630:n puomin kelluntta ei toimi?

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
630 on nyt koeajettu kesästä lähtien. Kokemuksesta voin todeta nostokyvyn parantuneen entiseen 520+ huomattavasti, eteenkin kun on nuo takapainot. Siirtonopeus parani, mutta parannusehdotuksena ajomoottorit voisivat olla kahdella nopeudella. Mutta varsinainen asia. Tuo kauhan kellunta ei näytä toimivan. (Sulake ei ole palanut mutta merkkivalo ei syty). Onko vinkkejä? Niin ja kun sain Jolupukilta tuon Led-majakan, ja ajattelin ottaa virran valmiista ulostulosta, niin se ei olekaan vakio tupakansytyttäjän pistokkeella? Tietääkö joku kokoa?
Haro
 

Sekatyömies

Jäsen
11.5.2010
1 126
0
36
roivaha sanoi:
... Tuo kauhan kellunta ei näytä toimivan. (Sulake ei ole palanut mutta merkkivalo ei syty). Onko vinkkejä? Niin ja kun sain Jolupukilta tuon Led-majakan, ja ajattelin ottaa virran valmiista ulostulosta, niin se ei olekaan vakio tupakansytyttäjän pistokkeella? Tietääkö joku kokoa?
Haro
Tarkasta tuleeko jännite "keluntaventtiilin" kelalle ja onko maadotus kunnossa. Kelan voit tarkastaa
yleismittarilla, mittaamalla vastuksen.

Katkaisija voi myös olla viallinen, sen saat tarkastettua myös em.mittarilla tai laittamalla johdot yhteen
ilman katkaisijaa.

Majakalle on myös sulakerasialla valmis paikka.

Liitin on tuo mainittu 12mm DIN virtaliitin, jota on saatavana
myös yhdistelmäliittimenä halk.12/22mm.- Sopii sitten tarvittaessa myös tupakansytytinliitäntään.
 

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
Kiitoksia vinkeistä. Täytyypä tarkastaa nuo kohteet "lumisateita" odotellessa. Tuossa käyttöohjekirjassa ei ole magneettiventtiilin paikkaa, mutta eikökän se löydy.
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 851
221
63
roivaha sanoi:
Sulake ei ole palanut mutta merkkivalo ei syty)
Tuosta päätellen katkasijalle ei tule sähköä, katkaisija tai merkkivalo on rikki. Sulake voi olla "piilopalanut".

Kellunnan venttiili on muistaakseni etumuovin alla vakaajasylinterin vieressä.
 

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
Niin,,,, tarkistin pellin alta ja näyttää siltä että koneessa ei ole ollenkaan kelluntaventtiiliä, vaikka niin olin olettanut konetta hankkiessani. Keskustelin myyjän kanssa ja hänen papereissa vakaaja/kellunta olivat vaihtoehtoisia? Vakaaja koneesta löytyy.
 

Sekatyömies

Jäsen
11.5.2010
1 126
0
36
Hyvä puoli tässä on se, että kellunta on todennäköisesti kunnossa,
jos se on vielä tehtaalla! :lol:

A47773 Puomin kellunta (ei puomin vakaajaa) 351€

A34015 Puomin kellunta (vakaajan yhteydessä) 1179€
(huom. ei sisällä vakaajaa)

Nämä tiedot: Avant Käsihinnasto 1.7.2011-30.6.2012
 
10.12.2010
385
4
18
Helsinki
roivaha sanoi:
Niin,,,, tarkistin pellin alta ja näyttää siltä että koneessa ei ole ollenkaan kelluntaventtiiliä, vaikka niin olin olettanut konetta hankkiessani. Keskustelin myyjän kanssa ja hänen papereissa vakaaja/kellunta olivat vaihtoehtoisia? Vakaaja koneesta löytyy.
Mistä tuon voi tarkistaa onko kellunta vai ei?
Minulla kanssa 630 jossa vakaaja mutta en kyllä tiedä onko siinä kelluntaa vai ei. :D

(ja jännä juttu että kellunta on noin hemmetisti kalliimpi vakaajan kanssa kuin ilman)
 

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 851
221
63
Kellunta päällä ei voi nostaa etupyöriä ilmaan kauhaa painamalla maata vasten.

