Avant 419 lumikauha | AvantClub - Keskustelupalsta

Jukkis

Jäsen
Keskustelun aloittaja
18.2.2012
11
0
1
Moro! mites onkos kellään kokemusta että käykö 1600 lumikauha liian isoksi avant 419:seen, vai pitääkö ottaa pienempi? 1600 jo pukkelis isompaaki aluetta, 1280 on kuite aika kapea.
 
Moikka, mulla on 160 leveä kauha 420 mallissa kauhaamiseen. Voi ottaa täyteen lunta ja lähes täyteen multaa. Hyvä koko. Nyt kun on ollut hötö lunta niin voisi olla 180... mutta koen että 160 on hyvä yleiskauha lumelle.

Mutta eihän lunta kannata aurata kauhalla.
 
Jukkis sanoi:
Moro! mites onkos kellään kokemusta että käykö 1600 lumikauha liian isoksi avant 419:seen, vai pitääkö ottaa pienempi? 1600 jo pukkelis isompaaki aluetta, 1280 on kuite aika kapea.

Käytin 1600mm leveää kauhaa jo 218:sen kanssa, lumen siirtoon.
http://www.avantplanet.com/F1/viewtopic.php?f=9&t=1020

Nykyisen 520:sen kanssa kävisi jo 1800mm leveäkin, joten 1600mm leveä
kauha ja 419 on varmasti hyvä yhdistelmä.

"Lajaatenalla" myynnissä 1600mm kauha, tuolla kaipankäynti osiossa.
Varmaankin hyvässä kunnossa, kun on tarkka herrasmies myymässä.

Isompia alueita on mielekkäämpää aurata vaikkapa 2000mm leveällä puskulevyllä. :)
 
700km Espooseen ;) tehtaalla vaan meinasivat että 1600 alkaa oleen rajoilla tolle koneelle, mutta taidanpa kuitenki ottaa sen 1600.
 
Mulla on 1 lisäpaino koukulla. 2 tekisi terää, mutta tekee samalla koneen aika takapainoiseksi jos ei ole tyyliin 300 kg keulalla!
 
juu, mulla 419 ja siinä vois varmaan olla helposti nuo 2 lisäpainoa, taitaa olla kaikki painoero 420 juurikin takana.
 
Ongelma tulee eteen jos on paljon painoja takana ja nostat kauhaa korkealle zoomaten ulos ja ylämäessä! Sitten ravistat lumet kauhasta! Siinä saa varoa että ettei kone kippaa taaksepäin!

Tuo 1 paino on lumen kanssa ihan riittävä. Sopiva vastapaino nivelauralle ja täydelle(lumella) 160cm kauhalle.

Kun multaa ajoin syksyllä samalla kauhalla niin olisi voinut olla 2 painoa.
 
419 takapää on vähän pidempi kuin 420:sen, joten painon vaikutus on hiukan suurempi,
pidemmästä "vipuvarresta" johtuen.

Siitäkin päätellen yksi lisäpaino saattaa olla riittävä. :roll:
 
onko muilla ongelmaa kaasuvivun kanssa 400 sarjalaisissa? minulla ainaski ottaa 419 tosi helposti käsi kiinni touhutessa. Tuntuu että sais olla vähän jäykempi se vipu. Vai onko 420 erinlainen kaasuvipu?
 
Mulla 420 ja kaksi painoa. Kolmas odottaa laittamistaan kevääksi mutta pitääpä ottaa tuo Steffectiven neuvo tosissaan ettei sitten kippaa taakse. Kahdella toimii loistavasti.
 

Uusimmat keskustelut