Valmistautuakseni 225 perushuoltoon itse tehtynä ekaa kertaa tässä kyselisin suunniteltuihin ohjeisiin täydennystä. Korjaisivatko viisaammat, jos jotain väärin ja täydentäisivät kysymyskohtia. Kiitoksin suuresti avustanne jälleen! Toivottavasti tämä auttaa jotain toistakin kanssaAvantistiä tulevaisuudessa samassa operaatiossa.
Hydrauliikan painesuodatin:
Foorumin ohjeiden mukaan 12mm kuusiokolo lukitsee suodattimen, kierteillä muuten kiinni. Koskeekohan tämä myös vuoden 2015 jälkeistä 225, ei näyttäisi olevan kyseistä kuusiokoloa laitteessani?
Suodattimen kyljessä öljykannun kuva, mitä tarkoittaa? täytetäänkö öljyllä kokonaan, kierteisiin vain, vai vähän öljyä sisälle ennen kiinnitystä, jotta suodatin kastuu?
Sitten väännetään ilmeisesti tiivistekosketukseen asti ja kiristetään 3/4 kierrosta sen jälkeen kiinni. Hiukan alle 100mm avain tarvitaan, jos tarve käyttää avainta.
Ohjekirjasta: Painesuodatin sijaitsee eturungossa
hydrauliikkapumppujen vieressä. Suodatinpanosta ei todellisuudessa saa kiertää millään eikä etenkään irrotustyökalulla kuten ohjekirja sanoo. Suodatinpanos irroitetaan vääntämällä 24mm kuusiopulttia lenkki- tai räikkäavaimella.
ja korvataan uudella. (Huom. Vanhassa mallissa kuusiokolo)
Hydrauliikan paluusuodatin:
Mikä on valkoinen/läpinäkyvä muovikahva suodattimen päällä, pitääkö sillä tehdä jotain? Miten kiinnitetään?
Ohjekirjasta:
Paluusuodatin sijaitsee öljysäiliön kannessa
katteen alla. Suodatin vaihdetaan irrottamalla
suodattimen kansi ja korvaamalla vanha
suodatinpanos uudella.
Foorumilta löytynyt, että "Jousi nostaa kantta, joten paina sitä toisella kädellä alaspäin, kun aukaiset ruuvit."
Moottoriöljynsuodatin:
Kierteillä kiinni. Ohjeistuksessa öljykannun kuva, mitä tarkoittaa? täytetäänkö öljyllä kokonaan, vähän kierteisiin vain, vai vähän öljyä sisälle ennen kiinnitystä? Sitten tiivistekosketus ja 3/4 kierrosta kiinni. 15kulmainen avain 74-76mm sopii tähän.
Ohjekirjasta:
Moottorin öljynsuodatin sijaitsee kuormaajan oikealla
puolella. Se näkyy moottoritilassa, kun kuljettajan
istuin nostetaan ylös.
Ilmansuodatin:
Ohjekirjasta:
Ilmansuodatin, 225:
a Purista ilmansuodattimen kotelossa olevaa
kumista osaa veden ja pölyn poistamiseksi
kotelosta.
b Avaa ilmansuodattimen kannen lukitussalvat ja
vedä kansi pois.
c Ilmansuodatinpanos voidaan nyt vetää ulos.
Suodatinpanoksen puhdistamiseksi lyö sen
suljettua päätyä kevyesti tasaista ja puhdasta
alustaa vasten. Älä koskaan yritä puhdistaa
suodatinta paineilmalla!
d Älä poista ilmansuodattimen sisempää osaa
(turvapanosta). Vaihda se vain tarvittaessa.
Bensansuodatin:
Pitääkö tankin olla tyhjä vaihtoa varten? Valuuko bensaa valtoimenaan pois letkuista kun suodattimen irroittaa? alhaalla ruuviklemmari ja ylhäällä jousiklemmmari, miksi näin?
Ohjekirjasta:
Polttoaineletkut kulkevat suodattimen kautta
moottoriin.
Polttoainesuodatin tulee vaihtaa erityistä
huolellisuutta noudattaen. Pidä huolta, että kaikki
komponentit pysyvät puhtaina. Vaihda suodatin vain
silloin kun moottori on jäähtynyt. Vaativammissa
käyttöolosuhteissa on polttoainesuodatin vaihdettava
useammin kuin huoltotaulukossa suositellaan.
Mitä tarkoittaa tämä, että täytyy pitää huolta, että kaikki komponentit pysyvät puhtaina?
Tulpat:
Tulivat suodatinpaketin mukana, en löydä ohjekirjasta vaihto-ohjetta tai vaihtovälistä suositusta. MItä suosittelette?
Ilmeisesti tulpat molemmin puolin moottorissa takana, toinen hydraulipainesuodattimen alla siten, että pitää olla painesuodatin pois, että saa vaihdettua. Lähteekö moottorisahan tulppa-avaimella vai tarvitaanko joku tarkempi? Mulla ei ole niin pitkiä hylsyjä, että voisi luottaa löytyvän oikeanlaista ilman erillistä varautumista.
Moottoriöljyt:
Valutan pois vasemmalta takaa poistoletkusta. Uudet öljytikun reiästä sisään. Täytetään max merkkiin asti tasan. 1,6-1,9l tarve ohjeen mukaan
Hydrauliöljyt:
Magneettipropun kautta kyljestä ulos isoon sammioon, 23l ohjekirjan mukaan. Tarvitaan vähän yli iso kanisterillinen siis. Foorumilla suositeltu myös isoa lappopumppua alkuun, jolla kanisteriin jäteöljyt suoraan ja sitten vain pohjat normaalin öljynvaihtoastian kautta pois propusta. Magneettipropusta tärkeää havainnoida metallinpalojen määrä ja pyyhkiä pois.
