220 + rankakärry

kaik

Jäsen
Keskustelun aloittaja
9.3.2009
31
0
6
Niin toimiiko yhdistelmä metsässä ?
Millaisia "napalevikkeitä" on käytetty, koneen esitteen kuvissa näyttäis joissakin olevan
käytössä ?
Kumpi on suositeltavampi "salaatinkastike" tai vannepaino ?
Toistaiseksi aspirin helpottaa, mutta kun...
t: kaik
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 005
23
38
Espoo
Jos jako on 4x100, niin verstaalta saa levikkeitä ainakin 10, 25,50,75 mm. Leveimmät alkavat varmaankin ahdistamaan kääntymistä. Levike vakauttaa konetta *paljon*. Laita alle napalevikkeet + leveimmät renkaat mitä saa, niin meno vakautuu maastossa mukavasti. Myös vyötärölinjan alapuolelle lisääntyvää painoa kannattaa suosia.

Leveimmät napalevikkeet painavat n. 8,5 kg yhteensä. Talon kastiketta on monen sorttista, se mitä käytin itse painoi pari kiloa/rengas, mutta paalarilla taisi olla raskaammasta soosista tietoa. Kastikkeella saa "korjattua" pienemmät reijät vauhdissa.

Nantilla oli hyviä kokemuksia pyöräpainoista?
 

Paalari

Jäsen
27.9.2008
172
0
16
Euromasterin kumikorjaamot tekevät jotain "uretaanitäyttöjä" renkaisiin.
muistaakseni 26" pyörään olisi tullut n. 50kg lisää painoa.
Täytön jälkeen rengas on käytännössä puhkeamaton, joustaa silti enemmän kuin ilmaton umpikummi.
Homma jäi tekemättä sillä hintaa operaatiosta olisi kertynyt n. 200€/pyörä.
 

Nantti

Jäsen
5.9.2008
138
0
16
Juu minulla on 200:ssa pyöräpainot kaikissa pyörissä, painavat muistaakseni 15 kg kpl. Kone on selvästi vakaampi kuin ilman niitä. Varmaan jos olisi nuo levikkeet vielä lisäksi niin maastokelpoisuus lisääntyisi vielä lisää, itsellä ei ole toistaiseksi ollut tarvetta, tontti kun on tasamaata.

Tällaiset siis: http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=171&NODE_ID=171&LANG=1

Noita pyöräpainoja suosittelivat (ja nimenomaan joka pyörään) aikanaan tehtaalla koulutuksessa käydessä. Tekivät niistä sitten tarjouksenkin niin pakkohan ne oli mukaan ottaa enkä ole kyllä katunut.
 

kd8500

Jäsen
2.3.2009
142
0
16
Avant 216 hankittiin aikanaan sekä pyöräpainoilla että levityspaloilla. Kiinteistöllämme on paljon hankalia kallioisia jyrkänteitä ja rinteitä. Rannikkoalueen vähälumisessa talvessa isojen tukkien kiskomisessa Avant on ollut oikea työkalu - kevyemmät rangat ja risut saa ulos nopeammin vanhalla Honda mönkijällä + kärryllä. Ilman lisäpainoja ja levityksiä ei Avantilla uskalla jyrkänteille yrittää. Tukkihommiin teimme puomin päähän liittettävän nivelöidyn tukkisaksen. Tukkeja on kiskottu perä edellä tukin pää reilusti maasta nostettuna.

JJ

PS. Ikävä tunnustaa mutta tyttärien hevonen aisojen perässä olevalla etureellä pesee tukkihommissa sekä vanhan mönkijän että pikku-Avantin.