220 pölläyttää savut käynnistuksen yhteydessä. | AvantClub - Keskustelupalsta

Ilkka K

Jäsen
Keskustelun aloittaja
20.4.2011
4
0
1
Terve arvoisa Avant-kansa

Neljä päivää olen ollut onnellinen Avantin omistaja ja olen ihmetellyt miksi tälläistä ei ole tullut aiemmin hommattua. Kätevä peli kaikkeen pihahommaan.

Pieniä murheitakin on tullut. Yritin etsiskellä keskusteluista vastauksia mutta ei löytynyt.

Eli kun koneen starttaa "kylmänä" (ulkolämpötila n. 10 astetta) pölläyttää Kohler melkoiset öljysavut ilmoille pakoputkesta. Kun kone lämpenee niin ei enää öljy pakokaasussa haise.

Koneella ajettu 222 tuntia joten ihan väljäkään sen ei pitäisi olla.
Olisiko männänrengas mennyt vai ongelmaa venttileissä ?

Toinen ihmetystä aiheuttanut asia on raksutus joka kuuluu kun suuntapoljin on painettuna pohjaan asti, mutta kun ajaa puoliksi painetulla polkimella ei raksutusta kuulu.

Onko muilla koneen omistajilla ollut saman suuntaisia vikoja/ominaisuuksia ?

Kiitoksia etukäteen.
 
Tervetuloa Avant joukkoon! Mainitsemiasi ominaisuuksia ei ole koneessani ollut.- Savutus ongelmista olen kyllä kuullut. Kohler on tarkka öljynmäärästä, ei saisi olla yli puolenvälin tikunmerkeissä. Tarkasta huohotin, saisi olla kuiva ja puhdas. :)
 
Minulla on tuo sama savupiirre. Koneella on ajettu 250 tuntia. Minäkin pähkäilin sen johtuvan liian suuresta öljyn määrästä. Mittatikun mukaan öljyä on yli ylärajan. En kuitenkaan ole kokeillut öljyn vähentämistä vielä.

Muistelen itsekin joskus ihmetelleeni naksutusta poljin pohjassa ajettaessa. Viime aikoina en ole tainnut sitä huomata. En usein aja poljin pohjassa.
 
Sama ongelma täälläkin. Pölläyttää lämpimänäkin startatessa. Pitänee tarkistaa öljymäärä, jos oikein muistan ongelma taisi pahentua öljynvaihdon jälkeen.

Naksutus kuuluu myös, olen ajatellut sen olevan enemmän ominaisuus kuin vika.

Kolmas "ominaisuus", mitä olen ihmetellyt: Kun ohjaus on linkussa puomin liikkeet hidastuu huomattavasti. Ilmeisesti pumpun ohivirtaus on tuossa linkkuasennossa niin iso, ettei riitä paineita enää puomille?
 
Kun kone on täysin linkussa öljy "karkaa" paineensäätöventtiilin kautta takaisin säiliöön. Silloin mm.puomi hidastuu/pysähtyy. Näin kuuluukin tapahtua, että järjestelmä säilyttää paineensa sallitussa rajassa.
 

Uusimmat keskustelut