• Tervetuloa AvantPlaneetan uudistetulle foorumille! Lue ja keskustele aiheesta lisää klikkaamalla tätä linkkiä.

Avant 200 sarjalaisen ohjaamo ja sen lämmitys?

Timo59

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.11.2019
12
9
3
Onko kenelläkään 200 sarjalaisessa ohjaamoa ja miten mahdollisesti olette värkänneet siihen lämmitystä?
Nyt kun talvi tekee tuloaan, niin onko 200 sarjalaiseen suunniteltu ohjaamo kuinka käyttökelpoinen talvella ja onko kukaan viritellyt siihen lämmitystä?
Itse olen harkinnut ohjaamoa ja siihen jonkinlaista lämmitystä, vai tarvitseeko tuota ohjaamoa ollenkaan...
Kertokaapa palstaveljet kuinka lumihommat sujuu ohjaamon kanssa tai ilman?

10.8.2012
63
2
8
Ilman ohjaamoa olen 300-sarjalla lumityöt tehnyt. Sormia alkaa paleltamaan koska täytyy vipuja puristaa eikä käsineiden sisään vipuja vasten jää ilmaa lämpöeristeeksi. Myös polvet kylmettyy kun niissäkin vaatteet painuu tiukasti ihoa vasten. Ilman ohjaamoa on paljon helpompi käydä välillä käsin jotain siirtämässä ym., joten en ole toivonut ovea riesaksi, mutta lämpökahvat olisi kivat. Tähän asti on pärjännyt talvet kun välillä pysähtyy ja heiluttelee sormia tai käy jossakin lämmittelemässä. Urakointikäytössä jotain lämmitystä pitäisi olla, mutta näin omalla pihalla pärjää ilman hyttiäkin.

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
280
25
28
Jyväskylä
Onko kenelläkään 200 sarjalaisessa ohjaamoa ja miten mahdollisesti olette värkänneet siihen lämmitystä?
Nyt kun talvi tekee tuloaan, niin onko 200 sarjalaiseen suunniteltu ohjaamo kuinka käyttökelpoinen talvella ja onko kukaan viritellyt siihen lämmitystä?
Itse olen harkinnut ohjaamoa ja siihen jonkinlaista lämmitystä, vai tarvitseeko tuota ohjaamoa ollenkaan...
Kertokaapa palstaveljet kuinka lumihommat sujuu ohjaamon kanssa tai ilman?
Moi
Tuolla sisäpiiri puolella on minun rakentelu juttuja lämpimästä hytistä avant 630 tuli taloon alta.
Toki on eri malli kuin sinulla, mutta pleksistä tehden ei tullut kalliiksi. Mikäli webaston laittaa niin ei ole mitään väliä vaikka jää rakoja sinne tänne. Eilenkin oli -5 astetta pakkasta ja kun aurailin ensin kotona ja siirryin naapuriin niin piti ovi avata tien päällä kun tuli niin kuuma vaikka teho minimissä. Suuttimia on mulla 2kpl ja ei puhalla lähellekkään etu ikkunaa, silti ei mitään ongelmaa. Kyllä lämpösessä on mukavaa!!

• Tykkää
Reactions: Timo59

Juha

Jäsen
25.4.2018
115
4
18
Kaarina
Pari ekaa talvea aurailin hytittömällä 420:llä, ja nyt pari viimeistä talvea DLX-ohjaamossa, eli lämpöisessä. Aurausjälki on parempaa, kun ei tarvi palella ja kiirehtiä kotiin lämpimään, eli voi hieroa tarvittaessa vähän kauemminkin jotain hankalaa kohtaa. Tuntuu jopa ylelliseltä, kun voi paitahihasillaan ajella kesäkengät jalassa...

• Tykkää
Reactions: Timo59 ja STEFFE

Timo59

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.11.2019
12
9
3
Tänään työpäivän jälkeen (eläkeläistyöläinen) kävin IKH.lla kyselemässä polykarbonaattitevyä ja siihen reunanauhaa. 1000 x 1500 x4mm uv suojattu molemmin puolin 98euroa. Reunanauha jotain 2,8euroa metri. Siitä illankähmyssä sitten pienellä 125mm rälläkällä jossa timanttilaikka muotoilin "sivulasin". Talli missä joutuu duunaa on todella ahdas, kun on tehty aikoinaan kelkkatalliksi. Nyt sitten mietin miten tuon saan kiinni paikalleen. Olen etsinyt ns 50mm halkasialtaan olevia "tuomaripillejä" eli putken kiinnikkeitä joilla kiinnittäisin tuon levyn ilman että tarvitsisi porata turvakaariin reikiä. Ne ovat kuitenkin pysyviä. Etrasta kävin kysäsemässä ja heillä on tilauksesta saatavilla sellaisia ns kiinnikkeitä joissa kumipäällyste putkea vasten halkaisijaltaan 51mm. Luulen että käyn sellaiset hommaamassa, jos muuta ei löydy.. Olisiko palstaveljillä muita ehdotuksia? 20191209_213757.jpg20191209_213819.jpg20191209_214849.jpg20191209_214910.jpg20191209_215000.jpg

