Avant 320 etuakseli | AvantClub - Keskustelupalsta

khyv2200

Jäsen
Keskustelun aloittaja
3.3.2013
2
0
1
Avant 320 ketjunkiristinlevy, joka samalla tukee etuakselia, on murtunut muutamasta kohdasta. Akseli menee rungon ja ketjunkiristimen läpi ja on kiinni molempen renkaiden navoissa.

Sain Hankkijalta ostettua uuden kiristyslevyn, mutta kappas... etuakseli on hitsattu (tehtaalla) kiinni ketjunkirityslevyyn, eikä rikkoontunutta levyä saa pois särkemättä jotain. Joko runko tai etuakseli pitää rälläköidä atomeiksi, jotta uuden levyn saa tilalle. Varmaan akseli, koska rungon vioittuminen harmittaisi hitusen enemmän.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan tilanteeseen? Eikö tuollainen rakenne, jossa akseli on asennettu rungon läpi ja sen jälkeen hitsattu kiinni ole aika huono rakenne ainakin huoltojen kannalta?
 
Terve tuloa turisemaan planeetalle "khyv2200" :D
Vähän oudompi kone mulle tämä 320.
Ihmettelen miten on tehtaalla voitu hitsata pala kiinni noin. Sehän tavisi maalatakin vielä hitsauksen jälkeen!
Olisiko siinä rungossa jokin pala minkä voi irrottaa akselin ulos saamiseksi?
 
En omastani tuota paikkaa koskaan purkinut ja kone on jo vaihtunut toiseen. Olisiko tästä varaosaluettelosta mitään hyötyä? Saattaisi nähdä hieman mitä osia siellä on ja kuinka se purkautuu. Jos ei ole hyötyä niin soitto tehtaalle ennekuin täräytät rälläkän käyntiin.

https://www.konetalovainikka.fi/wp-content/uploads/1287989782.pdf
 
Eipä ole tuosta kuvasta apua. Löytyy jo itseltänikin.

Se kiristyskelkka, akseli ja niiden välinen hitsaussauma on maalattu vihreäksi, joten tehtaalta ne on sellaisena tulleet..

Hankkijalla istuskelin uutta kiristyskelkkaa hakiessani ja asiaa selviteltiin Avantin huollonkin kanssa pitkä tovi ja tuntui heillekin olevan epäselvää. 320 malleja on kuulemma useita..

No, tänään otin renkaan navan irti ja kyllä se vahvasti näyttää, että akseli on hitsattu kiinni kettingin kiristyskelkkaan ja ainoa vaihtoehto on rälläköidä jotain. Runko se ei ole, niin varmaan sitten akseli. Sinänsä huvittavaa, että uusi akseli Hankkijalta maksaa 60€+jotain. Niitä on kuulemma kahta mallia ja ne erottaa navan mutterista. Se on kuulemma 25 tai 27. Mun suurin hylsy on 32 ja se ei mahtunut tämän Avantin naparuuvviin... eli saattaapi olla, että vielä metsästetään akseliakin...

Taitaa olla maanantai kappale tämä Avantti.

Kuviakin voisin laittaa, mutta tämä herjaa koko ajan sen olevan liian iso tai kuvien maksimiraja on tullut vastaan..
 
Sama systeemi oli vanhassa proficatissa ja rikki samalla lailla. Kyllä vähän aikaa mietin jotta mitä ihmettä on suunnittelija miettiny. Ite leikkasin rungosta akselin reijästä palan yläpulelta pois jotta mahtu tiputtaa akselin paikalleen, ja hitsasin palan takas. Akselia en lähtis ite katkoo.
 
khyv2200 sanoi:
Eipä ole tuosta kuvasta apua. Löytyy jo itseltänikin.

Se kiristyskelkka, akseli ja niiden välinen hitsaussauma on maalattu vihreäksi, joten tehtaalta ne on sellaisena tulleet..
. Se on kuulemma 25 tai 27. Mun suurin hylsy on 32 ja se ei mahtunut tämän Avantin naparuuvviin... eli saattaapi olla,

Kuviakin voisin laittaa, mutta tämä herjaa koko ajan sen olevan liian iso tai kuvien maksimiraja on tullut vastaan..

Mulla oli power catissa sama vika. Kaveri sen hitsasi kasalle ja valitteli työlääksi. Pöydän saa oletettavasti rikki siten että kiristää ketjuja löysäämättä niitä alamuttereita.

Mulla oli powercatissa ainakin takanavat 41mm hylsyllä aukeavaa sorttia. Biltemasta ja motonetista saa irtopainoksia ja pitää olla ainakin metrin varsi. Kukko ulosvetäjä on kovaa valluuttaa myös, jos irroitat navan. Ehdotan myös että mietit vielä sen akselin katkaisua. Voisiko sen vanhan pöydän hitsata kasaan paikalan?
 

Uusimmat keskustelut