Avant 225 öljyvuodon etsintä ja korjaus | Sivu 5 | AvantClub - Keskustelupalsta
Voihan se mennä väärinkin...banjopultista mitaten onnistuu paremmin. Silleen vähän naheesti kierteelle menevä on sopiva. Saattaa olla tuumamitoille tuo banjo.
 
Moi, Yritin useaa eri kautta päästä käsiksi tuohon banjoliittimen takana olevaan osaan ja lopputuloksena oli, että penkki piti irrottaa kokonaan, että sinne pääsi mitenkään avaimella kiinni. Sekä banjoliitin piti ottaa pois (ja tietysti vaihtaa öljyt samalla), koska väännettävä mutteri on vain puolensentin paksuinen ja niin kapeaa kiintoavainta ei liene olemassa. Ja muistiin hyvä laittaa, että itse isoruuvi oli kokoa 32mm ja banjoliittimen päässä 19mm. Eikä minkäänlainen räikkä-avain mahtunut väliin. Operaatio näyttäisi onnistuneen, vielä ei ainakaan parissa tunnissa näyttänyt öljyä valuneen alle vaikka konetta käytinkin jo taas uusilla öljyillä.

Mutta kun irroitin penkin niin en huomannut sitä penkinlämmittimen johtoa ja sitä sitten varmaankin tuli nykäistyä painavalla penkillä sen verran, että penkinlämmitin ei enää toimi. Siellä penkin alla on johtoliitos, josta juurikin moottorin puolelta näkyviin tuli johdot suojaputken alta 5cm matkan, joten oletan, että nykäisy on vaikuttanut tähän päähän enemmän - ellei sitten jo sen verran johtoja ollut näkyvillä valmiiksikin. Mihinkähän tuo johto menee avantin päässä? Viimeinen havainto on, että tulee sisääntuloaukon nurkkaan muovin taakse. Siitä en näe pidemmälle ja jotta jälleen muovit saisi edestä pois lienee tarpeellista purkaa oven rakenteet kokonaan siltä puolelta avanttia. Jos joku osaisi neuvoa missä on johdon alkulähde tarkemminkin... josta vauriota etsisin ja samalla voi neuvoa, että mitä penkin päässä pystyy asialle tekemään, jos repeämä on siellä päässä...

Kiitoksin avusta jälleen.
Meinaa kyllä hermot mennä kun on ollut kaikkea muuta kuin tihennetyillä isoilla liikkeen huolloilla kunnossa pysyvä ollut tämä minun kone... Ensihuolto ohjeen mukaan 50h kohdalla ja toka isohuolto jo sitten 150h tunnin kohdalla tuli tehtyä alkukesästä. Ja siitä sitten ongelmat alkoivat eikä loppua näy.
Kiitos tästä. Omasta 225 koneesta vuoti öljyä samasta paikasta eli adapterin ja alkuperäisen öljynsuodatin paikan välistä. Vuoto loppui kiristämällä tuota 32 mm mutteria hylsyllä ja putkipihdeillä. Ilman näitä ohjeita olisi kyllä mennyt metsästämiseksi!
 

Uusimmat keskustelut