Avant 313 Proficat | AvantClub - Keskustelupalsta

Ezmo

Jäsen
Keskustelun aloittaja
4.7.2016
384
5
18
Morjensta!

Tuli viimmein ostettua oma Avantti hakkeen lapiointiin. Kohtuu kuntoinen kone, vaikka -98 vuodesta lähtien on ollut navetta käytössä. Tarkoitus on hieman laitella. Moottoriöljyt jo tuli vaihdettua ja hydeöljyt vaihdan heti kun saan suodattimen. Akkua olen tänään viritellyt ja siinä tulikin ensimmäinen pulma. Hondan ohjekirja käskee laittaa 5A pääsulakkeen, mutta se palaa heti. Tietäisikö joku tai viitsisikö katsoa omasta minkä kokoinen tuon sulakkeen kuuluisi olla? Jonkinsortin turvakaari pitäisi viritellä ja varmaan jonkinlaiset valot laitan. Hankala vain, kun ei tiedä minkä kokoinen valopuola moottorista löytyy, niin ei tiedä kuinka tehokkaat valot uskaltaa laittaa.

Muutamat kuvat koneesta.

20160630_091812.jpg


20160630_091852.jpg


20160630_091833.jpg
 
Muistaisin että powercatissa oli "sähkövehkeille" 5 a ja 20 a sulakkeet, sisäpiiristä taitaa löytää kaaviot, linkkaan ne kohta.

Näissä on ollut usein hehkulamppu - tyyppinen hakuvalo keulalla, joten led työvalon n. 10 w voi huoletta laittaa. Akut on aika pienet, jos ovat penkin alla. Näin suojasäällä kannattaa virittää latauspiste talven varalle.
 
Sisäpiiristä kirjautuneille kaavioita. Ei kuitenkaan sähköjä enää löytynyt ruotsalaisesta linkistä.

http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=15&t=166
 
Soitin tehtaalle, niin sieltä sanoivat, että 15A sulake kuuluu olla ja latausvirta on maksimissaan 12A. Sovitin keulaan tänään valmiiseen reikään 27W ledilampun, kun niitä oli hyllyssä kasa joutilaana. Se ei kuitenkaan vie kuin alle 2A virtaa 12,7 voltilla. Vakio paikalla on akku, jos ei riitä talvella virta, niin pitää auton akulla starttailla ja joskus sovitella isompi akku. Ehkä takapainoksi laittan akun.
 
Kuukausihan siinä kestikin, nyt on Avanti alkanu merkkaileen reviiriään. Jostakin tiputtaa mustaa öljyä aina ajon jälkeen. Se on joko moottoriöljyä tai hydrauliikkaöljyä joka paskottuu tuolla moottorin alla. Pitäs painepesurilla pesasta tuo moottoritila.
 
Saako tuosta lisähydrauliikan vivusta tuota toisen suunnan lukitusta pois päältä? Vähän ikävä sitä käyttäessä, kun se aina jää toiseen suuntaan lukkoon ja kun paikat on sen verran tiiviit, että pienillä kierroksilla jytkähtää sammuksiin.
 
En mää lopullisesti aatellukkaan. Aattelin vain, jos tuossa lohkossa on joku millä sen saa pois tai päälle, kun niissä monasti on sellasia, joilla pystyy nuita ominaisuuksia vaihteleen. Kalliimmissa lohkoissa saa ruuveja kääntelemällä lukkoja, uivaa asentoa ja yksi toimisuutta vaihdeltua.
 
Nyt alkaa vuoto olemaan niin iso moottoritilasta, että täytynee käyttää auki lattia. Alle puolen tunnin ajolla lisääntynyt hirveästi vuoto. Taitanee hydrauliikka öljyä olla. Toivottavasti ei oo ajomoottorista tai pumpusta.
 
Jalkakaasun puute on vähän alkanu vaivaamaan. Olisko kellään kuvia, miten kaasuvaijeri pitäisi tulla moottoriin kiinni?
 
Kiitos ne löytyikin helposti. Joku päivä alkaa virittelemään poljinta ja ettiä sopivan mittainen vaijeri.
 
Tossa miettinyt, että taitaa olla akku huono, kun ei enään lähde käyntiin. Tänään ei toimunut valokaan, joten lataus oli pimeänä. Nyt varmasti akku on sökö, kun jännite ollu 5v tienoilla. Ehkä laitettava auton akku ja ladattava laturilla tarvittaessa.
 
Lauhempi päivä jos sattus tulemaan, niin voisin purkaa tuota pikkusen. Johtoliitokset pitäs putsailla ja uutena ongelmana tullut moottorin hyytyminen pitäisi tutkia. Moottori käy ihan normaalisti, mutta voimaa kun vähänkään tarvii, niin sammuu tupsahtaen. Aavistuksen kun antaa ryyppyä voimat riittää normaalisti. Tänään tyhjäsin kaasarista vedet ja sakkakupin, muttei tuolla yli 10 asteen pakkasessa viittiny muuta tehdä. Bensa tahtoo olla aika kylmää pakkasella.
 
Ezmo sanoi:
Lauhempi päivä jos sattus tulemaan, niin voisin purkaa tuota pikkusen. Johtoliitokset pitäs putsailla ja uutena ongelmana tullut moottorin hyytyminen pitäisi tutkia. Moottori käy ihan normaalisti, mutta voimaa kun vähänkään tarvii, niin sammuu tupsahtaen. Aavistuksen kun antaa ryyppyä voimat riittää normaalisti. Tänään tyhjäsin kaasarista vedet ja sakkakupin, muttei tuolla yli 10 asteen pakkasessa viittiny muuta tehdä. Bensa tahtoo olla aika kylmää pakkasella.
Bensan tarveis kans olla tuoretta... Juoksee sitten paremmin läpi tankkisuodattimesta ja kone pyörii kun antaa hanaa :D
 
Bensa on joulukuussa mittarista haettua. Ongelmat alkoi silloin, kun oli melko tyhjä tankki ja ajattelin, että se johtuu siitä. Kaadoin muutamat desit kesäisiä tankkiin, muttei meno paljoa parantunut. Sitten hain uudet, mutta tuo on menny vaan huonompaan suuntaan. Kaasupohjassa ajovivut siirtää eteen nopeaan, niin sammua tupsahtaa vain.
 
Tänään tutkiskelin tuota latausta ja koneesta tuleva johto näytti jotain 1,4v. Enempää en viitti sitä alkaa tutkimaan joten taidan alkaa tekemään isolle akulle telinettä taakse. Latailee sitten joskus seinästä, kun akku tyhjenee. Tollasella 60Ah AMG akulla saa jonkin aikaa startaillakkin.
 

Uusimmat keskustelut