760I Lisälämmitys kenno | AvantClub - Keskustelupalsta

Jyrki pokela

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.11.2019
712
473
63
Alavieska
Asensin lisä kennon kun tuo ilmastoinilla varustettu kone on heikompi lämmitys teholtaan. Jos koneessa on kellunta niin kenno tulee samoihin pultteihin kun ventiililohko. Laitoin kennon "paluu letkuun" kun sille tulee jo esilämmitettyä ilmaa.
 

Liitteet

  • IMG_20210207_112427.jpg
    IMG_20210207_112427.jpg
    1,8 Mt · Katselut: 198
  • IMG_20210207_112431.jpg
    IMG_20210207_112431.jpg
    1,8 Mt · Katselut: 184
  • IMG_20210207_112436.jpg
    IMG_20210207_112436.jpg
    1,8 Mt · Katselut: 205
  • IMG_20210207_112440.jpg
    IMG_20210207_112440.jpg
    1,6 Mt · Katselut: 184
  • IMG_20210207_112446.jpg
    IMG_20210207_112446.jpg
    1,7 Mt · Katselut: 198
  • IMG_20210207_125132.jpg
    IMG_20210207_125132.jpg
    1,8 Mt · Katselut: 201
  • IMG_20210207_125137.jpg
    IMG_20210207_125137.jpg
    1,6 Mt · Katselut: 196
  • IMG_20210207_125140.jpg
    IMG_20210207_125140.jpg
    1,7 Mt · Katselut: 215
  • Tykkään
Reaktiot: STEFFE ja Aku9
Kyllä oli mun entinen 760i lämpimämpi sisältä ku tämä uus 800. Mut paremmin pysyy ikkunat avoinna silti tässä uudessa. Lämpimempää vaan pukkas tuo 760.
Kevyellä kuormalla 800 ei tosiaan lämpene mitenkään liikaa, mutta kun vähän aikaa reuhaa kunnolla, lämmintä rupeaa tulemaan niin, että saa pudotella puhallinta ja lämpönappulaa. Luulis, että jäähdytysvesi lämpenee termarin kanssa käyntilämpöön ja pysyy siellä, mutta ilmeisesti kevyt kuorma ei lämmitä konetta tarpeeksi. Tämä mun perstuntumaa.
 
Kyllä oli mun entinen 760i lämpimämpi sisältä ku tämä uus 800. Mut paremmin pysyy ikkunat avoinna silti tässä uudessa. Lämpimempää vaan pukkas tuo 760.
Mun 760i on kylmä. Ihan oikeesti ongelma on millä konstin saa varpaat pysymään sulana. Varpaat reissun jälkeen punasen violetin kirjavat :( pakkasta tosin oli lähtiissä -22 ja päivällä -14.
 
Mun 760i on kylmä. Ihan oikeesti ongelma on millä konstin saa varpaat pysymään sulana. Varpaat reissun jälkeen punasen violetin kirjavat :( pakkasta tosin oli lähtiissä -22 ja päivällä -14.
Hoi
Onkos se niin että 760 koneessakaan ei ole puhallusta jaloille?? Mullahan ei ole 640 koneessa jalkatilaan puhallusta mutta käänsin ovelle puhallus ritilät mahdollisimman alas ja viistosti eteenpäin niin pärjäsin. Kyllähän lämpimässä hytissä pitäisi olla jaloillekkin puhallus. Kylmää metallia jokapuolella niin eihän se mukavaa ole koneessa palella.
 
Hoi
Onkos se niin että 760 koneessakaan ei ole puhallusta jaloille?? Mullahan ei ole 640 koneessa jalkatilaan puhallusta mutta käänsin ovelle puhallus ritilät mahdollisimman alas ja viistosti eteenpäin niin pärjäsin. Kyllähän lämpimässä hytissä pitäisi olla jaloillekkin puhallus. Kylmää metallia jokapuolella niin eihän se mukavaa ole koneessa palella.
Minä olen miettinyt omassa 640:ssä, että jos jotenkin "kikkailisi" siitä toisesta suuttimesta taipuisan putken, jonka saisi suunnattua oikein kunnolla jalkatilaan?:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Siitä lisäkennon päältä saisi t-kappaleella otettua venttiilin jalkatilalle.
Kuinka huvin tuo ilmaputki on eristetty hytin alla?
Vaikka noita, löytyy muiltakin..
Se on eristetty noin 2cm paksulla oisko jotain superlonia putkella. Iso vaikutus kun laitoin tuon pohjalevyn etupuolelle liimattavaa äänieriste mattoa ohjaa ajoviiman pois polkimien luota. mittariston taakse liimasin kans niin ei sieltäkään tuule. miksei siihen lisä suulaketta saisi mutta pitäisi kyllä olla toinen puhallin myös. mutta on tuo minusta koko rahan arvoinen.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Sellainen huomio nyt että kun aiemmin lämpö nousi ylös ja termostaatti aukesi niin pysy 80 tietämillä. Nyt kun on tuo kenno niiin edellä mainittu on tapahtunut ja jätät koneen tyhjäkäynnille putoo lämmöt 60-70 välille ja siitä kun lähtee ajamaan nousee yli 80 kunnes termari aukee ja taas rauhottuu.
eli kyllä lämpöä koppiin siirtyy.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DilleWille ja 640

Uusimmat keskustelut