Avant 220, jännitemittari | AvantClub - Keskustelupalsta

Haba-avant

Jäsen
Keskustelun aloittaja
11.9.2016
1
0
1
Onnistunut asennus (1h) Bilteman veneilyyn tarkoitettu jännitemittari. Nyt sai akku- ja latausjännitteen seurantaan. Talvella kerran käynnistyshaasteita (startti ei pyörinyt) ja lataus ei auttanut. Nyt voin poissulkea jännitteen... :roll:
 

Liitteet

  • 40FB17FA-429A-4E38-B550-799F4EC4400D.jpeg
    40FB17FA-429A-4E38-B550-799F4EC4400D.jpeg
    63,4 KB · Katselut: 946
Oliko projektissa mitään erityistä huomioitavaa? Tuo näyttää niin hyvältä että taidan itse tehdä saman asennuksen myös, työvalojen jne kanssa hyvä vähän seurata latausta.
 
Hytilliseen Avanttiin voisi asentaa tommosen, jossa on myös pari usb-lataustöpseliä. Asennettiin pojan autoon tuo. Tuossa alhaalla, tuhkiksen vieressä siis.

w8JH2Vt7tfSzKcQLO_m8x5l448a5qV0g9UwMkzVakcpHFOvQws-HwI6DyvA_KF52pnE_Fp6DeOlrHJdpqFdk-2-5mHxYHVXnWft54m91a_cV-YK9qmE6aNG24e4gw8MuugvIxjFGsQ=w800
 
Voi kun muistaisi ottaa videolle jännitemittarin näyttöä, kun pääkytkin seuraavan kerran höpäjää.
Jännitemittarin hankinta tulikin itselle tarpeen kun pääkytkin aloitti kettuilut.

Kuvio oli:
-päävirta päälle
-jännitemittarissa 12,5V
-koetan startata
-startissa kuului jonkinmoinen kolahdus (solenoidi työntää, muuta ei tapahdu)
-hetken päästä katsoin jännitemittaria, 0V
-katsoin jännitemittaria uudestaan, 12,5V + hieraisin silmiäni
-koetan startata, kuuluu brrrrr (solenoidi hakkaa, mutta startti ei pyöri)
-hetken päästä katsoin jännitemittaria, 0V ->12,5V -> 0V -> 12,5V -> 0V... eli jännite pomppii ja volttimittari viisari vipajaa
-päävirta pois+päälle
-stabiili 12,5V, mutta seuraavan starttiyrityksen (brrrr) jälkeen taas vipatusta
-päävirta pois+päälle noin kymmenen kertaa
-starttaa normaalisti

Ennen kun asensin jännitemittarin, kerkisin jo tutkia solenoidin & startin & akun & kaapelit & virtalukon ...
Mutta jännitemittarihan tuossa selvästi vinkkaa että pääkytkin on sökö tai kaapelin kytkentä huono akulla, pääkytkimellä tai maadoituspisteessä.

Nykyisin tulee myös ennen sammutusta tarkisteltua että jännite on 14V nurkilla, jotta on toiveita saada vehje myös uudestaan käyntiin (jos lataus ois hävenny, ei kannata sammuttaa ennen kuin avantsuineri on akkulaturin läheisyydessä).

(Husqwandraren päältä-ajettavassa opin että jos jännite on vajaa, ei kannata edes yrittää startata (startin solenoidi ei jaksa työntää ratasta perille asti ja hampaat voi silloin kiikkua toistensa päälle -> starttimoottori lohkeaa irti moottorin kyljestä. -> jännitemittari tulossa myös siihen vehkeeseen. Tuossa laitteessa olen testaillut edullisia pääkytkimiä pari kappaletta, net on "sököjä" jo uutena.))
 
Tuota omaa käynnistymisongelmaa tuli alettua setviä. Ainakin jännitemittari oli mennyt osin oikosulkuun....
 

Uusimmat keskustelut