528+ vm.2002 merkkivalo yms. | AvantClub - Keskustelupalsta

Joni

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.5.2018
8
0
1
Mitä mahtaa tarkoittaa hehkun ja latausvalon välissä oleva valo? Ohjekirja kertoo vain valolle nimen imusuodatin. Mitään kesksteluja yms. En löytänyt täällaisesta.. keulassa on paluusuodatin ja sen kannessa öljynjähdyttimen lämpöanturi, tällä anturilla ei ollut vaikutusta valoon.. onko painesuodattimen luona mitään paineanturia mikä olisi tuohon valoon liitettynä??? Tuon merkkivalon toinen johto oli irroitettuna ja edellinen omistaja ei muista onko ite irrottanut vai onko koskaan ollut kiinnikään.. jokatapauksessa valo palaa kun virrat kääntää päälle, viittaisi painetunnistimen vikaan mutta ohjekirja ei tälaisesta anturista mitään mainitse.
 
Löysin anturin painesuodattimen viereltä, tietääkö joku saako jollainkonstin anturin mitattua? Luultavasti vika siinä kun avantti muuten toimii. Valon varmaankin kuuluisi sammua kun kone käynnistyy ja kiertoon tulee paine.. ohjaus orbi ääntää hieman toiseen suuntaan kääntäessä, toiseen suuntaan taas täysin hiljainen.. tähän ideoita??
 
Onnea "Joni" uudesta koneesta ja tervetuloa turisemaan Planeetalle :)
Anturin on käsittääkseni paineanturi, yleismittarilla voit testata meneekö mitään läpi. Käynnissä ja pysäytettynä pitäisi olla jotain eroa kärjissä. Lampun ja anturin välissä on vielä rele, joka saattaa vaikuttaa koneen käyntiin. Siksi on otettu piuha irti.
 
Mulla oli aikanaa pieni bobbari ja siinä paineen merkkivalo paloi virrat päälle käännettynä ja sammui kun koneen käynnisti, joskus se räppi k u n oikeen hyppyytti kuormattaessa, varmaan paineheittelyä.. ja palataas avanttiin, siellä taitaa olla joku 5-8bar vapaassa kierrossa painetta,täytyy mitata tuo paine, ja tälle paineelle tais olla jousikuirmitteinen säätökin painesuotimen jalassa? Tuolle painekytkimelle/anturille en löydä netin varaosalueteloista mitään mainintaa tai varaosanumeroa.. sulakkeita tässä ei ole kun kaksi ja releitäkään ei taida olla kun polttoainepumpulle ja sitte oli etusuojan alla töötin vierellä sellainen kun lamptimer jne. Tuo varmaan vois olla hehkun merkkivalolle.? Neuvoja yms. Otetaan vastaan tuohon paineanturiin ja vaikka varaosanumeroa, eiköhän tuon mahda saada varaosatiskiltä, ja ei väliä onko se lamppu palamassa sielä taulussa vai ei, kone toimii aina samalla lailla. Tässähän ei sähköohjausta tai edes esiohjausta oo hydrauliikassa, harmi kun puuttuu tuo 4wd lukko,luulin että oli mutta työvalonkatkaisin oli siihenpaikalle laitettu. Oisko minkälainen homma laittaa tuo lukko? Jossakin näin asennuskuvan että etumoottorien välille tuli joku palikka missä varmaankin virtaukset säädetty, tuohon tyyppiinhän ei taida tulla mitään sähköjä. Samanmoista mietintää oli aikanaan kun mönkkärin vetävään mehtäkärryyn oli aikomus laittaa sähköventtiilejä vetomoottorien väliin että olis saanu nopeutta ja voimaa muutettua sen mukaan kumpaa tarvii,mutta tämä sit jäi tekemätä.
 
Soitto tehtaalle Saulille auttaa. Saat heti tietoa palikoista ja hinnasta.
Tuskin tuo painekytkin paljon maksa, lukko kylläkin muutamia satasia.
Lukon pariksi on hyvä laittaa ajonvapausventtiili.
 

Uusimmat keskustelut