220:n Joystickin venttiililohkon vaihtaminen | AvantClub - Keskustelupalsta

jets

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.5.2010
953
0
16
Kuten jo tuolla toisissa ketjuissa tilitin, niin öljyä vuotaa tuon joystickin venttiililohkosta. Valitettavasti O-renkailla homma on "korjattu" jo kertaalleen, mikä ei siis asiaa korjannut juurikaan.

Ensinnäkin, olisiko planeettalaisilla tietoa, että minkä valmistajan lohko tämä on? Kuulemma jonkin lohkon voi saada halvemmalla muualta kuin Avanttecnolta.

Valitettavasti tietysti kerkesin viemään koneen eilen vuokralaiselle, enkä muistanut parempia kuvia ottaa. Nuo kuvat onkin napattu tuolta aiemmista ketjuista.

Toisekseen, pitäisi paineetkin säätää tuon vaihdon yhteydessä. Tarkistusnippa on kuulemma jossain pumpun kyljessä. Mikä mittari kannattaisi kaupasta hakea? Ja miten niitä paineita sitten oikein säädetään? Uskaltaako kotipellepeloton itse puuhastella moisen? Ei ainakaan kuulosta rakettitieteeltä :)

Mihinkä mä oikein joutuisin ilman planeettaa?

Edit: Kuvat unohtui..
 

Liitteet

  • Avantlohko2.jpg
    Avantlohko2.jpg
    139,9 KB · Katselut: 3 004
  • Avantlohko.jpg
    Avantlohko.jpg
    78,5 KB · Katselut: 2 989
Ensimmäinen uusi varaosalohko kannattaisi ehkä jokatapauksessa
ostaa tehtaalta.

Irrotetun vanhan lohkon kanssa olisi helpompi katsoa, mikä siinä oli
tarkalleen vikana ja hakea uutta korjaustapaa tai mahdollista halvempaa
varaosalohkoa.

Useasti vaihtokelpoisia osia näyttää löytyvän "paperilla" helposti, mutta
jo pienet erot fyysissä ulkomitoissa tekevät osista vaihtokelvottomat.
Ja tilanne menee entistä vaikeammaksi, kun pitäisi verrata osien
sisäistä toimintaa.

Oke
 
oke sanoi:
Useasti vaihtokelpoisia osia näyttää löytyvän "paperilla" helposti, mutta
jo pienet erot fyysissä ulkomitoissa tekevät osista vaihtokelvottomat.
Ja tilanne menee entistä vaikeammaksi, kun pitäisi verrata osien
sisäistä toimintaa.

Oke

Samaa mieltä. Helposti "data" on ok mutta silti ei mahdu/sovi.
Tatujussin kanssa kannattaa neuvotella asiasta niin eiköhän se järjesty inhimmilliseen hintaan.
 
STEFFE sanoi:
Samaa mieltä. Helposti "data" on ok mutta silti ei mahdu/sovi.
Tatujussin kanssa kannattaa neuvotella asiasta niin eiköhän se järjesty inhimmilliseen hintaan.

Jahas, vai siis Tatujussin :) Mä olen tätä ennen tehnyt kauppaa herra Viitasen kanssa. Otetaanpas uusia yhteyksiä..

Taidan surutta laittaa siis uuden tilaukseen ja kahtella tuota vanhaa irrallaan sitten.
 
jets sanoi:
STEFFE sanoi:
Samaa mieltä. Helposti "data" on ok mutta silti ei mahdu/sovi.
Tatujussin kanssa kannattaa neuvotella asiasta niin eiköhän se järjesty inhimmilliseen hintaan.

Jahas, vai siis Tatujussin :) Mä olen tätä ennen tehnyt kauppaa herra Viitasen kanssa. Otetaanpas uusia yhteyksiä..

Taidan surutta laittaa siis uuden tilaukseen ja kahtella tuota vanhaa irrallaan sitten.

tatujussi vastaa enemmän vataosista ja Sauli huoltoasioista. Kyllä Saulikin varmaan tota hoitaa.
 
Noita o-renkaita tuli vaihdeltua tosi monta kertaa ennenkuin tuli uusia taas kerran ostaessa puheeksi minkälaiseen käyttöön ne tulee... Nyt on parempaa laatua ja kestäneet ennätykselliset n. puoli vuotta jo... Etrasta ne tilasin, en tuota ollut tiennytkään että niillä ei varastossa ole kuin sellaista pehmeää laatua joka siis tuossa ei voi kauaa kestää. En ole ihan varma olenko tyytyväinen tuohon palveluun, hyvä että viimein tuli puheeksi. Tuo vaihtohan käy harjoittelun jälkeen aika nopeasti kyllä. Jos olet uudet tilannut Avantilta niin ei ehkä kannata lohkoa vaihtaa ennen kun kokeilet ostaa muualta, itse en ainakaan sieltä saanut useammalla yritykselläkään oikeanlaisia.
 
220 sanoi:
Noita o-renkaita tuli vaihdeltua tosi monta kertaa ennenkuin tuli uusia taas kerran ostaessa puheeksi minkälaiseen käyttöön ne tulee... Nyt on parempaa laatua ja kestäneet ennätykselliset n. puoli vuotta jo... Etrasta ne tilasin, en tuota ollut tiennytkään että niillä ei varastossa ole kuin sellaista pehmeää laatua joka siis tuossa ei voi kauaa kestää. En ole ihan varma olenko tyytyväinen tuohon palveluun, hyvä että viimein tuli puheeksi. Tuo vaihtohan käy harjoittelun jälkeen aika nopeasti kyllä. Jos olet uudet tilannut Avantilta niin ei ehkä kannata lohkoa vaihtaa ennen kun kokeilet ostaa muualta, itse en ainakaan sieltä saanut useammalla yritykselläkään oikeanlaisia.

