Laardi

Jäsen
30.9.2011
4
0
1
Pitää tuommonen ajatus unohtaa heti, vai onko 220 nokalle mahdollista saada 250 kaivuri sovitettua? (olisi nimittäin pilkkahinnalla saatavilla viron serkulta tuommoinen kuokka).

Ilmeisti voisi vielä juuri ja juuri saada liikkeelle laitteen mutta onnistuisiko työskentely
Työlaite sovite tarvitaan, ja hydr liiittimet uusiksi, mutta mitä muuta?
 

Timberman

Jäsen
6.3.2010
610
0
16
Oikeesti ei aavistustakaan. Veikkaan kuitenkin, että 220:n paino ei riitä pitämään koko pakettia paikoillaan. Alkaa ns "häntä heiluttamaan koiraa".

Isompia 220 ja 250 kaivureita ei edes suositella 300 sarjaseen. En keksi tähän muuta selitystä kuin ettei koneen oma massa ole tarpeeksi. Työhydrauliikan paineesta tai tuotosta homma tuskin on kiinni.

Ehdotan, että osta kaivuri suomeen ja vaihda se vaikka tehtaalla 200-sarjasen kaivuriin. Voi jopa täällä joku 210 kaivurin omistajakin olla kiinnostunut tekemään vaihtokaupat.
 

Roadking

Jäsen
15.9.2010
138
13
18
250 kaivuri painaa 370kg ja kun painopiste on vielä kaukana edessä, ei oikein onnistu 220:llä liikuttelu. Ilmoitettu nostokyky on 350kg, mutta se on tietysti puomin päästä mitattu. Jos sen saakin jotenkin hinattua kaivuupaikalle, luultavasti kaataa koneen viimeistään työskennellessä.

Mutta jos halvalla saa, niin aina kannattaa ostaa. Kyllä siitä eroon pääsee. Kaivuri kääntyy täydet 180 astetta, mikä on huomattava etu verrattuna esim. 210 malliin.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 138
108
63
Espoo
Viron poikain kaivuri oli 205, ei 250, mikäli viittaat nettikoneen kuvaan. Se painaa vajaan 300 kg ja on aika lailla edukkaampi malli kuin 250. Mutta äkkiäkös nuo numerot väärin päin menee. Nyt on kaksi 205 kaivuria nettikoneessa myynnissä 250 otsikolla.


(joskus taannoin meni numerot samaan tapaan sekaisin jenkkiautokauppiailta, kaikilla oli 6.2 dieseleitä, eikä suinkaan niitä bensalohkoon tehtyjä 5.7 malleja)