750, on virtaa mutta ei starttaa | AvantClub - Keskustelupalsta

Lmk99

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.10.2021
7
7
3
Aamupäivän touhusin ja muutaman kerran starttasin. Lähti hyvin aina. Mut sitte kahvitauon jälkeen ei starttaa lainkaan.

On virtaa, hehkuttaa, mutta startti ei yritäkään.

Vika virtalukossa vai startissa? Jossain muualla? Jossakin mainittiin että hydraulipuoli on käynnissä niin ei siks starttais. Miten varmistan ettei ole?
 
Käsittämätön homma. Aamulla ykösellä käyntiin. Mitään en tehnyt.

Tai jos tein niin tietämättäni.
 
Ja jälleen. 2 tuntia ajoo, moottorin sammutus ja ei taas yritäkään. Onko tuolla joku rele tms jonka pitäisi tunnistaa lämmin kone.
 
Isäukolla oli 80-luvulla 99 Saab, jonka satunnaisen käynnistymättömyyden syyksi paljastui lopulta solenoidin lämpölaajeneminen. Kotoa 2 km kauppaan, jossa vartin seisonnan jälkeen ei startannut, vaan piti odottaa kunnes kone jäähtyi. Kylmänä ja kuumana starttasi aina. Oli vaikea vika löydettäväksi. Startti purettiin ja putsattiin Nivalan autosähkössä ja kaikki liittimet putsattiin. Lopulta joku keksi vian.

Likaiset ja hapettuneet liittimet aiheuttaa usein epämääräisiä sähköongelmia. Maadoituspuolella varsinkin yleisiä.
 
En osaa sanoa. ROPS ohjaamo googlen mukaan. Osaisitko sanoo, onko antureita?
En tiedä noista, tuli vaan mieleen kun edelliseen avanttiin pekkiä vaihdoin, oli piuhoja pirusti jotka liittyivät tunnistimiin.
Samaisessa pelissä mulla loppui myös starttaus, virtaa oli ja kun sitten sivuposken purin pois akun tieltä niin olikohan miinus johto hapettunut sekä hieman irrallaan navassa, joten pikkupätkä pois ja kuoriminen kunnollinen kiinitys akun kenkään ja huolet oli ohi. Oireet juurikin että välillä toimi ja aina virrat tuli hyttiin muttei yrittänyt startata.
 
Nähin kysymyksiin olisi heti hyvä laittaa koneen (tyyppi), vuosimalli ja käyttötunnit. Helpottaisi kovasti arvuuttelua.

Joo, akun navat kannattaa tarkistaa ja renklata edestakaisin pääkytkintä. Joskus pääkytkimistä palaa pinnat tai liiasta johtojen kiristämisestä pyörähtää kiinnitysruuvit pääkytkimen sisällä estäen kunnollisen kontaktin.

Mulla oli kanssa joskus Volvo joka kävi muutamat kerrat merkkikorjaamolla, eikä vikaa löytynyt. Kotoa lähtiessä stoppasi 800 metrin päähän ja käynnisty uudestaan 3-5min tauon jälkeen. Löysin vian, bensapumpun rele aukaisi kärjet lämmitessään tietyssä lämpötilassa.
 
Muistuipa mieleen kommentoida, että tilanne on nyt onnellisesti ohi. Virtalukko oli rikkoutunut. Korjauksen teki MikaRent Lempäälästä liikkuvalla huoltoautolla (tästä mainoksesta ei korjaamolla ole tietoa, eikä minulle etua. Homma hoitui kuitenkin todella sujuvasti!)
 

Uusimmat keskustelut