419 malli....? | AvantClub - Keskustelupalsta

Enska600

Jäsen
Keskustelun aloittaja
21.10.2011
4
0
1
Näin konepörssissä pienen artikkelin avant 419 mallista, mut valmistajan sivuilla eikä googlella irronnut mitään tietoja. Onko planeetan muilla käyttäjillä tietoa moisesta mallista? Mainoksen mukaan kuitenkin bensamalli? Hinta? Olisko omakotikäyyttäjälle pikkuavantin(220) korvaajaksi kunnon nostokorkeudella?
 
Malli on tulossa markkinoille käsittääkseni tämän vuoden aikana, saattaa olla jo tilattavissa. Hinta on n. 2000 eur alle 420 listahinnan.(= n. 16 ke) Kone on suunnilleen peltikuorisen 500 sarjaisen kokoinen ja itse olen semmoisella sanut aikaan kaikki kotitarvetyöt. Esim siirtänyt 1 000 000 kg kiveä ja muuta maata = 10 000 kottikärrykuormaa. Tämä olisi jäänyt tekemättä ilman.

400 sarja zoomilla ja parilla takapainolla peruskoneeksi kattaa edistyneemmän kotitarvekäyttäjän tarpeet mainiosti. Nostokorkeus 200 sarjaan verrattuna on +1,4 m ja nostokyky + 200 kg. Yhdessä paremman työntövoiman ja painon kanssa sujuvat lumihommat ja maansiirto paljon rivakammin.

Pistä vanha myyntiin ja hommaa talveksi kone tilalle. Toimitusajat ovat pari kuukautta aiemman neljän sijasta, joten tilauksen jälkeen on hetki aikaa myydä vanha kone pois. Jos hintapyynti on kohdallaan on käytetyn myyntiaika suunnilleen kaksi viikkoa.
 
Teknisesti 419 0n Kohlerin ilmajäähdytteistä bensakonetta lukuun ottamatta sama kuin 420. Kone on sama kuin 220 malleissa. Painoa bensakoneisessa mallissa on 50 kiloa vähemmin. Ilmeisesti moottori on hieman kevyempi.

Ilman omakohtaista kokemusta olen ymmärtänyt, että 220 malleissa toi moottori pelaa hyvin ja kestää hyvin. Uusi 400- sarja on kuitenkin jo pelkkänä peruskoneena jotain yli 300 kg raskaampi. Isommalla koneella tulee myös tehtyä isompia töitä. Aika näyttää kestääkö tuo ilmajäähdytteinen kone 400-sarjasessa. En usko, että se on yhtä luotettava ja kestävä kuin Kubotan diisseli. Pari tonnia on kuitenkin paljon rahaa.
 
Enska600 sanoi:
Näin konepörssissä pienen artikkelin avant 419 mallista, mut valmistajan sivuilla eikä googlella irronnut mitään tietoja. Onko planeetan muilla käyttäjillä tietoa moisesta mallista? Mainoksen mukaan kuitenkin bensamalli? Hinta? Olisko omakotikäyyttäjälle pikkuavantin(220) korvaajaksi kunnon nostokorkeudella?

Kyllä löytyy tiedot myös valmistajan sivulta:

http://www.avanttecno.com/www/index.php?PAGE=289&NODE_ID=291&LANG=1

Yksi syy tuon ulottuvuuden lisäksi, miksi itse olen harkinnut 220:n vaihtoa on juuri tuo bensakone. On toiminut sinänsä hyvin, mutta ainakin kesäkuumalla käy niin kuumana, että meinaa koko kone sulaa. Lisäksi melko isoruokainen. Parin tonnin hintaerolla ostaa aika lailla bensaa, mutta siitä huolimatta itse vaihtaisin kyllä dieseliin. Tai olisin jo vaihtanut viime keväänä, mutta yllättävä rahareikä vei vaihtoon varatut rahat.
 
roadking sanoi:
Yksi syy tuon ulottuvuuden lisäksi, miksi itse olen harkinnut 220:n vaihtoa on juuri tuo bensakone. On toiminut sinänsä hyvin, mutta ainakin kesäkuumalla käy niin kuumana, että meinaa koko kone sulaa. Lisäksi melko isoruokainen. Parin tonnin hintaerolla ostaa aika lailla bensaa, mutta siitä huolimatta itse vaihtaisin kyllä dieseliin...

Minuakin ärsytti Kohlerin suuriruokaisuus, aina sai olla tankkaamassa. :cry:
Diesel on varmaankin halutumpi vaihtokoneenakin, joten kaksi tonnia saa takaisin korkojen kera myydessä/vaihtaessa konetta. :)
 
Jälleenmyyntiarvosta on paha sanoa mitään, kun 2009 myyntiin tullutta 420 malliakaan ei käsittääkseni ole tehtaan kautta vielä yhtään välitetty käytettynä eteenpäin. Vähän niitä on muuallakaan ollut myynnissä.

Aito Avant pitää aina hyvin hintansa. Viimeaikaisia käytettyjen pyyntejä ihmetellessä veikkaan, että tämän trendin jatkuessa joskus kun ekat 419 tulee vähän käytettynä myyntiin, niin niistä koetetaan 420 mallien imussa saada samaa hintaa. Todennäköisesti siis enemmin mitä ovat uutena maksaneet :lol:

Joo, mutta pyynti- ja myyntihinnat ovat aina kaks eri asiaa. Kyllä satsaus 420 ja Kubotan diisseliin on munkin mielestä hyvä ajatus.

Edellä oli puhetta Avantin toimitusajoista. Viisi viikkoa sitten 420 mallin toimitusaika tehtaalta oli kuusi piiiitkää viikkoa.
 
Vaihdoin viikko sitten 216 Avantin 420:seen paikallisessa Agrimarketissa, jossa kone oli heti saatavilla. Myyjän mukaan uuden toimitusaika tehtaalta on noin kuusi viikkoa. Varusteina tässä oli isommat renkaat, puomin kellunta ja lämmitetty/jousitettu istuin. Kone on kyllä tukevampi työskennellä kuin 200 sarjalainen.
 

Uusimmat keskustelut