Avant 216 ryömii | AvantClub - Keskustelupalsta

natikka

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.6.2010
32
0
6
Onko jossain vikaa vai onko ominaisuus? Minun 216 avantti tasamaalla ryömii hitaasti taaksepäin vaikka ei paina ajopoljinta ei se ajossa haittaa mutta esim kärryä koukkuun laittaessa pitää seisontajarru kytkeä tai painaa kauhanhuuli maahan että pysyy paikoillaan.
 
En tiedä 216:n rakenteesta sen enempää mutta tuo viittaa siihen että ajon säätöventtiili ei vapaudu kokonaan, eli siinä on koko ajan pieno veto päällä. ajovaijeria säätämällä tuo ongelma poistuu.

Edit: Kattelin varaosakuvastosta että siinä on hydr. polkimet eli vaijeria ei ole olleenkaan..
 
216:ssa on poljin suoraan venttiilissä kiinni. Onkohan siinä mitään säätömahdollisuutta?
 
200 sarjan koneissa säätötilavuuspumpun keskittäjä on pumpun kyljessä, säätö tapahtuu servosylinterin päästä. Tähän tarvitsee yhtä erikoistyökalua.

Vika voi kuitenkin olla myös yhdessä ajomoottorissa joka vuotaa sisäisesti, jolloin pilottipainen jolla ruokitaan ajopiiriä vuotaa viallisen moottorin kautta ja aiheuttaa virtauksen joka vetää ehjillä moottoreilla.

Suosittelen huoltoliikkeen käyttöä tässä tapauksessa.
 
Täällä sama juttu 216:ssa ryömii hiljalleen taakseppäin.. hmm.. pitäsköhän tutkia asiaa tarkemmin...
 
Uutena Avantistina täältä saa hyviä neuvoja. Ostin tehtaalta käytetyn 216 koneen ja se ryömii hitaasti eteenpäin. Tässä ylempänä pohdittu, onko ominaisuus, vai vika? Myyjä tehtaalla sanoi että on kaikille koneille ominaista ja käsijarrun käytöllä hoidettavissa, mutta tuo Huollon kommentti vähän hämmästyttää. Onkohan mulle myyty viallinen kone, vaikka kaiken piti olla kunnossa?
 
Moi, Mulla ryömi vanha 216 ja nyt ryömii uusi 220. Mielestäni ominaisuus. Tarkoitan siis, että ryömii 1cm/3sek tms. tod. hiljaista nopeutta.

Joudun itsekin käyttämään jarrua välillä.
 
Oma 216 ei ole koskaan ryöminyt tasaisella. Rinteessä valuu hitaasti, jos seisontajarru ei ole päällä mutta niin taitavat kaikki Avantit. Mutta uskoisin, että ryömintä pitäisi saada säädöillä kuriin.
 
29 tuntia oli koneessa mittarissa kun sen hain (esittelykone). Eihän tuo nyt niin paljoa ole, n. 100 tuntia vuodessa. Täällä periferiassa menee yksin nurmikon leikkuuseen arviolta ainakin 60 tuntia vuodessa. Pitäisi varmaan jättää osa kesannolle välillä.
 

Uusimmat keskustelut