Timotopi

Jäsen
30.5.2016
280
25
28
Jyväskylä
Tänään työpäivän jälkeen (eläkeläistyöläinen) kävin IKH.lla kyselemässä polykarbonaattitevyä ja siihen reunanauhaa. 1000 x 1500 x4mm uv suojattu molemmin puolin 98euroa. Reunanauha jotain 2,8euroa metri. Siitä illankähmyssä sitten pienellä 125mm rälläkällä jossa timanttilaikka muotoilin "sivulasin". Talli missä joutuu duunaa on todella ahdas, kun on tehty aikoinaan kelkkatalliksi. Nyt sitten mietin miten tuon saan kiinni paikalleen. Olen etsinyt ns 50mm halkasialtaan olevia "tuomaripillejä" eli putken kiinnikkeitä joilla kiinnittäisin tuon levyn ilman että tarvitsisi porata turvakaariin reikiä. Ne ovat kuitenkin pysyviä. Etrasta kävin kysäsemässä ja heillä on tilauksesta saatavilla sellaisia ns kiinnikkeitä joissa kumipäällyste putkea vasten halkaisijaltaan 51mm. Luulen että käyn sellaiset hommaamassa, jos muuta ei löydy.. Olisiko palstaveljillä muita ehdotuksia? katso liitettä 4286katso liitettä 4287katso liitettä 4288katso liitettä 4290katso liitettä 4291
Minä kanssa yritin ensin semmoisilla pannoilla jossa kumipäällä ja metalli sisus.... Osta vain yksi ja kokeile jos onkin samanlaisia, tuolla ne on tallissa odottelee paksumpaa turvakaarta ! Ei kiristynyt kun just liian iso halkaisija. En viittinyt ruveta kikkaileen jotain siihen väliin.

Timo59

Jäsen
Keskustelun aloittaja
27.11.2019
12
9
3
Minä kanssa yritin ensin semmoisilla pannoilla jossa kumipäällä ja metalli sisus.... Osta vain yksi ja kokeile jos onkin samanlaisia, tuolla ne on tallissa odottelee paksumpaa turvakaarta ! Ei kiristynyt kun just liian iso halkaisija. En viittinyt ruveta kikkaileen jotain siihen väliin.
Aikoinaan oli sellaisia muovisia "tuomaripillejä" 48mm halkaisijaltaa joilla kiinnitettiin eräässä paikassa sähkökaapeleiden (50mm) suojaputkia, mutta niiden valmistus on kuulemma lopetettu. Noita kumi / metalli pantoja löytyy kaupasta, mutta pitää tosissaan testata mikä on sopivan kokoinen. Tuo 50mm on jotenkin sellainen mitta ettei sille löydy sopivaa vaikka kuinka googlettelee.... Sillähän ei ole merkitystä vaikka lasi jäisi jonkun millin irti turvakaaresta, siihenhän on varmasti saatavilla jonkinlaista tiivistenauhaa.. Tuota polykarbonaattia ei ainakaan myyjän (ulkosuomalainen) ollut UV suojattuna heillä 5mm paksuna? Miten olisi sellaiset kiinnikkeet jotka ns napsutetaan paikalleen? https://www.ahlsell.fi/34/sahko/asennustuotteet/13-kiinnitystarvikkeet/kiinnitystarvikkeet-obo-bettermann/putkikiinnikkeet/sf1317391/ ainoa, että niistä jää osa näkyviin ainakin minulla lasin ulkoreunan ulkopuolelle. Olisi ainakin helppo ottaa kesäksi lasit irti..?????

Maasturisti

Ylläpito
Ylläpidon jäsen
7.9.2008
2 909
6
38
Espoo
Koitin etsiä tuolta aliexpressistä, mutta ei seilläkään niitä kumipäälysteisiä rinkuloita juuri kummempia ollut,

Ehkä kuitenkin tuollaisella alumiinikappaleella saisi näyttävämmän näköistä jälkeä aikaan:

Motonetissä on hyvännäköisiä rosterikiinnikkeitä, mutta ne on aika kalliita (25 e/kpl):

MikaV

Jäsen
29.10.2019
43
20
8
Uusikaupunki
Saisko tehtaalta noita alkuperäisiä kiinnikkeitä? Ainakin omassa koneessa vm -19 on kaaressa valmiit kierrereiät mihin nuo kiinnikkeet ruuvataan.