320 vetomoottori vetää huonosti | AvantClub - Keskustelupalsta

antti

Jäsen
Keskustelun aloittaja
320 2001 diesel, tunteja ei ole tiedossa paljon täällä on takana? mutta on seissy aika pitkään ennen mulle tuloa. Itse asensin tuntimittarin vuosi sitten.

Oikeanpuoleinen vetomootori jättää jälkeen/voimattomampi, tiivisteet entiset vai koko moottori mitä ainakin varaosa myyjä tuolla tehtaalla meinas?

Vai voisko joustikissa olla vika kun tahtoo hyvin herkästi nostaa puomia samaan aikaan kun ajaa eteenpäin?

Viime kesänä mitatut paineet 200 baar työpuoleella vetomottorien paineesta ei tietoa, että ei ainakaan pumpussa pitäs olla vikaa.
Koitin vääntää kierre paaluja, mutta maaperä oli sellaista että ei mennyt.
On muuten pätevä keksintö tuo paalu.

Onko muuten tuo tiivisteiden vaihto minkälainen operaatio? hintaahan nuilla ei muistaakseni ollu kovin paljon?


Kiitos jo etukäteen! vihdoin pääsin kirjautuun tänne
 
Ajomoottorin tiivisteiden vaihto ei ole kovin kummonen operaatio. Kun moottori pöydällä, niin noin puolen tunnin operaatio purkaa, vaihtaa tiivisteet ja kasata takaisin. Tarkkana vain pitää olla osien järjestyksen kanssa ja tietenkin olla hukkaamatta niitä pieniä metallikuulia, joita ainakin Samhydraulikin moottorissa on pari kappaletta.

Itse tilasin tiivistesarjan Avantilta ja hinta oli 20-30€ luokkaa. Sieltä ainakin sai heti oikean tiivistesarjan asiantuntevien ohjeiden kera :)
 
Pitääköhän tuo hammasratas ottaa akselilta pois :?: vai voiko sen jättää paikalleen :?: ku en oikein muista miltä se näyttää irtaallaan.

Hintaa nuilla tiivisteillä 45 € +alv ei mun mielestä mitenkään halvat.

Oon kyllä parivuotta sitten käyttäny vetomoottorin irti silloin se oli hydrauliputkissa kiinni.

Oli mennyt pultit poikki ja korjattu vähän kehnosti.

Ihmetyttää kyllä että on laitettu niin ohkaset pultit niihin mootoreihin vaikkakin oisin sopinut paksummatkin.
 
Hammasrattaan joutuu ottamaan pois, jos aikoo vaihtaa akselin stefan. Näin ainakin proficatin moottoreissa. 320'ssä voi olla vähän erilaiset moottorit.

Itse moottoripuolen saa auki/kiinni poistamatta ulkopuolista akselia, mutta kannattaahan se vaihtaa, kun moottori on jo otettu pois paikoiltaan.
 

Uusimmat keskustelut