Kannattaa tutkia. Ei ole kivaa jos liruttelee tielle ja pihoille.Kiitoksia MikaV ohjeista!
Mittasin ohjeen mukaan myös penkinlämmittimen toimintaa ja jännite putoaa aika tarkalleen 0,5V, kun käännän lämmittimen namiskuukkelin päälle. Eli turvallisin mielin odotan nyt, että lunta sataisi ja pääsisi auraamaan.
Alkuperäiseen ongelmaan liittyen avantin alle papereihin oli ilmestynyt nyt viikon aikana 4 tippaa jotain öljyä kun kone on ollut paikallaan. Eli ei vuoda paljoa, mutta pitää vielä tutkia, että mistä se on peräisin. Ja jos käynnissä pitäisin hetken, että onko vuoto nopeampaa...
Joutuupi pitämään virtoja päällä jotta pistokkeeseen tulee sähköyhteys akkuun. Ei hyvä niin, parempi ladata suoraan akusta muut virrat pois pääkytkin auki.Jos tässä samassa varmistan vielä, että lienee avantissa ok ladata akkua tupakansytyttimen pistokkeesta kojelaudalla? Sellanen pää laturissa näyttää paketissa olevan ja kävi mielessä latailla kun tullut sen verran pitkään oltua paikalla ja penkinlämmitintä sun muuta virtoja tullut pidettyä päällä ilman käyttöä...
Jos on Cetekin laturi niin siihen saa stöpseli missä piuhat ja rinkulaliittimet niin saa suoraan akkuun kiinni. Sen jälkeen on helppo ladata kun stöpseli sopii keskenään.Joutuupi pitämään virtoja päällä jotta pistokkeeseen tulee sähköyhteys akkuun. Ei hyvä niin, parempi ladata suoraan akusta muut virrat pois pääkytkin auki.
Pitäis jostain löytää sähkömiäs, liitin on jo hankittuJos on Cetekin laturi niin siihen saa stöpseli missä piuhat ja rinkulaliittimet niin saa suoraan akkuun kiinni. Sen jälkeen on helppo ladata kun stöpseli sopii keskenään.
Isommissa koneissa sähköpumppu kierrättää löpöä tankki<=>suodatin jos virrat on päällä!itse ainakin lataan siitä tupsyt pistokkesta, minulla vaan pitää laitta virrat latauksen ajaksi päälle että lataa, en uudemmista tiedä miten pistkoke on kytketty.
No Leppis ehti jo
Kyllä se edelleenkin tiputtaa siitä samasta öljynsuodattimen alkuperäisestä paikasta öljyä. Mutta tosi hitaasti, vauhti varmaan noin 5 tippaa päivässä. Nyt kun tuijotin tarpeeksi oli tipan muodostuminen oikeassa vaiheessa ja vuoto jäi kiinni. Se 33mm ruuvi siinä banjoliittimen alla on aivan varmasti niin tiukalla kuin uskallan sen vääntää, ettei jotain mene rikki. Huollosta mainitsivat kun ennen edellistä kiristystä sinne soittelin, että jos ei korjaannu kiristämällä niin o-rengas siinä välissä on rikki tai väärässä asennossa.
Ilmeisesti seuraava vaihe on ottaa koko adapteri irti ja uusi o-rengas paikalle... Eli öljyt nyt kolmannen kerran pihalle tämän episodin aikana. Varmaankin oikea paikka o-renkaan hankintaan on tehtaalta tilata (ja samalla nyt sitten iso pytty öljyä). Onko operaatiossa jotain mitä pitäisi tietää ennen kuin hommaan alkaa? Epäilyttää kyllä ryhtyä kun paikka on niin käsittämättömän ahdas, etten ymmärrä miten sen o-renkaan sinne väliin järkevästi sujauttaa. Onko joku käyttänyt tuota osaa auki, että pystyisi kertomaan kokemuksia? Tai muita vinkkejä, miten homma helpottuu
Olen tehnyt useita erikoistyökaluja muokkaamalla joku normi. On ohennettu, on lyhennetty jneSamaa rasvaa voi laittaa kunhan ei laita sitä ihan tuhottomasti. Google-haku löytää noita ohuita avaimia kyllä, mutta
jos on rälläkkä käytössä niin jonkun halpisavaimen vaan hioo ohuemmaksi varovaisesti ettei tule liikaa lämpöä avaimeen
ja välillä voi jähdyttää vedessä.
no nyt.Ja melkein pyytäisin ylläpitoa vaihtamaan tälle viestiketjulle otsikon - "Avant 225 öljyvuodon etsintä ja korjaus" - niin olisi oikeampi.
Tuohon maalaukseen niin ensiksi kunnon rasvanpoisto maalattavalle alueelle, hionta, jos pellille asti niin joku hyvä pohjamaali esim happoväri ja sitten pintaväriLaitoin kyselyn tehtaalle varaosien s-postiin, että mitä maksaisi uusi tiiviste... ja kanisteri öljyä jne. (samalla Nettikoneesta ostamaani käytettyyn harjakoneeseen työlaiteadapteri ja hydr. sarjapikaliitin sekä suodatinpaketti, jos nyt sitten opin huollon tekemään itse perusosin ja spray pullot harmaata ja vihreää maalia)
Mitenkä tehtaalta yleensä olette osia tilannut - paljonko rahti maksaa ja riippuuko määrästä miten?
Ja onko vinkkejä tuohon spray maalin käyttöön muuta kuin ruosteet hioa hienolla paperilla pois ja sprayta päälle?
Ja onko vinkkejä mistä saisi tuollaisen 32mm kiintoavaimen, joka olisi max 5mm paksu? Että sopisi tuohon liittimeen vain vähän sitä banjoliitintä löysyttämällä eiä tarttis kokonaan ottaa pois.
Ja voiko tuohon o-renkaaseen laittaa siis sitä samaa laakerirasvaa, jolla rasvanipoista ruuttaan rasvaa sisään? Vai pitääkö olla jotain eri vaseliiniä tai jopa silikonirasvaa kuten putkitöissä?
Ja melkein pyytäisin ylläpitoa vaihtamaan tälle viestiketjulle otsikon - "Avant 225 öljyvuodon etsintä ja korjaus" - niin olisi oikeampi.