Vakaajan kanssa kelluntaan joutuu rakentamaan myös mittasylinteriin ohivirtauksen.
Letkua ja magneettiventtiilejä menee enemmän.
 

oke

Jäsen
7.4.2011
441
11
18
Vantaa
Mulla kävi sama juttu viime syksynä. Ihmettelin miten kellunnan pitäisi toimia.
Myyjä luuli myynneensä ja ostaja luuli ostaneensa. Selvisi sitten 50h huollossa,
että sitä ei ole. Papereista ei tämän mallin kohdalla löytynyt mainintaa kellunnasta.
Muiden mallien tarjouksissa se oli mainittu. Päädyttiin sitten sellaiseen
kompromissiin, että myyjä maksoi puolet laitteistosta. Minä maksoin toisen
puolen ja työn.
 

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
Sama tuntimäärä suunnilleen täälläkin. Kesällä ruohoa leikatessa vähän ihmettelin, kun laitoin kelluntakytkimen päälle ja "kelluihan" se, kun siinä ruohonleikkurissa on mekaaninen kellunta. Nyt kun auraan näitä yksityisteitä (muutamia satoja metrejä) puskulevyllä, niin aloin tarkemmin tutkimaan. No, en ole kuitenkaan sitä maksanut koneen ostossa, joten taitaa jäädä itse hankittavaksi. Täytyy miettiä laitanko vai en. Vanhassa koneessa sitä kuitenkin käytin useasti. Asennuskaan ei olisi ylivoimainen.
 

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
Nyt on osat hankittu. Vakaajan ohituslohko tuossa kuvassa. Homma on vielä kesken...
 

Liitteet

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
Vielä on vaihtamatta se nostosylinterille menevä hydrauliikka letku tuohon kellunnan magneettiventtiilille.
 

Liitteet

Leppis

Ylläpito
2.10.2008
2 851
221
63
Olet saanut ilmeisesti kuvallisen ohjeen huollolta?
Olisin laittanut se sulle yv;nä mutta tämä ohjelma ei salli liitetiedostoja.
 

Maasturisti

Ylläpito
7.9.2008
3 005
23
38
Espoo
Leppis sanoi:
Olisin laittanut se sulle yv;nä mutta tämä ohjelma ei salli liitetiedostoja.
Slaavilaiset veljemme keksivät ryhtyä käyttämään yv kanavaa tiedotteissaan, jolloin ylläpito poisti liitetietojen lähetysmahdollisuuden turvallisuussyistä. Liitetiedostot kuulemma saatetaan palauttaa myöhemmin yv puolelle, kunhan käyttäjähallintaa hiukan kehitetään. Ohjelma sitä sinällään tukee.
 

roivaha

Jäsen
Keskustelun aloittaja
8.4.2010
21
0
1
No niin, kellunnan ventiilit on laitettu ja homma pelaa. Se että kannattiko noin monimutkaista venttiilipaketti jälkikäteen asentaa jää nähtäväksi. Ohjeisssa on kehittämisen varaa. En ymmärrä miksi 16 sivulla on tuo tilt cylinter laitettu kuvaan, se vain hämää jollakin tavalla. Periaatehan on, että vakaajasylinteri ohitetaan ja nostosylinteri männän toinen puoli pääsee vapaasti virtaamaan säiliöön. Sähkösarjassa olisi hyvä olla värimerkinnät, mutta oikeat liittimen paikat löytyvät, kun vähän pähkäilee. Omatoimiasentajalle tekisin yksityiskohtaiset ohjeet: -mitkä letkut irrotetaan ja mihin ne siirretään. Lisäksi hyvät kuvat.
 

Sekatyömies

Jäsen
11.5.2010
1 126
0
36
Hienoa kun homma pelaa!

-Miten kävi kustannusten kanssa, oliko edullisempi tehdasasenteiseen (1150€) verrattuna? :?:

Edelliseen koneeseeni laitoin luistonestoventtiilin jälkiasennuksena.
Se on sinällään maailman yksinkertaisimpia juttuja, mutta olisi sekin saanut sisältää tarkemmat ohjeet.
 

oke

Jäsen
7.4.2011
441
11
18
Vantaa
Lunta siirretty 630:llä ja XL kärkikippaavalla kauhalla nyt 10 tuntia.
Jälkiasennettu kellunta on ollut päällä kaiken aikaa. Sen kanssa ajo
sujuu pehmeämmin ja vähemmillä oikean käden liikkeillä.

Oke
 

Samankaltaiset keskustelut