Täyttö paluusuodattimen kannen kautta helpompaa, mutta perusratkaisuna myös mittatikun reiästä ratin avulla onnistuu.
Hydrauliikan painesuodatin:
Foorumin ohjeiden mukaan 12mm kuusiokolo lukitsee suodattimen, kierteillä muuten kiinni. Koskeekohan tämä myös vuoden 2015 jälkeistä 225, ei näyttäisi olevan kyseistä kuusiokoloa laitteessani?
Suodattimen kyljessä öljykannun kuva, mitä tarkoittaa? täytetäänkö öljyllä kokonaan, kierteisiin vain, vai vähän öljyä sisälle ennen kiinnitystä, jotta suodatin kastuu?
Sitten väännetään ilmeisesti tiivistekosketukseen asti ja kiristetään 3/4 kierrosta sen jälkeen kiinni. Hiukan alle 100mm avain tarvitaan, jos tarve käyttää avainta.
Ohjekirjasta: Painesuodatin sijaitsee eturungossa
hydrauliikkapumppujen vieressä. Suodatinpanosta ei todellisuudessa saa kiertää millään eikä etenkään irrotustyökalulla kuten ohjekirja sanoo. Suodatinpanos irroitetaan vääntämällä 24mm kuusiopulttia lenkki- tai räikkäavaimella.
ja korvataan uudella. (Huom. Vanhassa mallissa kuusiokolo)
Hydrauliikan paluusuodatin:
Mikä on valkoinen/läpinäkyvä muovikahva suodattimen päällä, pitääkö sillä tehdä jotain? Miten kiinnitetään?
Ohjekirjasta:
Paluusuodatin sijaitsee öljysäiliön kannessa
katteen alla. Suodatin vaihdetaan irrottamalla
suodattimen kansi ja korvaamalla vanha
suodatinpanos uudella.
Foorumilta löytynyt, että "Jousi nostaa kantta, joten paina sitä toisella kädellä alaspäin, kun aukaiset ruuvit."
Moottoriöljynsuodatin:
Kierteillä kiinni. Ohjeistuksessa öljykannun kuva, mitä tarkoittaa? täytetäänkö öljyllä kokonaan, vähän kierteisiin vain, vai vähän öljyä sisälle ennen kiinnitystä? Sitten tiivistekosketus ja 3/4 kierrosta kiinni. 15kulmainen avain 74-76mm sopii tähän.
Ohjekirjasta:
Moottorin öljynsuodatin sijaitsee kuormaajan oikealla
puolella. Se näkyy moottoritilassa, kun kuljettajan
istuin nostetaan ylös.
Ilmansuodatin:
Ohjekirjasta:
Ilmansuodatin, 225:
a Purista ilmansuodattimen kotelossa olevaa
kumista osaa veden ja pölyn poistamiseksi
kotelosta.
b Avaa ilmansuodattimen kannen lukitussalvat ja
vedä kansi pois.
c Ilmansuodatinpanos voidaan nyt vetää ulos.
Suodatinpanoksen puhdistamiseksi lyö sen
suljettua päätyä kevyesti tasaista ja puhdasta
alustaa vasten. Älä koskaan yritä puhdistaa
suodatinta paineilmalla!
d Älä poista ilmansuodattimen sisempää osaa
(turvapanosta). Vaihda se vain tarvittaessa.
Bensansuodatin:
Pitääkö tankin olla tyhjä vaihtoa varten? Valuuko bensaa valtoimenaan pois letkuista kun suodattimen irroittaa? alhaalla ruuviklemmari ja ylhäällä jousiklemmmari, miksi näin?
Ohjekirjasta:
Polttoaineletkut kulkevat suodattimen kautta
moottoriin.
Polttoainesuodatin tulee vaihtaa erityistä
huolellisuutta noudattaen. Pidä huolta, että kaikki
komponentit pysyvät puhtaina. Vaihda suodatin vain
silloin kun moottori on jäähtynyt. Vaativammissa
käyttöolosuhteissa on polttoainesuodatin vaihdettava
useammin kuin huoltotaulukossa suositellaan.
Mitä tarkoittaa tämä, että täytyy pitää huolta, että kaikki komponentit pysyvät puhtaina?
Tulpat:
Tulivat suodatinpaketin mukana, en löydä ohjekirjasta vaihto-ohjetta tai vaihtovälistä suositusta. MItä suosittelette?
Ilmeisesti tulpat molemmin puolin moottorissa takana, toinen hydraulipainesuodattimen alla siten, että pitää olla painesuodatin pois, että saa vaihdettua. Lähteekö moottorisahan tulppa-avaimella vai tarvitaanko joku tarkempi? Mulla ei ole niin pitkiä hylsyjä, että voisi luottaa löytyvän oikeanlaista ilman erillistä varautumista.
Moottoriöljyt:
Valutan pois vasemmalta takaa poistoletkusta. Uudet öljytikun reiästä sisään. Täytetään max merkkiin asti tasan. 1,6-1,9l tarve ohjeen mukaan
Hydrauliöljyt:
Magneettipropun kautta kyljestä ulos isoon sammioon, 23l ohjekirjan mukaan. Tarvitaan vähän yli iso kanisterillinen siis. Foorumilla suositeltu myös isoa lappopumppua alkuun, jolla kanisteriin jäteöljyt suoraan ja sitten vain pohjat normaalin öljynvaihtoastian kautta pois propusta. Magneettipropusta tärkeää havainnoida metallinpalojen määrä ja pyyhkiä pois.
Täyttö paluusuodattimen kannen kautta helpompaa, mutta perusratkaisuna myös mittatikun reiästä ratin avulla onnistuu.
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: