätasaisesti, mutta tasoittui sitten. Mitään erityisempiä vikoja en huomannut. Yhdestä kohtaa kate hieman halkesi, siinä kaikki.
Joten, älkää nostelko kaivurilla konetta kun se on linkussa. Tietenkin koko nostelua pitää välttää, se kun on silloin kolmen tukipisteen varassa enää.
Semmoinen tarina tällä kertaa. Koneen kaatumisesti sen nostoon kului ehkä minuutti, ei välttämättä niinkään kauaa.
Liiteri valmistui tänään iltapäivällä
Tapahtui niin, että avant-kokoontumisen jälkeen ajelin kaverille avustamaan liiterin teossa. Siellä kaivuria käytettäessä kävi niin, että kone oli linkussa ja yritin saada kiveä kammettua maasta ylös. Päästäkseni paremmin kiven alle, painoin kaivurin vartta alaspäin niin, että koneen etupää nousi ilmaan. Ja yhtäkkiä kone sitten hieman heilahti ja vaistomaisesti painoin vipua eteenpäin (juontaa juurensa lentämisharrastuksesta, sauvaa eteen ja mennään alaspäin). Kone sitten nousi tietysti lisää ja kellahti siitä samoin tein.
Sentään ymmärsin pysyä paikoillani ja en lähtenyt syöksymään mihinkään. Kone kellahti melko rauhallisesti tasaisella maalla.
Sammutin koneen heti ja kömmin ulos. Lähellä olleet pari henkilöä syöksyivät säikähtäneenä paikalle ja totesin että nyt koetetaan nostaa kone pystyyn käsivoimin. Yllätyksekseni kone nousi melko vaivatta pystyyn. Öljyä ehti valua ehkä desin tai kaksi, mutta ei enempää.
Sitten käynnistelin koneen ja jatkoin normaalisti hommia. Kone kävi hetken aikaa hieman epätasaisesti, mutta tasoittui sitten. Mitään erityisempiä vikoja en huomannut. Yhdestä kohtaa kate hieman halkesi, siinä kaikki.
Joten, älkää nostelko kaivurilla konetta kun se on linkussa. Tietenkin koko nostelua pitää välttää, se kun on silloin kolmen tukipisteen varassa enää.
Semmoinen tarina tällä kertaa. Koneen kaatumisesti sen nostoon kului ehkä minuutti, ei välttämättä niinkään kauaa.
Liiteri valmistui tänään iltapäivällä