220:n Kohlerin lataus on toteutettu vauhtipyörän sisäpuolelle liimattujen magneettien (6kpl), vauhtipyörän alla olevan staattoriasetelman ja lataussäätimen avulla. Staattorista tulee vaihtovirtaa lataussäätimen kahteen reunimmaiseen nastaan, säätimen keskiliittimestä menee dc latausvirta akkuun. Lataussäädin on maissa (-) kiinni kiinnitysruuvi(e)n kautta.
Omassa wanhassa 220:ssa on ollut kahteen otteeseen latausprobleemaa. Ensin akku pullistui pilalle viallisen lataussäätimen vuoksi (maaruuvi oli irronnut -> reilu ylijännite tuhosi säätimen ja akun).
Viime keväänä lataus puolestaan hyytyi kokonaan. Staattorikäämi oli mitattuna ehjä (resistanssi luokkaa ohmeja, ei oikarissa maihin), mutta koneen käydessä staattorikäämin AC-ulostulo alle voltti, kun pitäisi olla jossain 15-18V AC hujakoilla kuormittamattomana. Vauhtipyörän irrotuksen jälkeen osoittautui, että magneetit olivat korkanneet vauhtipyörästä irti ja yksi kuudesta magneetista oli rytäkässä lisäksi murentunut. Pikakorjauksena 3kpl ehjiä magneetteja Aralditilla takaisin kiinni vauhtipyörän sisäpintaan, tasavälein (napaisuudet huomioiden: N-S-N-S...). Staattori oli myös ottanut osumaa, mutta magneetit sopivat kuitenkin viuhumaan sen ohi koneen käydessä. Sai kelvata.
Pikafiksin jäljiltä kone lataa korkeilla kierroksilla, mutta vajaalla teholla. Täytynee jossakin vaiheeasa ottaa vauhtipyörä uudestaan irti lisätä puuttuvat magneetit kyytiin, niin dynamon saa taas täyteen iskuun.