Avant 218 työhydrauliikan muuttaminen | AvantClub - Keskustelupalsta

ipem

Jäsen
Keskustelun aloittaja
2.5.2012
11
0
1
Onnistuuko helpolla työhydrauliikan litramäärän lisääminen 23L -> 29-31L/185 bar. ?
 
Esimerkiksi mönkijän metsäkärryissä on irrallisia hydrauliyksiköitä omalla moottorilla. Pystyisiköhän sellaisen kytkemään rinnalle/sarjaan Avantin hydrauliikkaan? Tietysti se pitäisi olla helposti irroitettavissa, eli työlaitepuolen liittimiin, joten Avantin perustoimintoihin (ajo, nosto, kääntö) siitä tuskin olisi lisäpotkua. Vaikka kai se teoriassa onnistuisi laittaa myös primääripuolelle.
 
Timberman sanoi:
ipem sanoi:
Onnistuuko helpolla työhydrauliikan litramäärän lisääminen 23L -> 29-31L/185 bar. ?

Jeps, onnistuu !! Avant 420 koneessa on työhydrauliikka 31 l/min /185 bar :cool: :mrgreen:

Siitähän tuon tehon nappasinkin, tai oikeastaan 419 koneesta. Helpoinhan se on vaihtaa koko kone mutta kun se ei mahdu talliin. Jos pitää tehdä uusi tallikin niin ... vois olla helpompaa vaihtaa vain osia. ;)
 
STEFFE sanoi:
420 konettahan voi chopata! Eli turvakaari vaan matalammaksi....

Tätäkin vaihtoehtoa olen vakavissani miettinyt. Kuvista olen katsellut ettei olisi ihan mahdoton tehtävä.Olisi reilusta 10cm kiinni.
Onko kellään tietoa, tekeekö Avant-tehdas kyseistä toimenpidettä :?:
 
On ainakin ennen tehnyt. Mulla on tehtaalta tullut chopattu koppi 520 sr1 koneessa, eli 10 cm matalampi kuin vakio puhelinkoppi.

Näitä on valmistunut n. 10 kpl.
 
ipem sanoi:
Onnistuuko helpolla työhydrauliikan litramäärän lisääminen 23L -> 29-31L/185 bar. ?

No jos ensimmäinen ehdotus ei toimi korkeuden puolesta, niin mites olis koneen päivittäminen 420 sijasta 220 malliin ?? Siinä näyttäis tuottoa olevan 29 l/min /185 bar. Muutaman litran ero tuotossa, mutta mahtuis talliin.

En tiedä yhtään miten käytännössä 218 ja 220 eroavat toisistaan. Varmaan eri pumput, joten teoriassa pumppua vaihtamalla saisi lisää tuottoa jos vaan kone jaksaa vielä pumppua pyörittää. Veikkaan kuitenkin, että koko koneen vaihto on kaikin puolin paljon helpompaa, järkevämpää ja myös edullisempaa.

Saako kysyä, miksi tuottoa pitäisi olla enemmin ??
 
Timberman sanoi:
No jos ensimmäinen ehdotus ei toimi korkeuden puolesta, niin mites olis koneen päivittäminen 420 sijasta 220 malliin ?? Siinä näyttäis tuottoa olevan 29 l/min /185 bar. Muutaman litran ero tuotossa, mutta mahtuis talliin.

En tiedä yhtään miten käytännössä 218 ja 220 eroavat toisistaan. Varmaan eri pumput, joten teoriassa pumppua vaihtamalla saisi lisää tuottoa jos vaan kone jaksaa vielä pumppua pyörittää. Veikkaan kuitenkin, että koko koneen vaihto on kaikin puolin paljon helpompaa, järkevämpää ja myös edullisempaa.

Saako kysyä, miksi tuottoa pitäisi olla enemmin ??

Eri moottori ja pumppu on ainakin. Muuten lienevät hyvin samanlaisia. Itsekin katselin 420 mallia himoiten mutta koko ja paino siirsivät vaakakupin sille puolelle että 220 saa luvan riittää jatkossakin kun 420 olis tarkoittanut myös kuljetuskaluston uusimista.

Isompaa tuottoa tarvitaan ainakin lumilinkoon (joka käsittääkseni on silti vähän turhan iso vehje 200-sarjaan), jyrsimeen ja CH100 hakkuriin. Jyrsimen kanssa 220:lläkin saa kyllä ihan oikeesti pistä kaasun pohjaan kun ensimmäistä kierrosta mennään kovassa savessa. Hakkuria en ole ehtinyt vielä testata.

