Avant 320 turvakaari | AvantClub - Keskustelupalsta

sepe

Jäsen
Keskustelun aloittaja
16.1.2009
31
0
6
kaadoin avantin kun olin rehua jakamassa vaurioita kuitenkan ei tullut kuskille tai koneelle. ja olen koneen kaatanut kerran jo ennestään joten otin puhelimen käteen ja soitin avantille ja kyselin turvakaaren hintaa ja olivat kylle semmosen kilohinnan putken pätkälle keksineen että saa kyllä unohtaa 340€ huh huh teen kyllä itte ja samalla kysyin rehupihtiä 1050 leveää ja sen hinta oli 947€ !!! sillähän saa jo traktoriin isonkauhan ja vielä hyvän sellasen että kyllä vaan on hintavia osia
 
Onhan se kaari vähän hintava ollakseen melko yksinkertainen. Laskin kuitenkin kaarta hommatessa, että ei kannata alkaa tekemään itse. Vapaa-aika oli silloin hieman "kortilla", mäkinen maasto pelotti joka kerta Avantilla ajellessa, en saa mistään sopivaa materiaalia kaarta varten "työsuhde-etuna" eikä mulla ollut oikein sopivia työkalujakaan kaaren taivutukseen. Olisihan sen kaaren voinut tehdä "ryssänmutkista" hitsaamalla, mutta olisiko siitä silloin tullut varmasti kaadon kestävä. Valmis kaari oli asennettu alle vartissa, se sopi paikalleen laakista, on tukeva ja oletettavasti on jotenkin joko testattu tai mitoitettu niin, että varmasti kestää koneen kaadon.

Joo, laatu maksaa ja elämä on.... Valitettavasti :cry:

Miten olet saanut koneen kaadettua ?? Entä millä pystyyn kaadon jälkeen ??
 
no ensimmäisellä kerralla oli pahnapaali nokas ja olin viemässä sitä pihattoon ja edessä olikin pahna tollo johon osuttuaan kones kellahti ja toisella kerralla oli rehua kourassa ja poomi vähän turhan korkealla ja kun menin rehu kasan yli niin siinä olikin pehmoinen kohta ja taas kumoon ja melkein löin pääni 10 cm rautaputkeen en tiedä olisiko sanomalehti mahtunut väliin :shock: . Pystyyn koneen olen molemmilla kerroilla vetänyt vanhalla majorila missä on perässä kaivuri
 

Uusimmat keskustelut