Antti 218

Jäsen
Keskustelun aloittaja
26.5.2020
12
0
1
Moro,
Käynnistyy hyvin ja kylmänä käy tasaisesti ja hienosti, mutta hetken lämmettyään alkaa röpöttämään, ei nosta kierroksia, tussauttelee vähän pakoputkesta jne. Vanhoista keskusteluista olen bongannut venttiilien voiteluongelman, mutta venttiilikansien alla on kyllä öljyä eikä mitään näytä kuivalta. On tarjottu myös viallista kannentiivistettä, mutta ei savuttele kierroksia laskiessa ja tulpat on erittäinkin hyvän näköiset. Ei myöskään tsuhtsuhhuttele. Huohottimen putkesta pumppaa kyllä ilmaa ulos, mutta mielestäni ei pakokaasua kuitenkaan? Jokin aikaa sitten huomasin, että kierrosnopeudensäätimen kiinnitysmutteri oli löystynyt, painoin jouseen hieman esikiristystä ja kirrasin mutterin kiinni, mutta ei ole hajuakaan, kuinka tuo pitäisi säätää. Ryyppyvaijeri jumittaa, ja se välillä pitää kädellä kääntää moottorin päästä pois päältä. Mistä, ja missä järjestyksessä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
 

Antti 218

Jäsen
Keskustelun aloittaja
26.5.2020
12
0
1
Tulpat ja pa-suodin ovat varsin uusia. Sytytystesterillä olen myös todennut, että molemmat puolet antavat sytytysvirtaa hienosti.

Eilen hieman tutkin vielä asiaa ja totesin, että tuo kierrosnopeudensäädin liittyy kyllä asiaan jotenkin. Käytin koneen paikallaan kuumaksi ja kun röpötys alkoi, samaan aikaan kierrosnopeudensäädin heilahteli jonkin aikaa kunnes rauhoittui paikalleen. Samalla rauhoittui röpötyskin.

Aiheuttaako siis kierrosnopeudensäätimen väärä toiminta käyntihäiriön, vai aiheuttaako jokin muu moottorin kuormituksen heiluntaa kuumana johon sitten vain kierrosnopeudensäädin ihan oikein pyrkii reagoimaan?
 

MikaV

Jäsen
29.10.2019
124
55
28
Uusikaupunki
Joku muu aiheuttaa röpötyksen ja nopeudensäädiin vain yrittää korjata röpötyksestä johtuvaa kierrosten muuttumista. Jos nopeudensäädin heiluu omia aikojaan niin ei aiheuta röpötystä vaan kierrosten pumppaamista. Kaasari kannattaa avata ja katsoa että on puhdas ja suutin ei ole tukossa, myös kohon toiminta kannattaa tarkastaa ettei neulan välissä ole roskia ja itse kohon sisälle ei ole päässyt bensaa. Onko tuossa kaasarin alla solenoidia johon menee johto? Jos on varmista että solenoidi saa sähköä, jos sähkön saanti takkuilee (jossain löysä liitos?) niin myös bensan saanti takkuilee. Solenoidi sulkee bensan pääsyn pääsuuttimeen.
 
  • Tykkää
Reaktiot: Aku9

MikaV

Jäsen
29.10.2019
124
55
28
Uusikaupunki
Kannattaa kokeilla myös tulppien vaihtoa, joskus hyvän näköisetkin tulpat voivat temppuilla.
 

exjko

Moderaattori
24.2.2009
1 203
110
63
ajoleikkuri (B&S) oireili noin, eli kierrosnopeuden säädin yritti kaasutella konetta mutta sai sen alltoilemaan ja sammumaan. Starttasi uusiksi, mutta muutaman metrin ajon jälkeen sama juttu. Syynä oli bensapula ja kun päästi varovasti paineilmaa 'vastakarvaan' kaasarilta tankkiin, niin käynti korjautui normaaliksi. Polttoaineletku oli siis tukossa.
 

