320s kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja ajh
  • Aloituspäivämäärä

ajh

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.5.2010
37
0
6
Tarkoitus on nyt hankkia tuollainen 320s vm. -03 murskeen ja hiekan levitykseen.

Tarjolla olisi nyt yksi n.1500h ajettu yksilö päällisinpuolin ihan ok kunto. Huolloista ei tarkkaa tietoa.

Mites nuo ajotunnit kuinka paljon voi odottaa että ajomoottorit kestää tuollaisessa? Yhteen on vaihdettu stefat kun oli ollut vuotoa.

Uskaltaako ostoa edes harkita kun on todennäköisesti ihan alkuperäiset ajomoottorit.

Timberman

Jäsen
6.3.2010
610
0
16
Mulla on osapuilleen juuri vastaava kone. Talvella oikealta etummainen ajomoottori alkoi lopullisesti hyytymään. Veto oikeassa etupyörässä oli jo pitkään ollut muita heikompi. Vein ajomoottorin maahantuojalle korjattavaksi ja he vaihtoivat uudet tiivisteet. Vanhoista tiivisteistä ei ollut tietoakaan. Olivat murentuneet ja kadonneet johonkin. Toivottavasti öljynsuodattimeen. Muuten ajomoottorin avaus osoitti sen olevan kuin uusi.

Ongelmaa selvitellessä sain monenlaisia vastauksia. Yhteenvetona voisi todeta, ettei käyttötunneista pysty kertomaan ajomoottoreiden kuntoa. Noilla tunneilla tuon ikäisessä koneessa ajomoottorit voi jo olla lopussa. Riippuu kuulemma paljon käytöstä. Tai sitten ne ovat vasta juuri sisäänajetut. Öljy ja sen säännöllinen vaihto tuntui kaikkien mielestä olevan moottoreiden kuntoon avainsana.

Ajomoottorin lisäksi viimetalvena mulla hajosi lumitöissä pari kertaa letku. Molemmilla kerroilla letku lähti liittimestä irti. Se voi johtua letkujen ikääntymisestä, mutta myös lumitöissä edestakaisen ajon paineiskuista ja öljyn lämpiämisestä liikaa. Yhtäkaikki, vaihdoin kaikki ajomoottorien letkut uusiin ja sen jälkeen ei ollut enää ongelmia.

Missäpäin asut ? Laita mulle yksityisviestiä, niin voit halutessasi tulla vaikka koeajamaan mun konetta. Mun Avant saattais jopa olla myynnissäkin..... :eek: