520+ öljyvuoto | AvantClub - Keskustelupalsta

jjmo

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.12.2010
3
0
1
Sydäntalvella tuli hankittua aiheen mukainen laite käytettynä raksahommiin ja lumitöihin. Parin viikon lumitöiden jälkeen kone alkoi tiputtaa öljyä vasemman eturenkaan puolelta - kauhuskenaario ajomoottorin uusimisesta mielessä avasin "konepellin" ja helpotus oli suuri kun ongelman lähteeksi paljastui löystyneet hydrauliikkaletkun liittimet. Liittimet kireelle+ öljyn lisäys ja kovaa ajoa kunnes sama ongelma toistui, taas kiristys ja ajoa. Viikonloppuna hiekkaa ajaessa alkoi taas öljytipat seurata ajolinjaa ja kurkkaus pohjan alle paljasti tippa samassa kohdassa. Aiheuttaako kone niin paljon tärinää että liitokset löystyy ja oletteko törmänneet vastaavaan ongelmaan? Seuraavaksi meinaan katsoa tarkemmin että letkut ei jää väärään asentoon vääntämään liittimiä auki asentoon mutta onko muita ehdotuksia?



________________________________
j j m o
 
Tiiviyden varmistamiseen voi käyttää Loctite 542 hydrauliikkatiivistettä (kierreliitokset).
Aukikiertymisen voi estää Loctite 242 tai 243 keskilujalla kierrelukitteella, tällöin liitos on myös
käsityökaluin purettavissa. :cool:
 
Uskallan väittää että huohottimenkautta tulee tuo öljy,eli öljy laajenee lemmetessä ja huohotin sylkee sen letkujen päälle ym..tarkista öljyn taso,puomi ylhäällä alamerkkiin öljy
 
Kiitos asiallisista vastauksista. Pitää tarkistaa tuo öljyn taso Teron esittämällä tavalla. Voi olla hyvinkin mahdollista että olen "varmuudenvuoksi" täyttänyt säiliön liian täyteen. Vuoto alkoi uudestaan vasta kun olin ajanut lämpimäksi joten lämpölaajeneminen kuulostaa loogiselta.




_______________________________
j j m o
 
Viikonloppuna oli aikaa huollolle joten etupelti auki ja kädet öljyyn. Vuoto tuli liitoksista ja öljytaso oli ehtinyt pudota reilusti alamerkin alapuolelle. Tiivistysainetta/ lukitetta ei nyt ollut käden ulottuvilla joten hampaat irvessä liitokset kireälle, öljyä alamerkkiin ja hommat käyntiin. Toivottavasti kone pysyy nyt kuivana, jos ongelma toistuu niin varaudun paremmin tiivistysaineilla ja lukitteella.




______________________________
j j m o
 
Tiivistysainetta/ lukitetta ei nyt ollut käden ulottuvilla joten hampaat irvessä liitokset kireälle

Hydrauliikkaletkujen kiristyksissä on hyvä muistaa särmäväli sääntö, eli löysät pois ja särmävälin kiristys riittää.
Ylikiristämällä saa nipat ja letkunpäät myös tuhottua.
 
Minäkin huomasin 420:ssä viikonloppuna, että vasen etupyörä on saanut öljyä sisäreunalleen. Kyseessä oli kivituhkan levitys, eli öljyt varmaan lämpeni koneessa.

Ymmärsinkö oikein, että puomi yläasentoon ja kylmät öljyt tikun alarajassa?

Mulla "pissi" aiemminkin, mutta minusta se tuli silloin huohottimen kautta ja ajomatkat olivat pitkiä.
 
Juhani sanoi:
Minäkin huomasin 420:ssä viikonloppuna, että vasen etupyörä on saanut öljyä sisäreunalleen. Kyseessä oli kivituhkan levitys, eli öljyt varmaan lämpeni koneessa.

Ymmärsinkö oikein, että puomi yläasentoon ja kylmät öljyt tikun alarajassa?

Mulla "pissi" aiemminkin, mutta minusta se tuli silloin huohottimen kautta ja ajomatkat olivat pitkiä.

Joo ei kannata yli täyttää, noin on sopiva määrä.
Jos ajelee kovasti jyrkkiä alamäkiä tai muuten kone ilmassa huohottimen kautta tulee kyllä öljyjä pihalle.
Etupään rakenne on sellainen, että ylimääräinen öljy valuu renkaan sisäreunoille.
 

Uusimmat keskustelut