Mä en ole itse laittanut niitä o-renkaita kertaakaan. Kenneth neuvoi, ettei enää ole o-renkaitten vaihtamisesta apua. Kuulemma siis on niin, että mun venttiililohkoni on sitä mallia, mikä noita tuhoaa. Koko venttiililohkon vaihtaminen korjaa asian.

No, tilasin siis uuden venttiililohkon, että se siitä sitten. Tosin mulla olisi nyt itselläni ollut valikoima o-renkaita.

Mitenkäs noitten paineitten tarkistus ja säätö, olisiko neuvoja?
 
Hei, 220, viitsisitkö kirjoitella jonkinlaisen step-by-step-ohjeen siitä, että miten helpoiten pääsee nuo O-renkaat muuten vaihtamaan? Voisin tässä uutta lohkoa odotellessa koettaa josko tuossa O-rengassarjassa olisi sopivia siihen ja josko se nyt muutamaksi päiväksi auttaisi edes.

Kerran tosiaan katsoin kun Kennethin apumies vaihtoi ne, mutta en ihan koko aikaa siinä tietysti tuijotellut. Menihän siinä toki aikaa. Silloinkaan tuo vuoto ei muuten kokonaan lopppunut.
 
Yleensä ongelma on ollut siinä ulommassa joka on helpommin käsillä. Alhaalta vain se kuppi irti, sitten lukkomutteri ylhäältä löysälle ja alhaalta karan päästä pyöritetään kuusiokoloavaimella kara irti siitä varresta josta lukkomutteri on löysätty, kara tulee alakautta pois. sitten vaikka pienellä ruuvarilla o-renkaat irti ja uudet tilalle. Tämä on vaikein kohta, vaatii vähän kärsivällisyyttä. On kuitenkin onnistunut pimeässä ja pakkasessakin... Tai vain toinen, siitä riippuen vuotaako ylhäältä vai alhaalta vai molemmista. On erittäin tärkeää että renkaat on oikean kokoisia ja riittävän kovia, muuten työ menee hukkaan. Avantilta en itse sopivia koskaan saanut, sain sellaisia jotka vuoti heti (helpot asentaa...) ja sellaisia joita ei saanut paikalleen ollenkaan... Alussa tuli tehtyä paljon turhaa työtä, esim joystikin irroittamisesta ei ole mitään hyötyä.
 
220 sanoi:
Yleensä ongelma on ollut siinä ulommassa joka on helpommin käsillä. Alhaalta vain se kuppi irti, sitten lukkomutteri ylhäältä löysälle ja alhaalta karan päästä pyöritetään kuusiokoloavaimella kara irti siitä varresta josta lukkomutteri on löysätty, kara tulee alakautta pois. sitten vaikka pienellä ruuvarilla o-renkaat irti ja uudet tilalle. Tämä on vaikein kohta, vaatii vähän kärsivällisyyttä. On kuitenkin onnistunut pimeässä ja pakkasessakin... Tai vain toinen, siitä riippuen vuotaako ylhäältä vai alhaalta vai molemmista. On erittäin tärkeää että renkaat on oikean kokoisia ja riittävän kovia, muuten työ menee hukkaan. Avantilta en itse sopivia koskaan saanut, sain sellaisia jotka vuoti heti (helpot asentaa...) ja sellaisia joita ei saanut paikalleen ollenkaan... Alussa tuli tehtyä paljon turhaa työtä, esim joystikin irroittamisesta ei ole mitään hyötyä.

Tänks. Olen mä jonkin verran joutunut sen samaisen lohkon kanssa elämästä nauttimaan. Mutta tästä on apua suuresti. Koetetaanpa. Ja tosiaan ongelma on siinä ulommassa, joka heiluu kun sivuttain joikkaria kääntelee..
 
Jahas. Nyt olisi sitten yksi kpl o-renkaita uusittu. Vuoto loppui. Tiedä sitten mitenkä pitkäksi aikaa. Toivon mukaan ei tullut ihan turhaan uutta lohkoa tilattua. Vaan eiköhän nuo ota uuden lohkon takaisin tehtaalle jos ei olekaan tarpeen.

Uusi o-rengas on peräisin halpakaupan o-rengas-sarjasta ja oli ihan tipan pulleampi kuin se, minkä otin pois.
 
Hyvä kun toimii. Noissa o-renkaissa on jotkin eri luokat erilaiseen käyttöön joista varmaan joku osaisi kertoa tarkemmin. Merkitystä on ainakin sillä minkä aineen kanssa on tekemisissä. Lisäksi tuossahan se rengas joutuu ihan erilaiseen rasitukseen kun jossain missä ei ole mitään liikkuvia pintoja sitä hankaamassa. Etra ainakin noita kovempia toimittaa, niiltä varmaan pystyy tilaamaankin. Kahdella eurolla sai aika monta, että on se halvempaa kun lohkon vaihtaminen...
 
Jooh. Tänään tuli uusi venttiililohko postissa. Kokeilen nyt kotvan tuota nykyistä järjestelyä, ennen kuin mietin laitanko lohkon takaisin.. vai laitanko sen varaosahyllyyn.
 
Jos vaan O-renkaan paikalle sopii ja sopivia kokoja löytyy niin X-rengas O-renkaan tilalle. Kestää liikkuvassa paikassa kulutusta paremmin.
 

Uusimmat keskustelut