760i jähdytysnesteen pinta? | AvantClub - Keskustelupalsta

Jyrki pokela

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.11.2019
712
473
63
Alavieska
Olen tässä seurannut tuota nesteen pintaa ja kun olen täyttänyt minimin yläpuolelle ajanut koneen kuumaksi on taso laskenut kylmänä minimin kohdalle.
öljyt on puhtaat ja ei kosteutta kannen täyttö korkissa. Pakokaasu on normaalin hajuista ja väritöntä. Jäähdyttäjä kuiva päältä. Toki paisunta astian korkki on kyllä kostea ympärilta mutta ei ylivuoto putkesta. enkä ole kopin lämmitys letkuistakaan vuotoa löytänyt. Vesipumppu on epäilyttävä ehkä hieman väljää akselissa.

Lähinnä nyt kaipaisin kokemuksia missä tasossa nesteen pinta pysyy noin yleensä? että ei turhaan rupea osia vaihtamaan.
Termostaatti on tähän jo vaihdettu.
Myös sellainen ilmiö jos paisunta astia on täydempänä mielestäni lämpö on ollut silloin korkeammalla kuin muulloino_O
 
Olen tässä seurannut tuota nesteen pintaa ja kun olen täyttänyt minimin yläpuolelle ajanut koneen kuumaksi on taso laskenut kylmänä minimin kohdalle.
öljyt on puhtaat ja ei kosteutta kannen täyttö korkissa. Pakokaasu on normaalin hajuista ja väritöntä. Jäähdyttäjä kuiva päältä. Toki paisunta astian korkki on kyllä kostea ympärilta mutta ei ylivuoto putkesta. enkä ole kopin lämmitys letkuistakaan vuotoa löytänyt. Vesipumppu on epäilyttävä ehkä hieman väljää akselissa.

Lähinnä nyt kaipaisin kokemuksia missä tasossa nesteen pinta pysyy noin yleensä? että ei turhaan rupea osia vaihtamaan.
Termostaatti on tähän jo vaihdettu.
Myös sellainen ilmiö jos paisunta astia on täydempänä mielestäni lämpö on ollut silloin korkeammalla kuin muulloino_O

Laita maximiin kun moottori on ulkoilman lämpönen ja seurailet ennen ajoon lähtöä pysyykö maximissa.. toimiihan jäähdyttäjän korkki oikein, pitää kuumana paineen järjestelmässä ja jäähtyessään alipaine venttiili aukeaa ja imee paisarista nestettä takas moottoriin?
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Tänään tuli paketti tehtaalta ja mukana uusi jäähdyttäjän korkki. Nyt ajettu sen neljä tuntia toki pikku kierroksilla kun multaa seuloin niin nyt ei ollut paisunta-astia päältä kostea että hyvinkin saattoi ongelma löytyä. Täytyy seurata tilannetta ja raportoida kuinka kävi.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Aku9 ja Leppis
No nyt kun tuo ilmastointi eilen räjähti niin rupesin purkamaan muoveja valmiiksi ja mitä löytyikään no reikä alavesiletkussa.
kompuran remmi hangannut. pika korjaus ja aamulla soitto taas tehtaalle saa posti töitä.
 

Uusimmat keskustelut