A 218 matalammaksi | AvantClub - Keskustelupalsta

karihsep

Jäsen
Keskustelun aloittaja
13.3.2012
45
0
6
On monta syytä saada AVANT matalammaksi.Mielessä ollut että katkaisen turvakaaren sillä lailla jotta yläosan saa nostettua pois.Takaisin paikalleen, voisi nostaa tarvittaessa ja lukita se joka kulmasta kiinni.
Tietenkin turvakaaren saa kokonaan pois mutta näyttää iso töiseltä.Millä menetelmällä sen saa helpoiten pois.
Onko muita ehdotuksia kokemuksia asian tiimoilta.
 
Itsekin olen useamman kerran miettinyt, että turvakaaren "pikalukitus" olisi kyllä hyvä, näin voisi pikku-vantinkin laittaa kuomulliseen kärryyn ja sitä rataa.. Ilman turvakaarta ei kannata paljon ajella, mutta pikalukitus voisi ratkaista asian.
 
Mielestäni jokainen vastaa tekemisistään.Asia oli että miten helpoiten saa turvakaaren pois.
 
jets sanoi:
Itsekin olen useamman kerran miettinyt, että turvakaaren "pikalukitus" olisi kyllä hyvä, näin voisi pikku-vantinkin laittaa kuomulliseen kärryyn ja sitä rataa.. Ilman turvakaarta ei kannata paljon ajella, mutta pikalukitus voisi ratkaista asian.
Sinäpäsen sanoiksi puit,kuljetuksen ajaksi matalammaksi.
 
En nyt muista onko 200-sarjasen turvakaaressa suoraa osuutta putkissa lainkaan, mutta joskus suunnittelin isompaan, että katkaisisi putket suorista kohdista ja hitsaisi toiselle puolelle sisäputken ja sitten joko tappi+sokka tai pultti ja mutteri yhdistelmällä kiinni takaisin kehikko paikalleen. 200-sarjasesta vissii vähän hankala irroittaa rops kokonaisena? Isommissa sekin voisi olla vaihtoehto...
 
Pikkukoneen kaari menee muistaakseni halki.. ja vaatii aikalailla askartelua että sen saa takaisin
Pulteilla se on kiinni. Pois sai ilman muovien irroitusta ronkkimalla.. vaatii kattorautojen avauksen jotta halkee.. ja yks mies ei sitä takaisin laita.

Ollaan muutamaan purkutyömaalla olevaan avanttiin jouduttu asiakkaan pyynnöstä tekemään
Pika kaari. Se rops laukee ensimmäiseen rälläkän pyyhkäisyyn.

Jaa joudutaan ottamaan vastuu vapautus lauseke vielä asiakkaalta.

Mutta kyllä.

Takaputket poikki. Motonetista 55mm noin 20cm pakoputken liitospalat. Hitsaamalla kaaren alapäähän kiinni. Siihen sitte vaan laskee kaaren päälle. Edessä antaa olla pulteilla..

Tarpeeks vaikeesti selitetty?
 
menikös se 20 hp:n kohdalla raja, jonka jälkeen olisi oltava rops katto työkoneessa? Tosin keskustan purkutyömailla yms. näkee joskus 600 sarjan koneita ilman kaarta.
 

Uusimmat keskustelut