Avant 314 diesel ei käynnisty sitte mitenkään. | AvantClub - Keskustelupalsta

Jamo2001

Jäsen
Keskustelun aloittaja
5.6.2009
6
0
1
Eli kaksi pyttyinen 314 diesel Avant ei lähde käymään sitten millään konstilla.

-Talvilaadut tankissa
-Seissyt pihalla 1kk
-startti pyörittää hyvin
-Hehkut purettu ja punastuu kunnolla.
-Starttipilottia annettu kyytipojaksi
-Yritetty useampi tunti tällä viikolla ja vielä apusähköllä.
-Annettu puhaltimella lämpöä.

Olen huomattut että hetken huilittuuaan kone "hörähtää", mutta sen jälkeen ei enää mitään toiveita vaikka mitä tekisi. Pölläyttelee ainoastaa mustaa startatessa.
Tunnin huilimisen jälkeen ja taas 10s hehkutuksen jälkeen hörähtää, mutta sen jälkeen taas ei mitää toivetta.
Startti sumua laitettu myös välillä reilummalla kädellä.

Alkaa keinot olla jo vähissä. :?:

Suodatinta, enkä polttoaine puolta en ole purkanut.

Kone sammutettu ajosta.

Kaikki neuvot otetaan innolla vastaan...

t:Jamo
 
Uusi pa suodatin. Puhdista suodattimen sakkakuppi, joka on
pohjasta jäässä. Jos mahdollista ja lämmintä, niin tyhjennä ja puhdista myös tankki. Lopuksi kuitenkin tilkka D100 jäänestoa tankkiin ja tankki täyteen. Anna aineen muhia puoli tuntia ja käynnistä kone.
 
Uusi pa suodatin TARKISTETTU VANHA JA PUHDISTTETTU, EI OLLUT KAUHEAN HUONONO NÄKÖINEN
Puhdista suodattimen sakkakuppi, joka on pohjasta jäässä. PUHDISTETTU HUOLELLISESTI
Jos mahdollista ja lämmintä, niin tyhjennä ja puhdista myös tankki. Lopuksi kuitenkin tilkka D100 jäänestoa tankkiin ja tankki täyteen. Anna aineen muhia puoli tuntia ja käynnistä kone TANKKI POISTETTU JA TYHJENNETTY JA PUHDISTETU, TANKATTU UUDET DIESELIT JA LISÄTTY JÄÄNESTOA.

Irroitin diesel pumpun jälkeisen letkun ja stattasin samalla.
Pumppu ruikki ainetta säännöllisesllä syklillä.

Nyt alkaa kohta uskoloppua vehkeen kanssa.

Voisiko moottorissa olla niin paljon ainetta, ettei jaksa lähteä käyntiin?
Tuntuu että kohta on kaikki keksimäni keinot kokeiltu.

Ja tosiaan kone sammutettu ajosta.

Tuli vielä mileen, että miten tossa koneessa on tuo jakopää toteutettu?

Kiitos vielä neuvoista etukäteen.
 
Ilmeisesti koneessa vielä vanha suodatin? Jos paketti jäätyy, tukkii tuote suodattimen niin ettei se korjaannu kuin vaihtamalla. Kokeile vielä tuleeko aine suodattimen jälkeen läpi..
Tossa sekatyömiehen vinkissä on perää. Olin joskus myymässä hyvin palvelutta ajopeliä ja kun oli kuvat otettu ja vehje parkkerattu, lähti se enää vain narulla kansiremonttiin. Ja täysin ilman ennakkovaroitusta.
 
joskus oli yhdessä traktorissa pakoputkeen kertynyt senverran vettä ja huurua tuiskussa seisoessa, ettei se jaksanut käydä pakkasella ennekuin pohotti sen alimman mutkan kuumaksi. Mutta enpä tiedä, voiko tuon mallisen Avantin pakoputki jäätyä vedestä umpeen.
 
Oli näemmä jäädytinneste kelvannut koneelle, siten että lisäilin sinne vajaan litran.
Jotenkin nyt epäilykset tosiaan suuntautuu puristuspaineisiin (männänrenkaat) tai kannentiivisteeseen.

Kännistys tuntuu olevan aivan hilkulla, mutta ei aivan jaksa lähteä.
Olen käyttänyt CRC käynnistys sumua, mutta nenätuntumalla tuntuu että siinä ei ole samanmoista potkua kuin toisen merkkisessä.
Eli mikä olisi vahvinta myrkkyä, jota voisi vielä laitaa käynnistysavuksi.
 
Jos vesi on maistunut koneelle, niin kannattaa tarkistaa onko öljyä veden seassa tai toisin päin. Semmoisia indikaattoripapereita on saatavana, jotka paljastavat pakokaasun yms veden seasta, jolla saisi selville onko kone vuotanut pidempään. Letkuttamalla vettä näkee isomman vuodon värillisenä pintana jäähdytinnesteessä. Koneen käynnistyttyä lämmin öljy-vesi seos menee semmoiseksi harmaaksi vaahdoksi, joka lienee tuttua kaikille vanhempien polttomoottorien kanssa pelanneille :)

Jos puristuspaineet on alhaiset toisessa tai molemmissa pytyissä, kannattanee aineiden käyttö lopettaa, koska onnistuneesta startista voi seurata kannen oikaisu tai täystuho, mikäli koneessa on irtonaista metallia liikkeellä.
 
Starttipilotti on suurina määrinä myrkkyä koneelle, voi hajota jotakin ihan turhaan.
Vanha konsti on laittaa bensaa naftan sekaan n. 5-10%. Kannattaa kyllä selvittää se
todellinen käynnistymisen estävä tekijä ennen kuin rikkoa kone yhden pakko startin vuoksi.
Anna nyt pulssin tasaantua, vaihda se suodatin ja laita bensa/nafta sekoitus putkistoon ja
koita käynnistää. Jos nämä eivät auta on pakkoyrittäminen syytä lopettaa ja tehtävä kunnon
vikadiaknoosi esim.mitattava puristuspaineet. Vika voi olla vaikka venttiilissä joka ei sulkeudu tai
kannentiiviste on vuotava ja paineet karkaa nyt kylmästä sylinteristä,niin eihän se käynnisty.
- Kyllä se syy löytyy-ota rauhallisesti!
 

Uusimmat keskustelut