860i GT - Standby - QTec/Beka - 5watts | AvantClub - Keskustelupalsta

STEFFE

Lumimies
Keskustelun aloittaja
12.1.2012
5 401
862
138
Bobäck
No niin, nyt on muutaman päivän ja tunnin (15 t)kokemus tuosta uudesta koneesta. Pakko tunnustaa että kannatti odottaa 14 kk! Sain kutsun julkkareihin helmikuussa 2019 ja kävin tutustumassa siihen silloin. Tein jopa pienen koeajon silloin niin talvisessa ympäristössä. Reagoin pehmeyteen ja sujuvaan hydrauliikkaan, sillen useita liikkeitä yhtä aikaa. Oli selkeesti erilainen kun mun 2015 mallinen 760 joka oli sekin siitä tuotannon alkupäästä.


No asiaan. Kone saapui tiistaina ja tiistai menikin siihen tutustumiseen. Jotain pieniä säätöjä on vielä, mm ylikuormapiippaaja piippaa koko ajan vaikka ei ole mitään keulalla. Ilmeisesti väärin säädetty. No en ole jaksanut siihen perehtyä niin tarkkaan joten vedin jesari summerin päälle. Nyt ei haittaa vaikka se vähän piippaa seillä taustalla kun on sen verran vaimennettu. Hytti(GT) on niin hiljainen että siinä pystyy puhumaan puhelimessa HFssä joten ei tarvitse kuulosuojaimia mikä on helpotus näin kesällä. Korvat eivät hikoile niin paljon. Pakoputki on edelleen 18 tunnin jälkeen niin puhdas että voi sormella pyyhkiä röörin sisältä ja sen jälkeen laittaa sormi suuhun. Muuta siitä ei voi tulla kun Kor… Putki on aivan puhdas. Kyllä tuo hiukkasuodatin on melkoisen tehokas sanoisin. Puskuvoima on hyvä. 160 cm kauha uppoaa sorakasaan melkoisen helposti. Ja ehkä isoin mero huomasin kun kävin yhden kannon jyrsimässä että hydraulinen voima oli suorastaan brutaali. Jos aikaisemmin pystyi vetämään uusilla terillä muutamien senttien siivuja niin nyt meni kuluneilla terillä 5 cm kerralla eikä se edes yskinyt. Rengastus on hyvä. Isot fillarit menee pikkuojien yli suoraan eikä tarvitse paljon katsoa. Sormi mahtuu just ja just lokasuojien väliin samoin sarjapikaliittimen alimman kohdan kohdalla. Eli isompi fillari ei mahdu. Kun tilasin renkaat niin luki rahtikirjassa 4 renkaan(kumi) olevan 212kg. Eli yksi kumi painaa 53 kg + vanne… Sarjoja mulla on 2, toinen nastoilla ja toinen ilman. Näin varuiksi jos vaikka tulisi talvea loppuvuodesta. Kone on varustettu isolla led majakalla mikä on väyläohjattu ja samalla sen kautta ohjataan myös kaikki työvalot. Edessä on 2+2 ja takan 2 5wattsin työvaloja. Edessä ne ovat kahdessa ryhmässä. 2 wide lamppua ja 2 hybrid lamppuja aivan kuten vanhassa. Nämä ovat siis väylässä eri ryhmissä. Takan on viistosti 2 kpl wide lamppuja. Kun takatyövalot kytketään niin kytkeytyy myös majakan päädyissä olevat ”kujavalo”. Ja aina peruuttaessa syttyy nämä kaikki sekä takapäässä olevat varoitusvilkut muuttuvat keltaisesta valkoiseksi. Majakan takareunassa on liikenteen ohjaus toiminto missä valo siis valuu joko oikealle tai vasemmalle riippuen kummalta puolelta pitää ohittaa. Ja uudessa radiossa(vakio) on siis HF toiminto, eli mikrofoni katossa ja ääni kuuluu kaiuttimista. Koneessa on kameroita 3. 1 normaali takakamera hytin yläreunassa, 1 joka kuvaa vetokoukkua(sitä ei näe mistään päin hytistä muuten ja sitten 3 on edessä joka kuvaa työlaitekiinnitystä. Ilman sitä työlaitteen kyytiin saaminen on kun etsi neula heinäkasasta. Kiinnityspiste jää niin alas ettei sitä näe tuon ison ja massiivisen puominen edessä. Takapainoja mulla ei ole käytössä ollenkaan. Kävin yhdelle siirtämäss 5 suursäkkiä ja ilmoitin sille että katsotaan miten käy kun ei ole mitään puntteja. Oli 1000 kg säkkejä. No ei ne säkit tuntunut ollenkaan koneessa. Voimaa on ja kone on hyvin vakaa. Mittasin mikä leveys on näillä renkailla(440/50-17) ja mitta näytti 153 cm. Renkaat ovat litteitä/suoria profiililtaan joten oleta että kantaa pehmeällä hyvin. Pitoa ainakin näytti oleva. Koneeseen on asennettu kuten vanhaankin keskusvoitelu järjestelmä. Qtec teki sen Lempäälässä, malli Beka. On pikkasen siisti asennus. Ja itse koneelle löytyy paikka keulamuovin alla. Eli helposti pääsee käsiksi.





