860i GT - Standby - QTec/Beka - 5watts | Sivu 4 | AvantClub - Keskustelupalsta
Hiukan nyt arveluttaa... mitä FB:n puolelta on lukenut.

Näkyvyys työlaitteeseen on luokattoman huono, eli työlaitteen kytkentä ei suju kuin arvaamalla. Avantin kaikki kauhat on niin pieniä, ettei huulilevyä näe kajuutasta ym. Mimmonen kauha sulla Steffe on, ja näkeekö sillä operoida?

Ja näkeekö esim kantojyrsintä operoida?
Ostin tehtsan protokaihat pois kun olivat nettikoneessa. Lumi/multakauhac2 m ja n 1660 ltr. Eli iso. Aivan mahtava. Sekä sorakauha 180 cm HD. Aivan loistava sekin. Kiinnikkeeseen ei näe ilman kamera. Noin muuten käytän 360 astetta pyörivää sekä tasoituskauhaa. Toimii.
 
En oikein ymmärtänyt mitään tuosta... näkeekö siis kauhan huulilevyn vai ei?

Ja miten muut työlaitteet, kuten kantojyrsin? Näkeekö sitä operoida?
 
Kiinnikettä ei näe ilman kameraa. Huulilevy näkyy tasoituskauhassa, ei muissa. Ihan perus setti siis. Kantojyrsin näkyy hyvin.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Juha
työlaitteen kytkentä ei suju kuin arvaamalla.
Näinhän se on (minun mielestäni) vanhempienkin koneiden kanssa, olen minä tuota kameraa kaipaillut aina silloin tällöin TheKoneen nokalle niin ei tarttis arvailla tai noukkia pudonnut työlaitetta :rolleyes: Itseasiassa oikealle näkee, mutta vasemmalla on näkemäesteitä tai käyttäjällä ei vain pää liiku tarpeeksi?. TheKone'essa on hydr kiinnitys.
 
Yks 860-käyttäjä laittoi fb-keskusteluun kuvan kauhasta, joka on 2000 leveä ja 1100 syvä. Puomi pitkänäkään kauhasta ei näy mitään... Arveluttaa...
FB_IMG_1593188286063.jpg
 
Mulla oli jossain vaiheessa kokeilussa puomiin kiinnitetty GoPro, jonka kuvaa katselin WiFi-yhteyden kautta ohjaamoon iPadista. Ehkä tuo systeemi vähän auttoi, mutta loppujen lopuksi sitä kyllä oppii tuntemaan, milloin kauha tai työväline on suunnilleen oikeassa paikassa.
 
Ainakin niissä 3 kauhassa mitä mulla on niin eivät tuota ongelmia. Kauhan nappaaminen kameran avulla on suorastaan helppo. Lidäksi ksuhojen mitoitus on oikea rikä niin kuin väjän 760 mallissa oli että ksuhat olivst vähän nenällä maassa. Täsdä ne ovat sla asennossa tasaisesti masta vadten koko pohjanmpituudelta. Mun XXXL lumi/multaksuha joka on 2 m ja pihja 1.15m niin reikien lävitse näkee huulilevynkin. Samoin mun HD sorakauhassa joka on 1.8 m leveä. Reikien lävitse näkee hyvin. Ja siinä 1.6 m tasoituskauhassa näkee hyvin kauhan takareunan yli huulilevylle asti. Huom nämä kaikki siis puomin vierestä, ei puomin päältä.
En koe itse että on ongelma missään muodossa.
 
Ainakin niissä 3 kauhassa mitä mulla on niin eivät tuota ongelmia. Kauhan nappaaminen kameran avulla on suorastaan helppo. Lidäksi ksuhojen mitoitus on oikea rikä niin kuin väjän 760 mallissa oli että ksuhat olivst vähän nenällä maassa. Täsdä ne ovat sla asennossa tasaisesti masta vadten koko pohjanmpituudelta. Mun XXXL lumi/multaksuha joka on 2 m ja pihja 1.15m niin reikien lävitse näkee huulilevynkin. Samoin mun HD sorakauhassa joka on 1.8 m leveä. Reikien lävitse näkee hyvin. Ja siinä 1.6 m tasoituskauhassa näkee hyvin kauhan takareunan yli huulilevylle asti. Huom nämä kaikki siis puomin vierestä, ei puomin päältä.
En koe itse että on ongelma missään muodossa.
Tämä arvokasta tietoa, kun 860 hankinta on mielessä. Että sillä pärjää, vaikka kauhaa ei näekään kunnolla, ja meinasit, että näkymä kantojyrsimeen on ok.
 