Antti 218

Jäsen
Keskustelun aloittaja
26.5.2020
12
0
1
Hei taas, ja kiitoksia kovasti vastauksista. Palailimme mökiltä ja pääsin taas Avantia purkamaan. Näyttää siltä, että starttisolenoidi on menneisyydessä aiheuttanut ongelmia, johto on nimittäin selvästi sivuleikkureilla katkaistu ja tungettu sitten takaisin ”paikoilleen” tuonne solenoidin tiivisteen sisään, ja solenoidin varsinainen toimilaite, eli venttiili on poistettu. Selittänee lyhyehkön jälkikäynnin jota on välillä esiintynyt. Saako noita kaasarisolenoideja ostettua erikseen jostain, mistä?

Koho näyttää ehjältä ja kaasari muutenkin ihan puhtaalta, putsaan vielä kuitenkin huolella ennen takaisin laittoa. Saas nähä, vähän tuntuu nyt ettei röpötysongelma välttämättä vielä tällä ratkea.
 

bleve

Jäsen
17.8.2013
122
10
18
Vihti
Tehtaalta on saanut tähän asti kaikki varaosat mitä on tarvinnut.

Röpötys kuitenkin liitynee noihin kierrosnopeussäätimen jousien asentoon. Korjailin vastaavan vian b&s ruohonleikkurista viikko sitten, siellä oli toinen jousista katkennut, kun väänsin siihen uuden koukun ja pistin takaisin paikalleen niin röpötys hävisi. Eli kaasuttimessa ei ollut mitään vikaa vaikka kone röpötti.
 
Samankaltaiset keskustelut
Keskustelun aloittaja Otsikko Osio Vastauksia Päivä
raksaaja Avant 218:n puomi ei halua nousta & jousipalautus joystickin etuasennosta taaksepäin ei toimi. Avant Planet - Huolto ja korjaus 9
raksaaja Avant 218, tsup tsuh vasemmalta Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
raksaaja Avant 218 käy epätasaisesti Avant Planet - Huolto ja korjaus 7
I Avant 218 työhydrauliikan muuttaminen Avant Planet - Huolto ja korjaus 12
A Avant 218 takarengas tyhjenee jyrkissä käännöksissä Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
R Avant 420 Avant Planet - Huolto ja korjaus 4
Jyrki pokela Avant hytin äänierityksen parantaminen Avant Planet - Huolto ja korjaus 8
J Avant 220 ei lataa Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
Terppa avant 520+ jumittaa Avant Planet - Huolto ja korjaus 9
J Avant 225 öljyvuodon etsintä ja korjaus Avant Planet - Huolto ja korjaus 96
J AVANT 220 Kohler CV20S kaasuttimen vivusto. vm.2011 Avant Planet - Huolto ja korjaus 3
Jannu45 Avant 420 pumpun imuletkun koko Avant Planet - Huolto ja korjaus 1
M Uudemman Avant 200-sarjalaisen työlaitekiinnike vanhaan 200-sarjalaiseen Avant Planet - Huolto ja korjaus 7
V Avant tiputtelee öljyä Avant Planet - Huolto ja korjaus 7
P Kaivurin liitin tiputtelee - miten korjataan? (Avant 220 + kaivuri 170) Avant Planet - Huolto ja korjaus 8
K Avant 635 nostossa häikkää Avant Planet - Huolto ja korjaus 6
JWP Avant 514 Avant Planet - Huolto ja korjaus 12
Saaristolainen Avant 240 Kohler V20 venttilien säätö Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
Saaristolainen Avant 220 öljyvuoto Avant Planet - Huolto ja korjaus 4
A Avant 220 kauha ei pysy ylhäällä Avant Planet - Huolto ja korjaus 10
MikaV Avant 225 hydrauliikan nopeatoimisuus. Avant Planet - Huolto ja korjaus 45
H Avant 220, jännitemittari Avant Planet - Huolto ja korjaus 5
V Avant 320 käsijarru pelti Avant Planet - Huolto ja korjaus 2
W Avant 216 jäi tyhjäkäynnille Avant Planet - Huolto ja korjaus 0
P Avant kolisee Avant Planet - Huolto ja korjaus 2

Samankaltaiset keskustelut