Tuli etsittyä jonkin aikaa ramppeja, että olisi saanut avantin kyytiin ja kyydistä pois metrin korkeudella keikkuvalle LT:n lavalle. Tarjonta oli vähäistä ja kovin tyyristä. Lisäksi useimmissa tyrkyllä olleissa vaihtoehdoissa pituus loppui kesken. Erialisten päätelmien ja syventävien mittanauhatestien jälkeen kolme metriä ramppia alkoi tuntua parhaalta. Kun niitä ramppeja ei löytynyt valmiina, haalin kasan rautaa ja houkuttelin edistyneemmän hitsaustaidon ja välineet omaavan tuttavani talkoisiin. Aluksi oli tarkoitus tehdä lattaraudasta ohjurit sivuille, mutta ne jätettiin pois, koska ei voi tietää että mitä ja minkä muotoista sinne lavalle on milloinkin menossa. Puoliksi tuli harjaterästä 12mm halkaisijalla 7,5 cm jaolla. Tähän päädyttiin, jottei katti pompi kovasti rampille ajeltaessa. Lopputuloksesta tuli jämäkkä ja rampille ajo on aina yhtä jännittävä kokemus, koska ylätoppareita ei vielä ole. Pituutta olisi saanut olla ehkä 20 cm lisää, nyt takapuskuri vähän kyntää kun lavalle mennään kaivuri edellä.
Kuvareportaashissa on rakennekuvan lisäksi kuva luokitustestistä, jossa ramppi koeponnistetaan n. 4000 kg painolla. Hyvin kesti.
Kuvareportaashissa on rakennekuvan lisäksi kuva luokitustestistä, jossa ramppi koeponnistetaan n. 4000 kg painolla. Hyvin kesti.