Kaiken kaikkiaan voin sanoa että mahtava kone. Kyllä kehitys on kulkenut 5ssä vuodessa siitä kun mun 760 tuli. Oikean kyljen kun avaa(muovit pois) niin ei sinne mitään enää mahtuu. Se on täynnä.





Ainoa mikä on jäänyt askarruttamaan on että mitä mahtaa tarkoittaa tuo GT mallimerkinnässä?

edit:
- selvisi, GT on tuo hieno hytti, ei siis ole DLX, korjattu tekstissä





Mutta kyllä tämä tästä!
 
Viimeksi muokattu:
No nyt piippari on säädetty! Ei piippaa enää. Voin poistaa jesarin summerin päältä. Ja yksi piuha mikä ei ollut kytketty niin on nyt kytketty. Eli saan jatkuva +12 taakse. Ja napajärjestys mun kaapelissa on nyt oikein sekin joten kaikki toimii. Nyt pääsee kokeilemaan työlaitteita.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis
Kävin tänää tehtaalla hakee varaosia pääsin käymään 860 hytissä.! On muuten julmetun kokoinen!! Teleskooppi todella pitkä verrattuna omaan. Mielenkiintoista että on tyhjä käynnillä vaikka kaasuvipu ois täysillä.? Vasta kun koskee kaasuun ni vaihtaa kierrokset.. turboahan se säästää..
 
Kävin tänää tehtaalla hakee varaosia pääsin käymään 860 hytissä.! On muuten julmetun kokoinen!! Teleskooppi todella pitkä verrattuna omaan. Mielenkiintoista että on tyhjä käynnillä vaikka kaasuvipu ois täysillä.? Vasta kun koskee kaasuun ni vaihtaa kierrokset.. turboahan se säästää..
Kyllä kaasuvipu toimii ihan perinteisesti.
 
Tässä muutama kuva. B8D23EFA-B7DF-4191-B8FB-F6D1EB4B7860.jpeg74BB5D06-739D-47A7-99A9-331FC3CA4082.jpegDCBCBF6F-EDC3-490D-90A5-4BABC74385BA.jpeg8D76E0A8-883A-42B7-A149-0D4C9AC24EEC.jpegD3CA3D63-9907-4798-845F-880E6E4868B3.jpeg
 
Tuossa oli kaasu vipu puolessa välissä ni kone tyhjäkäynnillä.Tapsa selitti että aina ku 760 860 käynnistää kone on aluksi tyhjäkäynnillä kaasuvivun asennosta riippumatta.Vasta kun koskee kaasuun ni kierrokset muuttuu .
Kone käy tarkistuskierroksen omassa ohjelmistossa sellaiset 15-20 sek ennen kun kaasua voi nostaa. Silloin se käy tyhjä käynnillä. Mutta vipu on mentävä tyhjäkäynnin kautta kun kaasua nostaa.
 
Steffe mikä toi viimeinen kuva on? Onko tuossa koneessa työlaite nostin takana vai onko se vetokoukun nostin? Otit taakse fasterin mitäs käytät sillä? Itseä ahdistaa taka ulos otto kun siinä vanhat liittimet, ja en todellakaan siedä niitä...
 
Steffe mikä toi viimeinen kuva on? Onko tuossa koneessa työlaite nostin takana vai onko se vetokoukun nostin? Otit taakse fasterin mitäs käytät sillä? Itseä ahdistaa taka ulos otto kun siinä vanhat liittimet, ja en todellakaan siedä niitä...
Siinä on kippi hiekpittimelle ja kesäisin kun ei ole hiekoitin käytössä niin siinä on työlaitelevy mihin laitoin Fasterin. Saa helposti kiinni tukkikärryn ja tielanan jne.
 
Siis tuo taka fasteri on mun oma viritys. Toinen juttu mitä mä laitoin niin koneen oven sisäpuolella on verkkotasku esim juomapullolle. Laitoin siihen poikki leikatun 1 l pissapoikapullon mihin olen laittanut vähän perustyökaluja, ruuvari, puukko, papukaijat, jakoavain sekä rätti. Pysyy hyvin paikoillaan siinä.
 
Kävin tänään vaa-alla koneen kanssa. 20 kg löpöä tankissa(30%), takakipissä kiinni 3x50cm hydeletkuja, 1 työlaitelevy 10mm ja 1 Faster koneenpuoleinen. Tulos oli 2840kg.
Työlaitelevyn missä siis on Fasteri kun ottaa pois, ajaa tankki vähn,tyjemmäksi, ottaa laidat pois peräkärrystä ja vinnsi sekä sen pukki niin pääsee reilusti alle 3500kg! Taitaa mennä jopa 30 kg alle! Ja siitä vähän aisapaino, 100 kg pois niin ei ole mitään ongelmia peräkärryn kanssa! :cool: :p
 
Hyvä noin, vaikka aika tarkalle menee. Työkälut sitten auton lavalle.
Sakot tulee vasta puntarissa, jos on tullakseen, rekisteriotteen painon pystyy neuvottelemaan.
 

Uusimmat keskustelut