520 + 07 tehon puute | AvantClub - Keskustelupalsta

Terppa

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.10.2020
40
15
8
Kertokaas viisaammat taas neuvoja. Uusi vaiva koneessa on että eteenpäin ajettaessa koneesta loppuu voima. Jos esim kierrokset tapissa laskee kauhan maahan ja koittaa lykätä lunta niin kierrokset laskee ja kone hyytyy. Työhydrauliikka puolella ei ongelmaa. Myös mäen nousu tuntuu mahdottomalta.
 
Kulkeeko taaksepäin yhtä hyvin?

Selvisikö ne käynnistysongelmat?
 
Viimeksi muokattu:
Kulkeeko taaksepäin yhtä hyvin?

Selvisikö ne käynnistysongelmat?
Minun mielestä taaksepäin kulkee ihan hyvin. eikä kierrokset laske.
Käynnistysongelmat edelleen vaiheessa. Juuri säädettiin venttiilit,eikä vaikutusta.Enää ei oikeestaan ole kuin suuttimet tarkastamatta. Ja tietysti kaikki koneen sisällä.
 
Oliisko polkimien säätö mennyt jotenkin epäbalanssiin? Mielestäni 520 / vm 08 käyttäytyy noin jos painaa molempia polkimia yhtäaikaa. 08:ssa ne on hydro, mutta onko 07 samanlainen vai vaijerilla, en tiedä
 
Vaijerilla on poljin tossa mallissa. Ja siirtopumppu on uus. Ja pakilla menee kuitenkin hyvin. Hassuja laitteita kyllä.
 
Niin ja vaikka balanssi olisi pielessä niin ei luulisi kone hyytyvän. Vain vauhti. Saatan olla kyllä väärässä
 
Kyllä mullakin tuo kone "tumppaa" tarpeeksi kovaan vastukseen tai mäkeen väärällä "vaihtella".
Vaihteella tarkoitan sitä poljinta lattiassa. Mitä enemmän poljinta painaa sen isompi on vaihde.
Koneen hyytymisen huomatessa helposti painaa poljita, kuin se olisi kaasu, sensijaan sitä pitäisi nostaa kierrosten pitämiseksi.
Ei sulla ole toista konetta lähistöllä mitä pääsisi testaamaan verrokiksi?

Näin ajattelin voi olla, että olen väärässä.
 
Mulla huomaa selvän eron mitä kone oli vaikka syksyllä. Sillon sai kasasta kauhan helposti täyteen. Nyt ei kärsi ottaa lunta täyteen. Ja samaa mäkeä mitä olen ajanut meni ennen heittämällä ylös ja nykyään kyykkää ihan kunnolla.
 
Mulla huomaa selvän eron mitä kone oli vaikka syksyllä. Sillon sai kasasta kauhan helposti täyteen. Nyt ei kärsi ottaa lunta täyteen. Ja samaa mäkeä mitä olen ajanut meni ennen heittämällä ylös ja nykyään kyykkää ihan kunnolla.
Jos ottaisi syöttöpumpuun menevän etkun irti ja katsoisi kuinka paljon tulee polttoainetta ettei jossain olisi tukos. Kun nyky polttoaineet syövät letkuja ja sisus voi irrota ja mennä tukkoon.
 
Kaikki polttoainelinjat on uusia ja tankki tyhjennetty. Tämä kaikki liittyen siihen kun ei lähde myöskään kunnolla kylmänään käyntiin. Myös pumppu oli levällään eikä mitään vikaa löytynyt.
 
Männänrenkaat ehkä jumissa. Serkullani kävi Avantissa (+20v) näin. Moottorikorjaamon mukaan johtui moottoriöljyn laadusta.

Oke
 
Onko tuossa pakoputkessa kipinän estintä? yhdellä tutulla oli bobcat ja 722 moottori niin oli tukossa. oletko ajanut mäen takaperin ylös ja silloin kulkee normaalisti?
 
En osaa kyllä sanoa onko kipinänestintä. Tuskimpa. Takaperin kulkee juu normaalisti.
 
No sellaset ne hankkajalla myi ja samanlaiset oli kuin vanhat. Onhan kaikki toki mahdollista.
 
Voiskos olla jossain letkussa sisäpinta irti sillai että estää öljyn virtaamisen toiseen suuntaan? Tullut joskus tämmöinen vastaan trukissa
kun ei suostunu piikit oikein laskeutumaan suosiolla.
 
Kaikkea tässä ollaan koitettu selvittää. Eli hyvin mahdolista tuokin. Näyttäisi kyllä siltä että myös takaperin on voimaton,vaikka aikaisemmin luulin että niin päin on paukut tallessa.
 
Voi olla hankala löytää kun avantin ajohydrauliikassa monta letkua. Trukissa vaan yksi letku nostossa ja ei päästänyt painetta pois.
 
Niin, onko hyde voimaton vai loppuuko moottorista voima? Kuullut juttuja että jos avantiin laitta väärän laista hydeöljyä niin voima loppu
vedosta mutta ei siitä moottori hyydy.
 
Totta. Mut pitääpä vähän mittailla siitä puristuksia vielä ja muutenkin perehtyä uudestaan tuohon polttoaine puoleen
 
Niin, onko hyde voimaton vai loppuuko moottorista voima? Kuullut juttuja että jos avantiin laitta väärän laista hydeöljyä niin voima loppu
vedosta mutta ei siitä moottori hyydy.
Kyllä siitä taitaa vaan loppuu moottorista paukut.
 
Mun mielestä ei. Taisin sen jälkeen kyllä muutamat lumityöt tehdä ennen ku huomasin että jotain on vialla.
 
Kokeileppa työhydrauliikkaan painetta ilman työlaitetta eli päin seinää niin hyytyykö moottori normaalia enemmän?
Tyhjäkäynnillä varmaan sammuu, mutta puolikaasulla ei pitäis sammua, ainakaan kovin helposti.
 
Tänään koitin juuri tuota. Siksi huomasinkin että myös pakilla kyykkää.
 

Uusimmat keskustelut