750 | AvantClub - Keskustelupalsta

750

Jäsen
Keskustelun aloittaja
6.8.2015
26
0
1
Nu är 750:an hemma och allt funkar fint.
Riktigt trevlig maskin, bra me kraft och grepp
 
Det är nog en bra maskin. Jag är också väldigt nöjd med min nya 760 maskin. Den var på 50 timmars service den här veckan. 700 seriens maskiner har storleken på sin sida. Kraft och moment så det räcker. Greppet är fast i vilka däck man väljer. Själv valde jag höängs däck. Lite blandning av tr mönster och gräs mönster.
 
Du kan plocka fram gamla meddelanden och med "vastaa" knappen fortsätta samma topic, i det här fallet diskussion kring 750 maskinen. Då hålls kedjan ihop! Uppe i marginalen kan du söka med "etsi" funktionen efter gamla meddelanden!
 
Första tillbehörsköpet sedan leverans.
En hydraulisk lyftbom. väldigt praktisk med maskinens teleskop och ytterligare bommens.
Exakta placeringar.
Man borde kanske skaffa sandare till vintern. Vad har ni för sandare?
Bak bogserad e ju billigare men frammonterad e väl nog mycket smidigare
 
Jag har nu en 150cm framsandare och har till salu en 105cm bred som man kan ha framme den med. Den har hjul under som roterar sidledes 360 grader som ett butikskärrahjul!

Se under rubriken för mera information om den!

http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=100&t=6508
 
Jag sköter nu ett husbolag i Ingå med Avanten och nu när jag har plogat ett tiotal gånger så måste jag nog säga att jag är nöjd me maskinen.
Jag har 2500 plogblad och det fungerar fint. Vallarna kör jag bort med 1400 slunga. Tillsvidare klarar ja mej utan hjulkjedar men man får se hur det blir.
1500 sandaren fungerar bra men det är bara sandat 2 gånger ännu. Man undrar ju varför alla plogar me traktorer när avanten e snabbare o smidigare
åtm. mindre vägar o gårdar.
 
Visst är Avanten smidig. Traktorer kanske används mycket för de finns färdigt genom jordbruken. Tycker själv att Avanten är en bra maskin för universell fastighetsvård. Finns så många tillbehör man kan utnyttja. Plogat har man i år fått kanske 4-5 gånger men hemma har jag plogat betydligt oftare. Sandaren är bra och har använt den 1 gång. Lite skruvade jag på justerhjulet för att minska mängden. Var ganska känsligt i inställningen. Men nu sandar den passligt bara man inte har mycket varv på i motorn och kör med stora växeln.
Jag kör med snöplogen 2200 några gårdar och lite små vägar och där är den nog bra. Snön riktigt rullar ut på sidan. Snöslungan har jag putsat kanter med några gånger. Och dn ena gången så hade hydraulikkopplingarna vid utkastarhjulet löst upp sig lite grann. Och vad det kom olja ut på 10 m! Kopplingarna år habska utsatta eftersom de är ute i kylan för att sedan bli rött varma när oljan börjar rulla på!

Försöker komma till Vainikka så ses vi där!
 
Sandarinställningen var lite knepig nog. Jag har den nu ställd på minsta mängden men som du sa så haraläge ska vara i.
Jag skaffa ju vedklyven och den har bra kapasitet, inget suck för kvistar. Imorgon ska vi ta 6 björkar igen hos ett husbolag så
gafflarna och kahmarin ska med. Sen hem och klyva.
vi ses hos Vainikka
 

Uusimmat keskustelut