Ajovalot | AvantClub - Keskustelupalsta

Maasturisti

Ylläpito
Keskustelun aloittaja
7.9.2008
3 198
142
63
Espoo
Ajovaloista aika jätti tai siis lähinnä polttelevat sulakkeita. Todennäköisin vika huollon mukaan löytyy valaisinkotelon sisältä. Kun toisesta on lasi valmiiksi halki, voisi korjauksen aloittaa hankkimalla uudet umpiot tai siis koko valosysteemit.

Koneeni on tieliikennevarusteltu ja rekisteröity, joten lienee paikallaan hankkia liikennekelpoiset umpiot e4/ce tjsp?. Olisiko menovinkkejä IKH:n lisäksi aloituspaikasta? Valojen pitäisi tietenkin olla markkinoiden parhaat mutta ne eivät saisi maksaa kovin montaa kymppiä. Ja pitäisikö lopuksi poiketa konttorilla muutoskatsastamassa halogeeni hehkulampun tilalle?
 
Ainakin autopuolella uusia umpioita ei tarvitse katsastaa, kunhan lasin merkinnät vastaavat sisältä löytyvää tuikkua. Tietty autolla xenonien kanssa pitää löytyä pesurit ja mahdollisesti tasonsäätö vuosimallista riippuen, mutta luulisi että työkoneeseen kelpaa mikä vaan oikean e-merkinnän omaava tuikku. Suosittelen kyllä varauksetta xenoneita myös työkoneeseen jos persaus kestää niitä ostella, vähemmällä sähköllä enemmän valoa.
 
juu, ei raaski xenoneita laittaa ajovaloiksi. katolle ehkä joskus, siellä niistä on enemmän hyötyä. Ajovalot joutuu käytännössä laittamaan parkeille esim lingotessa pakkaslunta, muuten ei nää mitään.
 
Mä ostin Motonetista muistaakseni Boschin työvalot. Tai sitt ne oli Hellan..... Yksi eteen ja toinen taaksepäin. Maksoivat noin 20 euroo kappale, mutta ovat mun mielestä laadultaan ihan hyvät. Katselin ensin yli puolet halvampia valoja, mutta niitten laatu ei oikein vakuuttanut. Noi on ihan tukevaa muovia, tiiviin oloset ja valotehokin osottautu ihan hyväksi.
 
Ostin Avanttiini Hellan työvalot kaksi eteen ja yksi taakse. Toimivat ja valaisevat
mukavasti. Mönkijään laitoin "peruutusvaloksi" lähes identtisen kopion ko.valaisimesta.
Valoteho on huomatavasti huonompi ja lisäksi olen joutunut tiivistämään heijastimen ja
lasin välistä saumaa, kun vesi pääsi sisään. Pikku lisä satsaus laatuun on siis järkevää näissäkin
hankinoissa.
 
Valot hävisivät minunkin Avant 630:sta, ei muuta kuin soitto huoltoon, kun kerroin oireet ja mitä oli tutkittu, Viitanen epäili että viiksikatkaisija on sökö, ei muuta kuin uusi tilaukseen, tässä vanhassa viiksessä valot oli kytketty ilman relettä ja se on muutamassa tapauksessa aiheuttanut kyseisiä ongelmia. Pari päivää odottelua ja valoviiksi tuli postissa, nyt on vaihdettu ja taas valot toimii, uudessa viiksessä valot on kytketty releiden kautta. Kiitoksia taas huollolle nopeasta ja asiantuntevasta palvelusta.
 

Uusimmat keskustelut