Itse olen ihmetellyt koko 218 mallin olemassaoloa jo jonkin aikaa kun hintaero mallien välillä on niin pieni ja 218:lla on kuitenkin aika paljon rajoituksia työlaitevalikoimassa.
 
ipem sanoi:
STEFFE sanoi:
420 konettahan voi chopata! Eli turvakaari vaan matalammaksi....

Tätäkin vaihtoehtoa olen vakavissani miettinyt. Kuvista olen katsellut ettei olisi ihan mahdoton tehtävä.Olisi reilusta 10cm kiinni.
Onko kellään tietoa, tekeekö Avant-tehdas kyseistä toimenpidettä :?:

Tehtaalla ei muuteta turvakaaria. Kaaret ovat testattuja ja virallisesti hyväksytettyjä. Muutetulle turvakaarelle pitäisi hakea viranomaishyväksyntä. Prosessi on hidas ja kallis, etenkin suhteessa saavutettuun hyötyyn. Mahdolliset muutostyöt jäävät koneen ostajan tehtäviksi/teetettäviksi, ja ovat täysin hänen omalla vastuullaan.

420:ssä on päätilaa sen verran vähän, että 10cm madalletussa koneessa ei enää pitkä mies mahdu olemaan. Itselläni on päätilaa noin 5cm (pituutta n. 190cm). Pään yläpuolella pitää olla tilaa, tai muuten tulee töitä tehdessä pipi.
 
Myynti sanoi:
ipem sanoi:
STEFFE sanoi:
420 konettahan voi chopata! Eli turvakaari vaan matalammaksi....

Tätäkin vaihtoehtoa olen vakavissani miettinyt. Kuvista olen katsellut ettei olisi ihan mahdoton tehtävä.Olisi reilusta 10cm kiinni.
Onko kellään tietoa, tekeekö Avant-tehdas kyseistä toimenpidettä :?:

Tehtaalla ei muuteta turvakaaria. Kaaret ovat testattuja ja virallisesti hyväksytettyjä. Muutetulle turvakaarelle pitäisi hakea viranomaishyväksyntä. Prosessi on hidas ja kallis, etenkin suhteessa saavutettuun hyötyyn. Mahdolliset muutostyöt jäävät koneen ostajan tehtäviksi/teetettäviksi, ja ovat täysin hänen omalla vastuullaan.

420:ssä on päätilaa sen verran vähän, että 10cm madalletussa koneessa ei enää pitkä mies mahdu olemaan. Itselläni on päätilaa noin 5cm (pituutta n. 190cm). Pään yläpuolella pitää olla tilaa, tai muuten tulee töitä tehdessä pipi.

Tuo turvakaari aisa pitää täysin paikkaansa. Ne ovat tyyppihyväksyttyjä tuollaisina.

190 cm tekee kyllä melko tiukkaa kuten mun 188cm mutta jos sattuu olemaan lyhytkasvuinen kuten vaimoni niin voisi kattoa pudottaa 20cm! Mutta se on hyvinkin totta että tyhjää pitää olla pään ja katon välillä sillä äkki pysähdyksissä liike suuntautuu ylöspäin...
 
Myynti sanoi:
ipem sanoi:
STEFFE sanoi:
420 konettahan voi chopata! Eli turvakaari vaan matalammaksi....

420:ssä on päätilaa sen verran vähän, että 10cm madalletussa koneessa ei enää pitkä mies mahdu olemaan. Itselläni on päätilaa noin 5cm (pituutta n. 190cm). Pään yläpuolella pitää olla tilaa, tai muuten tulee töitä tehdessä pipi.

Samaan tulokseen tulin itsekkin, kun katselin YouTube:sta 420 esittelypätkän.
Avantin pitäisi tehdä vielä 2,5-sarja, jossa olisi lähes 200-sarjan koko ja 400-sarjan järeämpi rakenne ja tekniikka. :idea:
 
Timberman sanoi:
ipem sanoi:
Onnistuuko helpolla työhydrauliikan litramäärän lisääminen 23L -> 29-31L/185 bar. ?


Saako kysyä, miksi tuottoa pitäisi olla enemmin ??

Toki saat. Varmaankin kaikki lisälaitteet jossa on pyörivä osa, tarvitsee vähintään tuon tuoton jotenkin toimiakseen. Vois vaikka tehdä itse lumilingon tai pienen maankääntäjän vanhasta "kiinan" lumilingosta. :idea:
 

Uusimmat keskustelut