Kävin tänään vaa-alla koneen kanssa. 20 kg löpöä tankissa(30%), takakipissä kiinni 3x50cm hydeletkuja, 1 työlaitelevy 10mm ja 1 Faster koneenpuoleinen. Tulos oli 2840kg.
Työlaitelevyn missä siis on Fasteri kun ottaa pois, ajaa tankki vähn,tyjemmäksi, ottaa laidat pois peräkärrystä ja vinnsi sekä sen pukki niin pääsee reilusti alle 3500kg! Taitaa mennä jopa 30 kg alle! Ja siitä vähän aisapaino, 100 kg pois niin ei ole mitään ongelmia peräkärryn kanssa! :cool: :p
Mites, kun Koneviesti testasi, niin painoa oli paljon enemmän...

"860i:n turvakaarellisen version painoksi ilmoitetaan 2760 kiloa ja hytillisen 2910 kiloa. Todelliseksi työpainoksi kaikilla varusteilla, kuten lisävastapainolla, mittasimme 3200 kiloa. Aletaankin olla rajoilla, onko 860i enää pienkuorman – valmistaja itsekin mainitsee tyyppikilvessä kyseessä olevan kompaktin pyöräkuormaimen."

Takapainon poistaminen vähentää jotain, oliko 270kg tms?
 
Piinaan vielä detaljeilla...

DLX-hyttien kanssa on ollut semmonen ongelma, että kun ahnehtii kauhaan liikaa sepeliä, osa saattaa heilahtaa puomia pitkin hytin ja puomin akselin väliin piukkaan, ja kivet syö maalit ja kirskuu puomia nostettaessa.

Tänään kun tsekkailin 860:ä, totesin kauhukseni, että hytin ja puomin akselin välillä on useampi sentti tyhjää tilaa, josta kivet pääsevät vapaasti menemään koneen sisuksiin... Ks. kuva. Oletko Steffe huomannut asiaa?

Toinen yksityiskohta, joka jäi mieleen oli läpiviennin puuttuminen. Tähän asti hyttiin on voinut tuoda sähköjohtoa yms. kaapelia valmiin läpiviennin kautta, mutta 8-satkussa ei moista kumitettua reikää olekaan! Mistä siis kaikki omat sähkö- ja kaapelivedot hyttiin???
1594231677618.png
 
Ota isompi kauha niin ei tarvitse olla ahne. Läpiviennille en koe tarvetta kun kaikki tarvittavat löytyy puomin päästä.
 
Ota isompi kauha niin ei tarvitse olla ahne. Läpiviennille en koe tarvetta kun kaikki tarvittavat löytyy puomin päästä.
1600 XL kauha on tietty tulossa, mutta ainahan sitä voi läikkyä yli. Ei ole tapana ajaa vajailla kauhoilla...

Onhan sullakin noita kameroita ja muuta. Mistä niiden johdot on vedetty?
 
1600 XL kauha on tietty tulossa, mutta ainahan sitä voi läikkyä yli. Ei ole tapana ajaa vajailla kauhoilla...

Onhan sullakin noita kameroita ja muuta. Mistä niiden johdot on vedetty?
No mulla 1800 hdxl sorakauha ja 2000 hdxxl lumikauha. Ei tietoa mistä on vedetty. En ole itse asentanut.
 
Nojuu, ei se nyt kauhan koosta ollut kyse, vaan tuosta isosta raosta, josta koneen uumeniin voi tippua mitä vaan. Pidän sitä outona suunnittelumokana.
 
Tänään kytkin ohjaukset niin että reunimmaiset moduulit kattomajakassa toimivat vasen/oikea suuntavilkkuna! :) :cool:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Leppis

Uusimmat keskustelut