Maasturisti sanoi:Juu ja vissiin se luistonestoventtiili tuo apua tähän vaivaan, mutta en ole varma toimiiko 300 sarjan kanssa?
Huolto sanoi:320s malliin ei voi laittaa luistonestoventtiiliä, koska kone on liukuohjattu. Eli jos asentaa luistonestoventtiilin ei 320 käänny lainkaan.
Tarkista ensin ettei ole käynyt niin että jossakin pyörän navoista on kiila rikkoutunut.
Vian hakua helpottaa kun etsii vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
1. Kääntyykö kone kumpaankin suuntaan yhtä hyvin? Jos ei niin kunmpi suunta parempi.
2. Meneekö kone suoraan kun kummatkin vivut samaan suuntaan? sekä eteen että taakse?
3. Jos aloittaa käännön toisella sauvalla ja jatkaa vastakkaisella toiseen suuntaan niin vaihtuuko pyörivä pyöräpari?
Kun tiedät vastauksen näihin kysymyksiin apua löytyy varmasti.
Vian hakua helpottaa kun etsii vastaukset seuraaviin kysymyksiin:
1. Kääntyykö kone kumpaankin suuntaan yhtä hyvin? Jos ei niin kunmpi suunta parempi.
2. Meneekö kone suoraan kun kummatkin vivut samaan suuntaan? sekä eteen että taakse?
3. Jos aloittaa käännön toisella sauvalla ja jatkaa vastakkaisella toiseen suuntaan niin vaihtuuko pyörivä pyöräpari?
Ajelin tänään omalla 320 Avantilla melko jyrkkää alamäkeä. Siis tietä. Vauhdin kasvettua hölläsin kaasua ja annoin rullata omalla painolla. Kahvoista vähän jarruttelin jotta vauhti ei kohoisi ihan mahdottomaksi. Silloin kuulin vastaavaa ikään kuin ketjujen rallatusta etupäästä. Muistin samalla Konemiehen kysymyksen ja ajattelin oitis olisikohan kyse samasta äänestä.
Tarkasta ettei vaan ole mennyt kiila halki ja akseli pyörii pyörännavan sisällä. pitää rumaa ääntä.
Sovite on kireässä ilman lukitettakin, koska akseli on kartio!
Kiitos tiedosta. Tätä vähän pelkäsinkin. Täytyy hommata isompi ulosvetäjä. Päivällä käyttämäni oli vähän pieni ja en sillä uskaltanut vetää kovin lujaa. Koetin myös katsoa jos koko moottorin olisi irrottanut, niin olisiko sitä saanut mitenkään järkevästi prässiin.